Tabor:Lw-00657: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 14: Linia 14:
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|5|b/d|b/d}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|5|b/d|b/d}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1971|nadal}}
 
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1971|nadal}}
 +
|Grafika=Wls75-66 Rudy.jpeg
 +
|Opis grafiki=Wls75-66 w budynku wagonowni Rudy 29.05.2021r.
 
}}
 
}}

Wersja z 17:14, 19 sie 2022


<<< WLs75

WLs75 66

Stan: sprawna

Wls75-66 Rudy.jpeg

Wls75-66 w budynku wagonowni Rudy 29.05.2021r.

Rok produkcji

1971


Stan

Sprawna


Aktualne oznaczenie

nieznane

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Rudy

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

Nieznany

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zabytkowa Stacja Kolei Wąskotorowej w Rudach

Stacjonowanie

Huta Baildon b/d - b/d
Cegielnia w Rudzie Śląskiej b/d - b/d
Bytom Rozbark b/d - 2012
Rudy 2012 - nadal

Rozstaw

785 mm 1971 - nadal

Oznaczenie

5 b/d - b/d

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

W źródłach istnieją rozbieżności co do miejsca, z którego lokomotywa przybyła do Warsztatów Naprawczych GKW w Bytomiu - Rozbarku. Wg. jednego - z Huty Baildon, gdzie nosiła nr zakładowy 5, wg. innego - z cegielni w Rudzie Śląskiej. UWAGA: Proszę o podanie źródeł. Ta lokomotywa została kupiona od syndyka w czasie, gdy cegielnia w Rudzie już nie funkcjonowała i o ile pamiętam trafiła bezpośrednio z huty na Rozbark. WLs75 używana w cegielni w latach '80 była inną maszyną, prawdopodobnie składakiem z dwóch maszyn. (M.Sz)

Galeria

Źródła