Instrukcja
DANE PODSTAWOWE
Stan *
SprawnaOdstawionaWrakZłomPomnikEksponatW trakcie remontuPrzebudowanaNieznany
Producent
Warsztaty Warszawskich Kolei Dojazdowych
Typ *
MBd1
Numer fabryczny *
321
Rok produkcji *
1937
Rok odstawienia
1972
Rok złomowania
Ostatnie oznaczenie *
MBd1-321
Ostatni rozstaw *
1000 mm
Ostatni typ silnika
S-53
Ostatnie stacjonowanie *
Piaseczno Miasto
Kraj *
Polska
Użytkownik
Właściciel
WKD 1937-1949, PKP 1949-1972
Kolej
Grójecka Kolej Dojazdowa
Zwięzłe uwagi dot. np. nietypowych rozwiązań technicznych, malowania
Wagon miał na początku malowanie kremowo niebieskie, potem w czasie wojny kremowo-czerwone a po wojnie kremowo-niebieskie.
Szczegółowy opis
Wagon motorowy 204 oddano do eksploatacji około 1937. W 1942 otrzymał oznaczenie 24. Odejście Niemców przetrwał w szopie w Grójcu. Po wyzwoleniu został tam uruchomiony, obsługując nie zniszczony wojną odcinek Grójec - Jasieniec. W 1949 otrzymał oznaczenie Mz 321. W 1952 został wysłany do ZNTK Opole. Tam przebudowano całe nadwozie, wstawiono silnik S-42 i skrzynię biegów 4+R. Po naprawie wagon przydzielono do WMD Gryfice. W 1964 była przeprowadzona naprawa główna, w ramach której wstawiono silnik S-53 i skrzynię biegów S 5-45. Podczas naprawy dodano do wagonu drugą kabinę sterowniczą, którą zlikwidowano w 1964. Od 1964 otrzymał oznaczenie MBd1-321. W Gryficach był eksploatowany do 1972, kiedy go złomowano.
HISTORIA EKSPLOATACJI
ILUSTRACJE (nieobowiązkowe)
Główne zdjęcie w artykule
Prześlij plik
ZDJĘCIA DODATKOWE
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9