Tw53/3996: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Kategoria:Tw53 {{Przebieg służby Infobox |typ_fabryczny_pojazdu = Tw53|numer_seryjny_pojazdu = 3996 |grafika =290px |opis_z...")
 
m (drobne techniczne)
Linia 1: Linia 1:
 
[[Kategoria:Tw53]]
 
[[Kategoria:Tw53]]
{{Przebieg służby Infobox |typ_fabryczny_pojazdu    = [[Tw53]]|numer_seryjny_pojazdu    = 3996 |grafika                  =[[Plik:...|290px]] |opis_zdjęcia          = ... |rok_produkcji            = 1954 |numer_kotła              = 13956 |rok_produkcji_kotła      = 1954 |ostatnia_rewizja_do      = |stan                    = eksponat |rok_odstawienia          = 2005 |rok_złomowania          = |poprzednie_oznaczenie        =    [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396  |obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02 |obecne_stacjonowanie    = Rudy |1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm |2_rozstaw                = |2_rozstaw_rok            = |3_rozstaw                = |3_rozstaw_rok            = |4_rozstaw                = |4_rozstaw_rok            = |5_rozstaw                = |5_rozstaw_rok            = |1_stacjonowanie          = Huta Kościuszko |1_okres_stacjonowania    = 1954-1997? |2_stacjonowanie          = Zabrze |2_okres_stacjonowania    = 1997? |3_stacjonowanie          = Rudy |3_okres_stacjonowania    = 1997-11.2004 |4_stacjonowanie          = Stanica |4_okres_stacjonowania    = 11.2004-2005 |5_stacjonowanie          = Rudy |5_okres_stacjonowania    = od 2005 |6_stacjonowanie          = |6_okres_stacjonowania    = |7_stacjonowanie          = |7_okres_stacjonowania    = |8_stacjonowanie          = |8_okres_stacjonowania    = |9_stacjonowanie          = |9_okres_stacjonowania    = |10_stacjonowanie          = |10_okres_stacjonowania    = |1_oznaczenie            = [[Oznaczenia Przemysł:Tw53|Tw53]]-3996 |1_rok                    = 1954 |2_oznaczenie            = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02 |2_rok                    = 1997 |3_oznaczenie            = |3_rok                    = |4_oznaczenie            = |4_rok                    = |5_oznaczenie            = |5_rok                    = |6_oznaczenie = |6_rok= |7_oznaczenie= |7_rok= |8_oznaczenie= |8_rok= |9_oznaczenie= |9_rok= |10_oznaczenie |10_rok= |uwagi                    = nielegalnie przebudowany }}
+
{{Przebieg służby Infobox  
 +
|typ_fabryczny_pojazdu    = [[Tw53]]|numer_seryjny_pojazdu    = 3996
 +
|grafika                  =[[Plik:...|290px]]  
 +
|opis_zdjęcia          = ...  
 +
|rok_produkcji            = 1954
 +
|numer_kotła              = 13956
 +
|rok_produkcji_kotła      = 1954
 +
|ostatnia_rewizja_do      =
 +
|stan                    = eksponat
 +
|rok_odstawienia          = 2005
 +
|rok_złomowania          =
 +
|poprzednie_oznaczenie        =    [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396   
 +
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02
 +
|obecne_stacjonowanie    = Rudy
 +
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
 +
|2_rozstaw                =
 +
|2_rozstaw_rok            =
 +
|3_rozstaw                =
 +
|3_rozstaw_rok            =
 +
|4_rozstaw                =
 +
|4_rozstaw_rok            =
 +
|5_rozstaw                =
 +
|5_rozstaw_rok            =
 +
|1_stacjonowanie          = Huta Kościuszko
 +
|1_okres_stacjonowania    = 1954-1997?
 +
|2_stacjonowanie          = Zabrze
 +
|2_okres_stacjonowania    = 1997?
 +
|3_stacjonowanie          = Rudy
 +
|3_okres_stacjonowania    = 1997-11.2004
 +
|4_stacjonowanie          = Stanica
 +
|4_okres_stacjonowania    = 11.2004-2005
 +
|5_stacjonowanie          = Rudy
 +
|5_okres_stacjonowania    = od 2005
 +
|6_stacjonowanie          =
 +
|6_okres_stacjonowania    =
 +
|7_stacjonowanie          =
 +
|7_okres_stacjonowania    =
 +
|8_stacjonowanie          =
 +
|8_okres_stacjonowania    =
 +
|9_stacjonowanie          =
 +
|9_okres_stacjonowania    =
 +
|10_stacjonowanie          =
 +
|10_okres_stacjonowania    = |1_oznaczenie            = [[Oznaczenia Przemysł:Tw53|Tw53]]-3996
 +
|1_rok                    = 1954
 +
|2_oznaczenie            = [[Oznaczenia Prywatne:Pw53|Pw53]]-02
 +
|2_rok                    = 1997
 +
|3_oznaczenie            =
 +
|3_rok                    =
 +
|4_oznaczenie            =
 +
|4_rok                    =
 +
|5_oznaczenie            =
 +
|5_rok                    =
 +
|6_oznaczenie =
 +
|6_rok=
 +
|7_oznaczenie=
 +
|7_rok=
 +
|8_oznaczenie=
 +
|8_rok=
 +
|9_oznaczenie=
 +
|9_rok=
 +
|10_oznaczenie
 +
|10_rok=
 +
|uwagi                    = nielegalnie przebudowany
 +
}}
  
 
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany.
 
Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany.

Wersja z 23:53, 1 lut 2017

Tw53 3996
290px
Rok produkcji 1954
Stan eksponat
Rok odstawienia 2005
Obecne oznaczenie Pw53-02
Miejsce obecnego stacjonowania Rudy
Obecny (ostatni) typ silnika {{{typ_silnika}}}
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1954



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Kościuszko 1954-1997?
Zabrze 1997?
Rudy 1997-11.2004
Stanica 11.2004-2005
Rudy od 2005



Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Tw53-3996 1954
Pw53-02 1997





nielegalnie przebudowany


Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany.