Tw53/3996: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (drobne techniczne)
m (dr tech)
Linia 13: Linia 13:
 
|poprzednie_oznaczenie        =    [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396   
 
|poprzednie_oznaczenie        =    [[Oznaczenia :Tw53|Tw53]]-3396   
 
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02
 
|obecne_oznaczenie        = [[Oznaczenia :Tw53|Pw53]]-02
|obecne_stacjonowanie    = Rudy
+
|obecne_stacjonowanie    = Rudy
 +
|typ_silnika           =
 
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
 
|1_rozstaw_fabryczny      = 785 mm
 
|2_rozstaw                =
 
|2_rozstaw                =

Wersja z 23:54, 1 lut 2017

Tw53 3996
290px
Rok produkcji 1954
Stan eksponat
Rok odstawienia 2005
Obecne oznaczenie Pw53-02
Miejsce obecnego stacjonowania Rudy
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1954



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Huta Kościuszko 1954-1997?
Zabrze 1997?
Rudy 1997-11.2004
Stanica 11.2004-2005
Rudy od 2005



Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Tw53-3996 1954
Pw53-02 1997





nielegalnie przebudowany


Tw53-3996 przebudowany na Pw53-02. Zestawiony z tendrem 6Ptx48 od parowozu Px48. Parowóz należy do muzeum górnictwa węglowego w Zabrzu , a tender należy do gminy Kuźnia Raciborska. W 1997 r został sprowadzony na stację w Rudach przez Stowarzyszenie celem uruchomienia. Naczelnik i zarazem prezes Stowarzyszenia wydał polecenie przebudowy bez powiadamiania muzeum z Zabrza. Zostały brutalnie usunięte skrzynie wodne i zbiornik na węgiel . Budka została przebudowana ,a wokół kotła zamontowano pomosty z parowozu Px48. Zabudowano skrzynię sprzęgową z Px48 ,oraz przekuto i dołączono tender z parowozu Px48-1728 . Pomalowano go na kolor jasno zielony . Według zamysłu naczelnika miał przypominać Pxu które widywał w młodości na stacji Gliwice Trynek . Odebrano kocioł i parowóz w roku 1999 był gotowy. Muzeum chciało odzyskać parowóz jeszcze przed przebudową , ale dowiedzieli się o tym wszystkim po fakcie. Na koniec nowy właściciel uprowadził lokomotywę do Stanicy i utworzył "skansen". Podsumowując: Przebudowano sprawny parowóz - ostatni czynny Tw53-3996, oraz zniszczono dwa parowozy serii Px48: z jednego wzięto tender, a z drugiego pomosty. skrzynie boczne i skrzynia węglowa leżały na wagonie na stacji do około 2001 r . Parowóz był trudny w eksploatacji .Miał niespokojny bieg poprzez zmianę masy . Wygaszony w 2005 r . Raczej nie będzie już uruchamiany.