Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy): Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 54: Linia 54:
 
==eu47==
 
==eu47==
  
{{Lokomotywa elektryczna infobox
+
{{Lokomotywa spalinowa infobox
  |typ_lokomotywy             = EU47, E583, P160DC
+
  |typ_lokomotywy         = S200
  |przeznaczenie_lokomotywy  = lokomotywa pasażerska
+
  |przewoźnik            = przewoźnicy prywatni, przemysł, [[DB Schenker Rail Polska]], SZD, ČSD i przewoźnicy z Iraku, Syrii, Indii oraz Albanii
|grafika                    = [[Plik: TRAXX-P160-DC-Hetman.jpg|300px]]
+
  |oznaczenie_przewoźnika = S200, T669.05, T669.51, T770, ЧMЭ3, DES 3101, seria 1000, LDE1500 
  |opis_zdjęcia              = Lokomotywa E583.001 należąca do [[Koleje Mazowieckie|Kolei Mazowieckich]].
+
  |producent             = ČKD
|przewoźnik                = [[Koleje Mazowieckie]]
+
  |lata_budowy           = 1963-1991
|oznaczenie_przewoźnika    =  EU47 początkowo E583
+
  |układ_osi             = Co'Co'
  |producent                 = [[Bombardier]]
+
  |masa_służbowa         = 114,6 t
  |lata_budowy               = 2011
+
  |długość_ze_zderzakami = 17240 mm  
|liczba_członów            = 1
+
  |szerokość             = 2970 mm
  |układ_osi                 = Bo'Bo'
+
  |wysokość               = 3380 mm
  |masa_służbowa             = 85 ton
+
  |rozstaw_osi_skrajnych  = 2500 mm
  |długość_ze_zderzakami     = 18900 mm
+
  |średnica_kół           = 950 mm
  |szerokość                 = 2977 mm
+
  |rozstaw_szyn           = 1435 mm
  |wysokość                   =   
+
  |zapas_paliwa           =  250 l
  |średnica_kół               = 1250 mm
+
  |typ_silnika           = Wola - Henschel 14H6
  |rozstaw_szyn               = 1435 mm
+
  |moc_znamionowa        = 180 KM
  |system_zasilania           =  3kV
+
  |siła_pociągowa        = 70,2 kN (7020 kG)
  |liczba_silników           =  4
+
  |rodzaj_przekładni      = mechaniczna
  |typ_silników              =  
+
  |prędkość_konstrukcyjna = 30 km/h
  |moc_ciągła                = 5600kW
+
  |nacisk_osi            = 12 t
  |moc_godzinna              =
+
  |system_hamulca        = Knorr
  |maksymalna siła_pociągowa  = 300kN
+
  |system_ogrzewania      = wodne z układu chłodzenia<br/>2 kaloryfery w kabinie maszynisty
  |stosunek_przekładni        =  
+
  |sterowanie_wielokrotne = brak
  |prędkość_konstrukcyjna    = 160 km/h
+
  |uwagi                  =  
  |sterowanie_wielokrotne     = jest
+
  |grafika                = [[Plik:SM04-002 Chabówka 2 (Nemo5576).jpg|290px]]
  |system_hamulca            = Oerlikon + ED
+
  |opis_zdjęcia          = 409Da (SM04-002) w [[Skansen w Chabówce|Skansenie w Chabówce]]
  |system_ogrzewania          = elektryczne
 
  |uwagi                      = Lokomotywy te są nazywane „Hetman”.
 
 
}}
 
}}
 
'''EU47 (E583)'''-normalnotorowa lokomotywa elektryczna eksploatowana od 2011 roku przez [[Koleje Mazowieckie]] do prowadzenia pociągów [[Pociąg zmiennokierunkowy|push-pull]].
 
 
==Historia eksploatacji==
 
 
EU47 to oznaczenie lokomotyw TRAXX P160DC eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Oznaczenie to jest jednak błędne, ponieważ te lokomotywy nie są wielosystemowe oraz uniwersalne. Ma ono tylko nawiązywać do tradycyjnych oznaczeń [[PKP]].  Malatura  natomiast jest efektem konkursu wygranego przez studentkę SGGW i jest twórczym rozwinięciem logo przewoźnika. KM zamówiły 11 takich lokomotyw, które skutecznie wyparły lokomotywy EU07. Prowadzą one pociągi zmiennokierunkowe zestawione z wagonów piętrowych i wagonu sterowniczego. Lokomotywy EU47 (E583) noszą nazwę Hetman, która została wybrana w drodze konkursu. Każda lokomotywa ma swojego patrona, a dokładniej postać historyczną pełniącą funkcję hetmana wielkiego koronnego lub litewskiego.
 
 
==Ciekawostki==
 
W 2013r. włoska firma [[A.C.M.E]] wydała w skali H0 model lokomotywy EU47-011.
 

Wersja z 13:06, 10 lip 2018

Forst Hilti - przystanek kolejowy w Liechtensteinie położony w lesie obok miasta Schaan. W pobliżu znajduje się firma Hilti Corporation. Jest jednym z czterech przystanków kolejowych w tym kraju.

Dane stacji

|Współrzędne - 47 ° 10'52 "N 9 ° 31'16" E  /  47,1812 9,5210 N ° ° E

|Przewoźnik - ÖBB

|Linia kolejowa - Feldkirch-Buchs

|Perony - jeden

|Wiata peronowa - tak

|Budynek dworcowy - nie

|Inna zabudowa - nie

|Linia zelektryfikowana - tak

|Liczba torów - 1


Słonawy (przystanek kolejowy)-zlikwidowany przystanek kolejowy położony na linii kolejowej nr 381 w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystanek posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.




Model Nr fabryczny Rok produkcji Szerokość toru Stan Obecne miejsce stacjonowania Prędkość maksymalna Uwagi
RL1 4160 1930 600mm Sprawny MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany b/d

eu47

S200
SM04-002 Chabówka 2 (Nemo5576).jpg
409Da (SM04-002) w Skansenie w Chabówce
Przewoźnik przewoźnicy prywatni, przemysł, DB Schenker Rail Polska, SZD, ČSD i przewoźnicy z Iraku, Syrii, Indii oraz Albanii
Oznaczenie przewoźnika S200, T669.05, T669.51, T770, ЧMЭ3, DES 3101, seria 1000, LDE1500
Producent ČKD
Lata budowy 1963-1991
Układ osi Co'Co'
Rozstaw szyn 1435 mm
Masa służbowa 114,6 t
Nacisk osi na szyny 12 t
Rozstaw osi skrajnych 2500 mm
Średnica kół 950 mm
Długość ze zderzakami 17240 mm
Szerokość 2970 mm
Wysokość 3380 mm
Prędkość konstrukcyjna 30 km/h
Maksymalna siła pociągowa 70,2 kN (7020 kG)
Typ silnika spalinowego Wola - Henschel 14H6
Moc znamionowa 180 KM
Zapas paliwa 250 l
Rodzaj przekładni mechaniczna
System hamulca Knorr
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania wodne z układu chłodzenia
2 kaloryfery w kabinie maszynisty