Użytkownik:Bohun/Forst Hilti (przystanek kolejowy)

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Forst Hilti - przystanek kolejowy w Liechtensteinie położony w lesie obok miasta Schaan. W pobliżu znajduje się firma Hilti Corporation. Jest jednym z czterech przystanków kolejowych w tym kraju.

Dane stacji

|Współrzędne - 47 ° 10'52 "N 9 ° 31'16" E  /  47,1812 9,5210 N ° ° E

|Przewoźnik - ÖBB

|Linia kolejowa - Feldkirch-Buchs

|Perony - jeden

|Wiata peronowa - tak

|Budynek dworcowy - nie

|Inna zabudowa - nie

|Linia zelektryfikowana - tak

|Liczba torów - 1


Słonawy (przystanek kolejowy)-zlikwidowany przystanek kolejowy położony na linii kolejowej nr 381 w województwie wielkopolskim, Powiat obornicki, Gmina Oborniki. Został otwarty w 1910r., a zlikwidowany w 2009r. Przystanek posiadał rampę przeładunkową, budynek dworcowy i bocznice.




Model Nr fabryczny Rok produkcji Szerokość toru Stan Obecne miejsce stacjonowania Prędkość maksymalna Uwagi
RL1 4160 1930 600mm Sprawny MPWiK - Zakład Uzdatniania Wody Kraków Bielany b/d

eu47

S200
S200-200 Firma TABOR.jpg
Lokomotywa S200-200 na dworcu w Obornikach.
Przewoźnik przewoźnicy prywatni, przemysł, DB Schenker Rail Polska, SZD, ČSD i przewoźnicy z Iraku, Syrii, Indii oraz Albanii
Oznaczenie przewoźnika S200, T669.05, T669.51, 770, 770.8, ЧMЭ3, DES 3101, seria 1000, LDE1500
Producent ČKD
Lata budowy 1963-1991
Układ osi Co'Co'
Rozstaw szyn 1435 mm, 1520 mm, 1524 mm
Masa służbowa 114,6 t
Nacisk osi na szyny b/d
Rozstaw osi skrajnych b/d
Średnica kół 1050 mm
Długość ze zderzakami 17240 mm
Szerokość 3150 mm
Wysokość 4635 mm
Prędkość konstrukcyjna 90 km/h
Maksymalna siła pociągowa 280 kN (28000 kG)
Typ silnika spalinowego K6S310DR V=163 L
Moc znamionowa 1350 KM
Zapas paliwa 6000 l
Rodzaj przekładni elektryczna
Sterowanie wielokrotne tak
System ogrzewania brak
Lokomotywa jest nazywana Čmelák (trzmiel).


S200 – lokomotywa spalinowa produkcji czechosłowackiej. Jest przeznaczona do manewrów i prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz osobowych. Była produkowana w latach 1963-1991. Eksploatowana w Czechach, ZSRR (Rosji), Polsce, Iraku, Albanii, Syrii i Indiach.

Eksploatacja

Czechosłowacja/Czechy

Prototypy tej sześcioosiowej lokomotywy (jeden na tor o rozstawie 1435 mm, a dwa na tor 1520 mm) zostały przedstawione w roku 1963. Seryjna produkcja dla państwowych kolei czechosłowackich ČSD prowadzona była w latach 1967–1969. Przez ten czas wyprodukowano 121 egzemplarzy (seria T669.0, obecnie 770), w tym 12 na tor szeroki (seria T669.5, obecnie 770.8). Główne zatrudnienie znalazły przy obsłudze pociągów towarowych i pracach manewrowych, ale także sporadycznie prowadziły pociągi osobowe. Lokomotywy dysponowały wystarczającą siłą pociągową, lecz miały one duże zużycie paliwa przez co rozpoczęto ich wycofywanie i wprowadzanie na ich miejsce serii 742 lub 731. Dla celów muzealnych zachowano egzemplarze T669.0001 i T669.0085.

Dla kolei przemysłowych produkowano serie T669.05 (normalnotorowa) oraz T669.51 i 55 (szerokotorowa). Obecnie są one poddawane modernizacjom, m.in. poprzez wymianę silników.

Cd770.jpg

Lokomotywa T669.0001.

Polska

Ogółem sprowadzono do Polski 143 sztuki tych lokomotyw, które podjęły pracę w przemyśle i transporcie towarów. Pierwsze egzemplarze (ponad 60 sztuk) zakupiono w roku 1966 dla obsługi kombinatu metalurgicznego im. Lenina w Krakowie (Nowa Huta), a stosowane tam oznaczenie S200 przyjęli także inni polscy przewoźnicy dysponujący lokomotywami tej serii. Lokomotywy S200 znalazły także zatrudnienie w przemyśle węglowym. Obecnie spalinowozami tego typu dysponują prywatni polscy przewoźnicy np.: STK Wrocław, KWK Bogdanka, DB Schenker Rail Polska (dawniej PTK Holding Zabrze, PTKiGK Rybnik, NZTK)obecnie DB Cargo Polska, Kolej Bałtycka S.A. czy ZPNTMiUT Dębica. Obecnie w Polsce (07.2018) znajduje się 66 lokomotyw tego typu. Przeprowadzane są także modernizacje tych spalinowozów.