Edytujesz Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki/Brudnopis/Technika Parowozowa (czasopismo)
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | == | + | == Spis artykułów == |
− | + | Spis sporządzony na podstawie dostępnych numerów oraz rocznych "wykazów rzeczy". | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje | ! L.p. !! Autor !! Tytuł !! Rok !! Numer !! Strona !! Ilustracje | ||
|- | |- | ||
+ | | 1 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_001.jpg 1] || | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | 2 || (Redaktor) || Stu lecie parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_002.jpg 2] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 3 || W. F. || O wyłączaniu hamulca parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_003.jpg 3] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 4 || A. Chmielewski || W sprawie zerwań pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_007.jpg 7] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 5 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_01_008.jpg 8] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 6 || Inż. St. Felsz || Odparowalność opału a sprawność kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_009.jpg 9] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 7 || Inż. Roman Zakrzewski || Powierzchnia ogrzewalna kotła parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_019.jpg 19] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 8 || (Redaktor) || Jak wzrasta ciśnienie robocze pary na parowozach b. dr. żel. Warszawsko-Wiedeńskiej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_011.jpg 11] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 9 || (Redaktor) || Obecne wielkości parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_012.jpg 12] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 10 || (Redaktor) || Czy paleniska żelazne usunięte zostają bezpowrotnie? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_013.jpg 13] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 11 || (Redaktor) || Czy parowóz z wysokim kotłem jest wywrotny? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg 15] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 12 || (Redaktor) || Kącik humorystyczny || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_015.jpg 15] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 13 || (Redaktor) || Od Redakcji || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_02_016.jpg 16] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 14 || Inż. Wł. Witkowski || Zwrotnice a stan parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_03_017.jpg 17] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 15 || A. Chmielewski || O smarach do pary przegrzanej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_03_024.jpg 24] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 16 || Inż. T. Śnieściakowski || O węglu używanym na polskich kolejach państwowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_025.jpg 25] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 17 || W. F. || Określenie szybkości biegnącego pociągu bez szybkościomierza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_028.jpg 28] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 18 || (Redaktor) || Jak odchylić dym i parę z przed okien .w budce maszynisty? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_029.jpg 29] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 19 || Masz. T. Wiśniewski || O gospodarce opałowej w kolejowych składach węgla || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_030.jpg 30] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 20 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_031.jpg 31] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 22 || (Redaktor) || Zawiadomienie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_04_032.jpg 32] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 23 || Inż. B. Hummel || Oddziaływanie toru na parowóz i parowozu na tor || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_033.jpg 33] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 24 || Inż. Wł. Krzyżanowski || Określenie szybkości biegu pociągu bez szybkościomierza z ilości obrotów koła napędnego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_036.jpg 36] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 25 || (Redaktor) || Marnotrawstwo pary || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_038.jpg 38] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 26 || Inż. Wł. Witkowski || Zadanie konkursowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg 39] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 27 || (Redaktor) || Katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_039.jpg 39] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 28 || Inż. S. F. || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg 40] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 29 || Masz. St. Koral || O spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_05_040.jpg 40] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 30 || Inż. St. Felsz || Ogień jałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_041.jpg 41] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 31 || Inż. St. N. || Rzekomy a rzeczywisty brak siły hamulcowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_044.jpg 44] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 32 || Inż. Wł. Witkowski || Dokształcanie maszynistów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_046.jpg 46] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 33 || A. Chmielewski || Badanie czystości kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg 48] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 34 || (Redaktor) || Rozchód pary na ogrzewanie pociągów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_048.jpg 48] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 35 || (Redaktor) || Parowóz amerykański || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_049.jpg 49] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 36 || (Redaktor) || (Rozwiązanie zadania .konkursowego) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_050.jpg 50] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 37 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_06_052.jpg 52] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 38 || Inż. Wł. Witkowski || Działanie krzyżulca na równoleżniki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_053.jpg 53] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 39 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: I Rudy żelazne; II Skład i własności żelaza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_056.jpg 56] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 40 || (Redaktor) || Mechaniczne węlowanie parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_057.jpg 57] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 41 || A. Chmielewski || Oświetlenie elektryczne na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_059.jpg 59] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 42 || (Redaktor) || Pociąg „Złota Strzała" Paryż – Calais || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg 60] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 43 || (Redaktor) || Pytania i odpowiedzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_07_060.jpg 60] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 44 || J. L. || O wytwarzaniu żelaza: III Wielkie piece || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_061.jpg 61] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 45 || Inż. B. Hummel || O zużywaniu się obręczy kół || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_064.jpg 64] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 46 || (Redaktor) || Kotły parowozowe wodnorurkowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_065.jpg 65] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 47 || Masz. St. Koral || Jeszcze o zrywaniu łączników w pociągach towarowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_08_068.jpg 68] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 48 || (Redaktor) || Parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_069.jpg 69] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 49 || (Redaktor) || Obecne przebiegi bez zatrzymania || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_074.jpg 74] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 50 || Inż. Wł. Witkowski || Nieszczelność obszycia kotła parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_075.jpg 75] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 51 || (Redaktor) || Ile kosztuje zatrzymanie pociągu? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg 76] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 52 || Br. Cieśliński || Uwaga o zerwaniach pociągów osobowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_09_076.jpg 76] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 53 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: I Wiadomości ogólne; II Podgrzewacze wody || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_077.jpg 77] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 54 || Inż. Wł. Witkowski || Nowy parowóz typu 2F1 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_081.jpg 81] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 55 || Masz. Jan Godlewski || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_083.jpg 83] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 56 || Masz. J. Storuń || Jeszcze o spalaniu węgla na podłożu żużlowem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_10_084.jpg 84] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 57 || Inż. Wł. Witkowski || Odparowalność powierzchni ogrzewalnej kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_085.jpg 85] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 58 || Inż. St. Felsz || Podgrzewanie wody zasilającej na parowozach: III Smoczki pracujące parą odlotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_088.jpg 88] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 59 || (Redaktor) || Parowóz wodnorurkowy „John B. Jervis” || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_090.jpg 90] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 60 || (Redaktor) || Praktyczne siedzenie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg 91] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 61 || A. Chmielewski || Niedomagania sygnałowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_091.jpg 91] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 62 || (Redaktor) || Zużycie węgla i smarów na kolejach niemieckich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_11_092.jpg 92] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 63 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory) do zasilania kotłów parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_093.jpg 93] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 64 || Tomasz Jastrzębowski || O kolejach amerykańskich || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_096.jpg 96] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 65 || (Redaktor) || Stal niklowa dla parowozów || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_098.jpg 98] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 66 || A. Chmielewski || Budy parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_099.jpg 99] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 67 || Masz. St. Spyl || Zwiększenie siły pociągowej parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg 100] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 68 || Masz. Jan Godlewski || Wymiary dysz || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)|1927]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1927 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1927_12_100.jpg 100] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 69 || Inż. St. Felsz || Dobór parowozu przetokowego (przykład typowy) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_001.jpg 1] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 70 || (Redaktor) || Parowozy bezpaleniskowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_004.jpg 4] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 71 || A. Chmielewski || O odpowiedzialności maszynisty za obryzganie. || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_005.jpg 5] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 72 || K || Cylindry parowozowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_006.jpg 6] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 73 || (Redaktor) || Rekordowe oszczędzanie paliwa na parowozie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_007.jpg 7] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 74 || (Redaktor) || Ocena książki: Praktyczne wskazówki dla drużyn parowozowych. „Jak ustrzec się wypadku zepsucia parowozu." Opracował A. Grzesikowski || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 1|1]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_01_008.jpg 8] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 75 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory), działające parą wysokoprężną || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_009.jpg 9] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 76 || A. Chmielewski || Normalizacja kluczy na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_013.jpg 13] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 77 || Masz. St. Godlewski || Oszczędne spalanie węgla na manewrach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_014.jpg 14] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 78 || K || Stulecie kolei Baltimore – Ohio || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_015.jpg 15] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 79 || (Redaktor) || Nowa książka – Zasady ruchu parowoz. – inż St. Langroda || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg 16] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 80 || (Redaktor) || Nowe pismo – Spawanie i cięcie metali || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 2|2]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_02_016.jpg 16] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 81 || Inż. W. F. || Wyrównywanie ciśnienia po obu stronach tłoka przy jeździe bez pary (By pass) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_017.jpg 17] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 82 || A. C. || W sprawie niedokładnego kursowania pociągów dalekobieżnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_020.jpg 20] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 83 || Masz. Jan Godlewski || O odhamowaniu wagonów za pomocą powietrznych kurków spustowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_021.jpg 21] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 84 || Br. Cieśliński || Jeszcze o dyszy parowozowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_022.jpg 22] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 85 || Masz. Jan Godlewski || Kilka słów o hamulcu Kunze–Knorra || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_023.jpg 23] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 86 || (Redaktor) || Obrazek zimowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg 24] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 87 || (Redaktor) || Humor kolejowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 3|3]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_03_024.jpg 24] || |
|- | |- | ||
− | | | + | | 88 || Inż. St. Felsz || Niektóre zagadkowe wykolejenia parowozów na łukach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_025.jpg 25] || * |
|- | |- | ||
− | | | + | | 89 || A. Chmielewski || Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_029.jpg 29] || |
+ | |- | ||
+ | | 90 || (Redaktor) || Dźwigi wagonowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg 31] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 91 || Masz. Jan Godlewski || O nowszych polskich parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 4|4]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_04_031.jpg 31] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 92 || Inż. St. Nehring || Smoczki (inżektory), L. F. działające parą wylotową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_033.jpg 33] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 93 || Masz. z Krakowa || Pył węglowy jako materjał opałowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_038.jpg 38] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 94 || (Redaktor) || Nowy parowóz turbinowy || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_038.jpg 38] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 95 || A. Chmielewski || Usterki na parowozach – gwizdki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 5|5]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_05_040.jpg 40] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 96 || Inż. Stanisław Felsz || Niebezpieczeństwo pożarów od parowozów i parników || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_041.jpg 41] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 97 || A. Chmielewski || Przedmuchiwanie rur płomiennych i żarowych na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_044.jpg 44] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 98 || Br. Cieśliński || Ruszanie z miejsca || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_046.jpg 46] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 99 || (Redaktor) || Poco dymić? || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_047.jpg 47] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 100 || (Redaktor) || Pociąg wśród powodzi || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg 48] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 101 || A. Grzesikowski i S. F. || Pytania i odpowiedzi: z powodu książki A. Grzesikowskiego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 6|6]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_06_048.jpg 48] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 102 || S. K. || O pochodzeniu węgla kamiennego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_049.jpg 49] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 103 || Masz. St. Godlewski || Prawidłowe ustawienie dyszy i jej znacznie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_052.jpg 52] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 104 || Masz. Jan Godlewski || O prasach smarnych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_053.jpg 53] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 105 || A. Chmielewski || Posiłkowanie się smoczkiem L. F || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_053.jpg 53] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 106 || (Redaktor) || Przejście korytarzowe w tendrze || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_055.jpg 55] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 107 || J. Okrzesik i S. F. || Pytania i odpowiedzi: zagadkowe wykolejenia || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg 56] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 108 || (Redaktor) || Nowa książka – Hamulec Hardy'ego – opisał inż. M. Filrgang || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 7|7]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_07_056.jpg 56] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 109 || Inż. St. Felsz || Porcje zarzucanego węgla i jego spalanie || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_057.jpg 57] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 110 || (Redaktor) || Parowóz typu Garrata || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_060.jpg 60] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 111 || K || Szybkość rekordowa amerykańskiego ekspresu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_061.jpg 61] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 112 || S. || Odlew ostojnicy parowozowej wraz z cylindrami || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_062.jpg 62] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 113 || A. Chmielewski || Kilka uwag o obsłudze parowozu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_062.jpg 62] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 114 || (Redaktor) || Ulatnianie się premji węglowych przez nieszczelne tłoki i suwaki || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_063.jpg 63] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 115 || r. || Zawody ekspresu z samolotem || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 8|8]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_08_064.jpg 64] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 116 || Inż. St. Kruszewski || Szkolenie drużyn parowozowych || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_09_065.jpg 65] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 117 || (Redaktor) || Bibljoteczka maszynisty parowozowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 9|9]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_09_076.jpg 76] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 118 || Inż. L. Sowiński || Pompy wodne i podgrzewacze I || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_077.jpg 77] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 119 || Masz. St. Godlewski || Klapy popielnikowe || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_080.jpg 80] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 120 || Masz. Jan Godlewski || O pęknięciach ram parowozów Ser. OS 24 || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_081.jpg 81] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 121 || K || Mechaniczne czyszczenie taboru kolejowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_082.jpg 82] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 122 || A. Chmielewski || Współudział drużyn konduktorskich w odhamowaniu pociągu osobowego na postoju || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 10|10]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_10_084.jpg 84] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 123 || Inż. L. Sowiński || Pompy wodne i podgrzewacze II. || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_085.jpg 85] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 124 || S. || Pochodnie płomienne || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_088.jpg 88] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 125 || Masz. St. Godlewski || O hamowaniu pociągu || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_089.jpg 89] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 126 || Inż. St. Kruszewski || Wrażenia z kolei Londyn – Północny Wschód (L. N. E. R.) || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_090.jpg 90] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 127 || Masz. Jan Godlewski || O piasecznicy parowozowej || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg 92] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 128 || M. T. i inż. St. Nehring || Pytania i odpowiedzi: wadliwe działanie inżektora || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 11|11]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_11_092.jpg 92] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 129 || Inż. St. Felsz || Stosowanie wtórnego powietrza || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_093.jpg 93] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 130 || Br. Cieśliński || Oszczędne smarowanie cylindrów i suwaków na parowozach || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_095.jpg 95] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 131 || S. || Zderzenie parowozu z belką oporową || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_096.jpg 96] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 132 || K || Uplanowana katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_097.jpg 97] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 133 || (Redaktor) || Uderzenia w miejscach przesuwu kotła || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_098.jpg 98] || | ||
+ | |- | ||
+ | | 134 || S t. || Budka parowozu towarowego || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_098.jpg 98] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 135 || (Redaktor) || Poważna katastrofa kolejowa || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_099.jpg 99] || * | ||
+ | |- | ||
+ | | 136 || Kr. || Strzec się obręczy nieokrągłych! || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)|1928]] || [[Archiwum:Technika Parowozowa 1928 (czasopismo)#Numer 12|12]] || [http://enkol.pl/Plik:TechnikaParow_1928_12_100.jpg 100] || | ||
+ | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | |- | |
+ | |} |