Edytujesz Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Uwaga: Nie jesteś zalogowany. Jeśli wykonasz jakąkolwiek zmianę, Twój adres IP będzie widoczny publicznie. Jeśli zalogujesz się lub utworzysz konto, Twoje zmiany zostaną przypisane do konta, wraz z innymi korzyściami.
Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja | Twój tekst | ||
Linia 42: | Linia 42: | ||
'''Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach''' - Stacja kolei wąskotorowej położona w 23 kilometrze linii Gliwice Wąskotorowe - Racibórz Markowice (Stacja Rudy jest też w km 41,100 na lini Bytom Karb Wąskotorowy - Racibórz Markowice) obecnie znajduje się we władaniu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej. Niegdyś była ważną stacją przeładunkową, główną lokomotywownią i wagonownią na linii. Dziś stanowi wielką atrakcję turystyczną w regionie. | '''Zabytkowa stacja kolei wąskotorowej w Rudach''' - Stacja kolei wąskotorowej położona w 23 kilometrze linii Gliwice Wąskotorowe - Racibórz Markowice (Stacja Rudy jest też w km 41,100 na lini Bytom Karb Wąskotorowy - Racibórz Markowice) obecnie znajduje się we władaniu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kuźni Raciborskiej. Niegdyś była ważną stacją przeładunkową, główną lokomotywownią i wagonownią na linii. Dziś stanowi wielką atrakcję turystyczną w regionie. | ||
− | [[File:Plan schematyczny Rudy 09.2023.jpg| | + | [[File:Plan schematyczny Rudy 09.2023.jpg|1100px|]] |
Linia 159: | Linia 159: | ||
| 1981 | | 1981 | ||
| 785mm | | 785mm | ||
− | | style="background-color:# | + | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony |
| Lokomotywa sprowadzona z Huty Pokój. Lokomotywa nie posiada górnej lampy oraz posiada malowanie zakładowe. | | Lokomotywa sprowadzona z Huty Pokój. Lokomotywa nie posiada górnej lampy oraz posiada malowanie zakładowe. | ||
|- | |- | ||
Linia 261: | Linia 261: | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-00074|WLs40-568]] | | [[Tabor:Lw-00074|WLs40-568]] | ||
− | | [[Plik: | + | | [[Plik:Wls40_568.jpeg|100px]] |
| 1957 | | 1957 | ||
| 600mm | | 600mm | ||
Linia 292: | Linia 292: | ||
|} | |} | ||
− | ==== Pojazdy Specjalne ==== | + | ==== Pojazdy Specjalne ==== |
{| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | {| class="wikitable sortable" style="text-align:left" | ||
! style="width:90px" |Typ | ! style="width:90px" |Typ | ||
Linia 307: | Linia 307: | ||
| 785mm | | 785mm | ||
| Wmd 101 | | Wmd 101 | ||
− | | style="background-color:# | + | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawna |
| | | | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-02006|803S]] | | [[Tabor:Lw-02006|803S]] | ||
Linia 373: | Linia 365: | ||
| style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | | style="background-color:#fe7f00;" |Odstawiony | ||
| Wagon doczepny do drezyn Wmc/Wmd | | Wagon doczepny do drezyn Wmc/Wmd | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
Linia 450: | Linia 402: | ||
| Wagon doczepny FAUR<br/>Przekazany gminie Kuźnia Raciborska dn. 29.07.1994<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz| wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| rok = 1998| strony = 79| isbn = 83-904079-2-2}}</ref> | | Wagon doczepny FAUR<br/>Przekazany gminie Kuźnia Raciborska dn. 29.07.1994<ref>{{cytuj książkę |nazwisko = Soida | imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz| wydawca = Emi-Press| miejsce = Łódź| rok = 1998| strony = 79| isbn = 83-904079-2-2}}</ref> | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
|[[Plik:BTxh 313-9.jpg|100px]] | |[[Plik:BTxh 313-9.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 458: | Linia 410: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxhp | |
|[[Plik:BTxh 314-7.jpg|100px]] | |[[Plik:BTxh 314-7.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 466: | Linia 418: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxhp | |
|[[Plik:BTxh 315-4.jpg|100px]] | |[[Plik:BTxh 315-4.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 474: | Linia 426: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxhp | |
| [[Plik:BTxh_316-2.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh_316-2.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 482: | Linia 434: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh. (sprowadzony z PKW Chorzów) | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
| [[Plik:BTxh 317-0.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh 317-0.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 490: | Linia 442: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
| [[Plik:BTxh 318-9.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh 318-9.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 498: | Linia 450: | ||
| Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | | Wagon Letni<br/> Zbudowane na podstawie wagonów Wddxh | ||
|- | |- | ||
− | + | | BTxh | |
| [[Plik:BTxh 319-6.jpg|100px]] | | [[Plik:BTxh 319-6.jpg|100px]] | ||
| | | | ||
Linia 597: | Linia 549: | ||
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-03061|Wddxh]] | | [[Tabor:Lw-03061|Wddxh]] | ||
− | | [[Plik: | + | | [[Plik:Wddxh 8972-1.jpg|100px]] |
| ZNTK Stargard | | ZNTK Stargard | ||
| 1970 | | 1970 | ||
Linia 603: | Linia 555: | ||
| Wddxh 00-17 534 8972-1 | | Wddxh 00-17 534 8972-1 | ||
| style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | | style="background-color:#80FF89;" |Sprawny | ||
− | | Stary nr. 53079 | + | | Stary nr. 53079 |
|- | |- | ||
| [[Tabor:Lw-03062|Wddxh]] | | [[Tabor:Lw-03062|Wddxh]] | ||
Linia 753: | Linia 705: | ||
| [[Plik:Rdxh 4603-4 Rudy.jpg|100px]] | | [[Plik:Rdxh 4603-4 Rudy.jpg|100px]] | ||
| Zastal Zielona Góra | | Zastal Zielona Góra | ||
− | | | + | | 1959 |
| 785mm | | 785mm | ||
| Rdxh 00-15 734 4603-4 | | Rdxh 00-15 734 4603-4 | ||
Linia 778: | Linia 730: | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
− | |||
== Wszystkie posterunki na linii == | == Wszystkie posterunki na linii == | ||
Wykaz stacji, post. osłonnych, post. bocznicowych, przystanków osobowych, ładowni i bocznic na linii Bytom Karb Wąsk. - Racibórz Markowice Wąsk. | Wykaz stacji, post. osłonnych, post. bocznicowych, przystanków osobowych, ładowni i bocznic na linii Bytom Karb Wąsk. - Racibórz Markowice Wąsk. | ||
Linia 825: | Linia 776: | ||
|- | |- | ||
| 7 | | 7 | ||
− | | | + | | Nowa Hołda |
| style="text-align:right"| 15,200 | | style="text-align:right"| 15,200 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 837: | Linia 788: | ||
|- | |- | ||
| 9 | | 9 | ||
− | | | + | | Ciepłownia Gliwice |
| style="text-align:right"| 16,400 | | style="text-align:right"| 16,400 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | ||
Linia 855: | Linia 806: | ||
|- | |- | ||
| 12 | | 12 | ||
− | | | + | | Kopalnia Gliwice (przystanek osobowy) |
| style="text-align:right"| 20,100 | | style="text-align:right"| 20,100 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowany | ||
Linia 939: | Linia 890: | ||
|- | |- | ||
| 26 | | 26 | ||
− | | | + | | Żwirownia Babice (bocznica) |
| style="text-align:right"| 56,800 | | style="text-align:right"| 56,800 | ||
| style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana | | style = "background-color: #ff6666| Zlikwidowana |