Ls800: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Skubihenio (dyskusja | edycje) (Nowy) |
Skubihenio (dyskusja | edycje) (Rozbudowa) |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
}} | }} | ||
{{rozbuduj}} | {{rozbuduj}} | ||
+ | |||
+ | '''Ls800''' (SM42)<ref>Oznaczenie nadane na PKP</ref> - Lokomotywa zaprojektowana do obsługi ciężkich prac manewrowych, a także do prowadzenia lekkich pociągów towarowych. | ||
+ | |||
+ | == Historia == | ||
+ | Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych. | ||
+ | |||
+ | == Budowa lokomotywy == | ||
+ | |||
+ | (...) |
Wersja z 00:10, 15 mar 2015
Ls800 (SM42) | |
Lokomotywa Ls800 | |
Przewoźnik | przemysł, PKP |
Oznaczenie przewoźnika | Ls800, SM42 |
Producent | Fablok Chrzanów |
Lata budowy | 1965-1992 |
Układ osi | Bo'Bo' |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
Masa służbowa | 70000 kg |
Nacisk osi na szyny | 175 kN |
Rozstaw osi skrajnych | 10100 mm |
Średnica kół | 1100 mm |
Długość ze zderzakami | 14240 mm |
Szerokość | 3173 mm |
Wysokość | 4400 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 90 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 228 kN |
Typ silnika spalinowego | a8C22 |
Moc znamionowa | 588 kW (800 KM) |
Zapas paliwa | 2840 l |
Rodzaj przekładni | elektryczna |
System hamulca | Oerlikon |
Sterowanie wielokrotne | jest |
System ogrzewania | brak |
Ls800 (SM42)[1] - Lokomotywa zaprojektowana do obsługi ciężkich prac manewrowych, a także do prowadzenia lekkich pociągów towarowych.
Historia
Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych.
Budowa lokomotywy
(...)
- ↑ Oznaczenie nadane na PKP