Ls800: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Skubihenio (dyskusja | edycje) (Nowy) |
Skubihenio (dyskusja | edycje) (Rozbudowa) |
||
| Linia 28: | Linia 28: | ||
}} | }} | ||
{{rozbuduj}} | {{rozbuduj}} | ||
| + | |||
| + | '''Ls800''' (SM42)<ref>Oznaczenie nadane na PKP</ref> - Lokomotywa zaprojektowana do obsługi ciężkich prac manewrowych, a także do prowadzenia lekkich pociągów towarowych. | ||
| + | |||
| + | == Historia == | ||
| + | Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych. | ||
| + | |||
| + | == Budowa lokomotywy == | ||
| + | |||
| + | (...) | ||
Wersja z 00:10, 15 mar 2015
| Ls800 (SM42) | |
| Lokomotywa Ls800 | |
| Przewoźnik | przemysł, PKP |
| Oznaczenie przewoźnika | Ls800, SM42 |
| Producent | Fablok Chrzanów |
| Lata budowy | 1965-1992 |
| Układ osi | Bo'Bo' |
| Rozstaw szyn | 1435 mm |
| Masa służbowa | 70000 kg |
| Nacisk osi na szyny | 175 kN |
| Rozstaw osi skrajnych | 10100 mm |
| Średnica kół | 1100 mm |
| Długość ze zderzakami | 14240 mm |
| Szerokość | 3173 mm |
| Wysokość | 4400 mm |
| Prędkość konstrukcyjna | 90 km/h |
| Maksymalna siła pociągowa | 228 kN |
| Typ silnika spalinowego | a8C22 |
| Moc znamionowa | 588 kW (800 KM) |
| Zapas paliwa | 2840 l |
| Rodzaj przekładni | elektryczna |
| System hamulca | Oerlikon |
| Sterowanie wielokrotne | jest |
| System ogrzewania | brak |
Ls800 (SM42)[1] - Lokomotywa zaprojektowana do obsługi ciężkich prac manewrowych, a także do prowadzenia lekkich pociągów towarowych.
Historia
Projekt lokomotywy zrodził się na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, w Centralnym Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu, przy współpracy z Centralnym Biurem Konstrukcyjnym Silników Spalinowych w Warszawie. W głównym zamierzeniu lokomotywy te miały zastąpić parowozy w ruchu manewrowym, jednak używano je również do prowadzenia lekkich pociągów towarowych i osobowych na szlakach niezelektryfikowanych.
Budowa lokomotywy
(...)
- ↑ Oznaczenie nadane na PKP