Tabor:Lw-00096: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”)
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re)
Linia 75: Linia 75:
 
{{Clear}}
 
{{Clear}}
 
<br><br><br>
 
<br><br><br>
{{Powrót}}
+
 
==Przypisy==
 
==Przypisy==
 
<references/>
 
<references/>
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:L45H]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]
 
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]]

Wersja z 04:26, 9 mar 2016

L45H 20567
Lxd2-352-karb.jpg
Rok produkcji 1967
Stan sprawny


Obecne oznaczenie Lxd2-352
Miejsce obecnego stacjonowania Bytom Karb Wąskotorowy
Obecny (ostatni) typ silnika Maybach
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1967



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Rudy 1968 - 1990
Bytom Karb Wąskotorowy od 1990[1]





Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Lxd2-352 1968 [2]





'


Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce.
W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (nie był on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372.
Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.








Przypisy

  1. Serwis tabor.wask.pl
  2. W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa była nosiła oznaczenie fabryczne, dokładna data nadania numerów taborowych nie jest znana