Tabor:Lw-00250: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”)
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re)
Linia 67: Linia 67:
 
{{Clear}}
 
{{Clear}}
 
<br><br><br>
 
<br><br><br>
{{Powrót}}
+
  
  

Wersja z 04:26, 9 mar 2016

L45H 24511
Lxd2-375-wmbkarb.jpg
Rok produkcji 1982
Stan w trakcie remontu


Obecne oznaczenie Lxd2-375
Miejsce obecnego stacjonowania Bytom Karb Wąskotorowy
Obecny (ostatni) typ silnika Maybach
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1982



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy 1982 - 1995
Bytom Rozbark 1995 - 2009
Bytom Karb Wąskotorowy 21.11.2009 [1]




Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Lxd2-375 1982





'


W latach 1982 - 1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na terenie warsztatów naprawczych na Rozbarku. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych (Zakładu Gospodarownia Nieruchomościami w Katowicach). W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe. W listopadzie 2009 dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytom została przetransportowana spowrotem do WMD Bytom Karb. Obecnie przechodzi naprawę mającą na celu przywrócenie jej do ruchu. Dnia 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia do rezerwy w roku 1995.







Przypisy