Tabor:Lw-00250: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (zamienił w treści „Oznaczenia taboru PKP (MW-11)” na „Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)”) |
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re) |
||
Linia 67: | Linia 67: | ||
{{Clear}} | {{Clear}} | ||
<br><br><br> | <br><br><br> | ||
− | + | ||
Wersja z 04:26, 9 mar 2016
L45H 24511 | |
Rok produkcji | 1982 |
Stan | w trakcie remontu
|
Obecne oznaczenie | Lxd2-375 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Bytom Karb Wąskotorowy |
Obecny (ostatni) typ silnika | Maybach |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1982
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Bytom Karb Wąskotorowy | 1982 - 1995 |
Bytom Rozbark | 1995 - 2009 |
Bytom Karb Wąskotorowy | 21.11.2009 [1]
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lxd2-375 | 1982
|
' |
W latach 1982 - 1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na terenie warsztatów naprawczych na Rozbarku. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych (Zakładu Gospodarownia Nieruchomościami w Katowicach). W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe. W listopadzie 2009 dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytom została przetransportowana spowrotem do WMD Bytom Karb. Obecnie przechodzi naprawę mającą na celu przywrócenie jej do ruchu. Dnia 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia do rezerwy w roku 1995.