Szablon:Artykuł na medal: Różnice pomiędzy wersjami
m (dr tech) |
(aktualizacja) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px --> | <!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px --> | ||
− | [[Plik: | + | [[Plik:Nowy-dwor-1917.jpg|150px]] |
− | === | + | === Kopalnia rudy cynku i ołowiu „Nowy Dwór” w Bytomiu === |
− | + | Z powodu wyczerpywania się złóż cynku i ołowiu w okolicach Tarnowskich Gór około połowy XIX wieku zaczęto budowac nowe kopalnie tychże rud w okolicach Bytomia. Jedną z nich była otwarta w roku 1881 kopalnia „Nowy Dwór”. Znajdowała się ona w Dąbrowie Miejskiej (dzielnicy Bytomia). Z jej nieco zawiłą i na poły zapomnianą historią można się zapoznać czytając poświęcony jej artykuł. | |
− | '''[[ | + | |
+ | Kopalnia eksploatowała dość rozbudowaną (długość około 3 km) wąskotorową bocznicę o szerokości toru 785 mm. Wszystkie tory bocznicy były zelektryfikowane prądem stałym o napięciu 500 V dostarczanym za pomocą sieci napowietrznej. Na bocznicy eksploatowano 2 lokomotywy elektryczne oznaczone jako GBM 70/550. Skany regulaminu technicznego oraz schematu bocznicy znajdują się w artykule. | ||
+ | '''[[Kopalnia rud cynku i ołowiu „Nowy Dwór”|Czytaj całość i oceń]]''' | '''[[Enkol:Artykuł na medal/Archiwum|Archiwum]]''' | '''[[Enkol:Artykuł_na_medal/Propozycje|Zgłoś kandydaturę]]''' | ||
<noinclude><br /><br /> | <noinclude><br /><br /> | ||
[[Kategoria:Szablony strony głównej]] | [[Kategoria:Szablony strony głównej]] | ||
</noinclude> | </noinclude> |
Wersja z 03:09, 29 lip 2016
Kopalnia rudy cynku i ołowiu „Nowy Dwór” w Bytomiu
Z powodu wyczerpywania się złóż cynku i ołowiu w okolicach Tarnowskich Gór około połowy XIX wieku zaczęto budowac nowe kopalnie tychże rud w okolicach Bytomia. Jedną z nich była otwarta w roku 1881 kopalnia „Nowy Dwór”. Znajdowała się ona w Dąbrowie Miejskiej (dzielnicy Bytomia). Z jej nieco zawiłą i na poły zapomnianą historią można się zapoznać czytając poświęcony jej artykuł.
Kopalnia eksploatowała dość rozbudowaną (długość około 3 km) wąskotorową bocznicę o szerokości toru 785 mm. Wszystkie tory bocznicy były zelektryfikowane prądem stałym o napięciu 500 V dostarczanym za pomocą sieci napowietrznej. Na bocznicy eksploatowano 2 lokomotywy elektryczne oznaczone jako GBM 70/550. Skany regulaminu technicznego oraz schematu bocznicy znajdują się w artykule. Czytaj całość i oceń | Archiwum | Zgłoś kandydaturę