1Mw: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(wszyustko od początku ;)) |
(wykaz pojazdów) |
||
| Linia 5: | Linia 5: | ||
|oznaczenie_przewoźnika =MBxd1 201-204 | |oznaczenie_przewoźnika =MBxd1 201-204 | ||
|producent =Konstal, Chorzów | |producent =Konstal, Chorzów | ||
| − | |lata_budowy =1960, 1965- | + | |lata_budowy =1960, 1965-1967 |
|układ_osi =B'2' | |układ_osi =B'2' | ||
|układ_członów = | |układ_członów = | ||
| Linia 32: | Linia 32: | ||
}} | }} | ||
| − | 1Mw - typ [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowego]] [[wagon spalinowy|wagonu motorowego]], budowanego [[Konstal|Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych ''Konstal'']] w Chorzowie w latach 1960 (prototyp) i 1965-1966. | + | 1Mw - typ [[Kolej wąskotorowa|wąskotorowego]] [[wagon spalinowy|wagonu motorowego]], budowanego [[Konstal|Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych ''Konstal'']] w Chorzowie w latach 1960 (prototyp) i 1965-1967. |
| + | |||
| + | == Wykaz pojazdów == | ||
| + | Ogółem powstały 4 pojazdy tego typu: | ||
| + | {| class="wikitable" | ||
| + | |Oznaczenie pierwotne | ||
| + | |Rok produkcji | ||
| + | |Oznaczenie wg zasad z lat 1961-74 | ||
| + | |Numer od 1974 r. | ||
| + | |Przebieg służby | ||
| + | |Stan | ||
| + | |- | ||
| + | |Mx201 | ||
| + | |1960 | ||
| + | |MBxd1-201 | ||
| + | |00-380024960-3 | ||
| + | |Pleszew Wąsk. (1961-1975),<br/> Śmigiel (1975-1987),<br/> Trzebnica Gaj (1987-1992)<br/> Krośniewice (1992-2002)<br/> Gniezno Wąsk. (od 2002) | ||
| + | |Odstawiony | ||
| + | |- | ||
| + | |Mx202 | ||
| + | |1965 | ||
| + | |MBxd1-202 | ||
| + | |00-380024961-1 | ||
| + | |Pleszew Wąsk. (1965-1966),<br/> Krośniewice (1966-1969),<br/> Pleszew Wąsk. (1969-1971)<br/> Śmigiel (1971-1986)<br/> Trzebnica Gaj (1986-1992)<br/> Krośniewice (1992-1997) | ||
| + | |Złom (1997) | ||
| + | |- | ||
| + | |Mx203 | ||
| + | |1965 | ||
| + | |MBxd1-203 | ||
| + | |00-380024962-9 | ||
| + | |Pleszew Wąsk. (1965-1985),<br/> Trzebnica Gaj (1985-1991),<br/> Krośniewice (1991-2001)<br/> Piotrków Trybunalski Wąsk. (2001-2003)<br/> Rogów Wąsk. (od 2003) | ||
| + | |Odstawiony | ||
| + | |- | ||
| + | |Mx204 | ||
| + | |1967 | ||
| + | |MBxd1-203 | ||
| + | |00-380024963-7 | ||
| + | |Pleszew Wąsk. (1967-1977),<br/> Śmigiel (1977-1987),<br/> Trzebnica Gaj (1987-1991)<br/> Krośniewice (od 1991) | ||
| + | |Sprawny | ||
| + | |} | ||
| + | |||
| + | == Źródła == | ||
| + | B. Pokropiński: ''Wąskotorowe wagony motorowe typu 1Mw'', "Świat Kolei" 5/2003<br/> | ||
| + | [http://www.tabor.wask.pl] | ||
| + | |||
| + | === Zobacz też === | ||
| + | * [[Rogowska Kolej Wąskotorowa]] | ||
| + | |||
| + | [[Category:Wąskotorowe spalinowe zespoły trakcyjne]] | ||
Wersja z 20:19, 2 lip 2011
| 1Mw | |
| ' | |
| Przewoźnik | PKP, SKPL |
| Oznaczenie przewoźnika | MBxd1 201-204 |
| Producent | Konstal, Chorzów |
| Lata budowy | 1960, 1965-1967 |
| Układ osi | B'2' |
| Masa służbowa | 1800* kg |
| Długość ze zderzakami | 15260 mm |
| Szerokość | 2260 mm |
| Wysokość | 3040 mm |
| Rozstaw osi skrajnych | 10400 mm |
| Rozstaw czopów skrętu | 9000 mm |
| Rozstaw osi wózka | 1400 mm |
| Średnica kół | 700 mm |
| Rozstaw szyn | 750 mm |
| Typ silnika spalinowego | Wola DTK 150** |
| Producent silnika | PZL-WOLA |
| Moc silnika | 150 KM |
| Rodzaj przekładni | mechaniczna |
| Typ przekładni | samochodowa typu Jelcz*** |
| Prędkość konstrukcyjna | 45 km/h |
| System hamulca | Westinghouse XR 1 |
| System ogrzewania | wodne z układu chłodzenia silnika |
| Liczba miejsc siedzących | 32+4 odchylne
|
| * Masa własna ** W latach '80 wymieniono na silnik Wola 14H6 o mocy 180KM' *** W latach '80 wymieniono na skrzynie typu KAMAZ. | |
1Mw - typ wąskotorowego wagonu motorowego, budowanego Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych Konstal w Chorzowie w latach 1960 (prototyp) i 1965-1967.
Wykaz pojazdów
Ogółem powstały 4 pojazdy tego typu:
| Oznaczenie pierwotne | Rok produkcji | Oznaczenie wg zasad z lat 1961-74 | Numer od 1974 r. | Przebieg służby | Stan |
| Mx201 | 1960 | MBxd1-201 | 00-380024960-3 | Pleszew Wąsk. (1961-1975), Śmigiel (1975-1987), Trzebnica Gaj (1987-1992) Krośniewice (1992-2002) Gniezno Wąsk. (od 2002) |
Odstawiony |
| Mx202 | 1965 | MBxd1-202 | 00-380024961-1 | Pleszew Wąsk. (1965-1966), Krośniewice (1966-1969), Pleszew Wąsk. (1969-1971) Śmigiel (1971-1986) Trzebnica Gaj (1986-1992) Krośniewice (1992-1997) |
Złom (1997) |
| Mx203 | 1965 | MBxd1-203 | 00-380024962-9 | Pleszew Wąsk. (1965-1985), Trzebnica Gaj (1985-1991), Krośniewice (1991-2001) Piotrków Trybunalski Wąsk. (2001-2003) Rogów Wąsk. (od 2003) |
Odstawiony |
| Mx204 | 1967 | MBxd1-203 | 00-380024963-7 | Pleszew Wąsk. (1967-1977), Śmigiel (1977-1987), Trzebnica Gaj (1987-1991) Krośniewice (od 1991) |
Sprawny |
Źródła
B. Pokropiński: Wąskotorowe wagony motorowe typu 1Mw, "Świat Kolei" 5/2003
[1]