Tabor:Lw-00250: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re)
(nowy szablon podstrony egzemplarza)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{Lw metryka pojazdu
 +
|Typ=L45H
 +
|Numer=24511
 +
|Grafika=Lxd2-375-wmbkarb.jpg
 +
|Opis grafiki=Lxd2-375 na torach trakcyjnych stacji Bytom Karb Wąskotorowy
 +
|Rok produkcji=1982
 +
|Stan=Odstawiona
 +
|Rok odstawienia=1995
 +
|Ostatnie oznaczenie=Lxd2-375
 +
|Ostatni rozstaw=785 mm
 +
|Ostatnie stacjonowanie=Bytom Karb Wąskotorowy
 +
|Ostatni typ silnika=Maybach MB 836 Bb
 +
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
 +
|Użytkownik=Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
 +
|Właściciel=Urząd Miasta Bytomia
 +
|Opis=W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji [[Dyrekcja Kolei Dojazdowych|Dyrekcji Kolei Dojazdowych]] maszyna pozostała własnością [[Polskie Koleje Państwowe|Polskich Kolei Państwowych]]. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.
 +
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1982|nadal}}
 +
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|Lxd2-375|1982|nadal}}
 +
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|1982|1995}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Rozbark|1995|2009}}{{Lw stacjonowanie|Bytom Karb Wąskotorowy|2009|nadal}}
 +
}}
 
{{Przebieg służby Infobox
 
{{Przebieg służby Infobox
 
  |typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]
 
  |typ_fabryczny_pojazdu    = [[L45H]]

Wersja z 16:06, 22 cze 2017


<<< L45H

L45H 24511

Stan: odstawiona

Lxd2-375-wmbkarb.jpg

Lxd2-375 na torach trakcyjnych stacji Bytom Karb Wąskotorowy

Rok produkcji

1982


Stan

Odstawiona

Rok odstawienia

1995

Aktualne oznaczenie

Lxd2-375

Aktualny rozstaw

785 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Bytom Karb Wąskotorowy

Kraj stacjonowania

Aktualny typ silnika

Maybach MB 836 Bb

Kolej

Górnośląskie Koleje Wąskotorowe

Użytkownik

Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych

Właściciel

Urząd Miasta Bytomia

Stacjonowanie

Bytom Karb Wąskotorowy 1982 - 1995
Bytom Rozbark 1995 - 2009
Bytom Karb Wąskotorowy 2009 - nadal

Rozstaw

785 mm 1982 - nadal

Oznaczenie

Lxd2-375 1982 - nadal

Dodatkowe informacje

Szczegółowy opis i uwagi

W latach 1982-1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na ternie Warsztatów Naprawczych GKW na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych. W roku 2009 lokomotywa została przejęta od PKP S.A. przez Urząd Miasta w Bytomiu w zamian za umorzenie zaległości podatkowych. W listopadzie tego samego roku, dzięki wsparciu finansowemu władz Bytomia została przetransportowana na teren Parowozowni Bytom Karb gdzie podjęto działania zmierzające do ponownego włączenia jej do ruchu. 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia jej do rezerwy. Obecnie lokomotywa oczekuje remontu. Zakres niezbędnych prac obejmuje przede wszystkim odtworzenie całkowicie zdewastowanej szafy sterowania.

Galeria

Źródła

L45H 24511
Lxd2-375-wmbkarb.jpg
Rok produkcji 1982
Stan w trakcie remontu


Obecne oznaczenie Lxd2-375
Miejsce obecnego stacjonowania Bytom Karb Wąskotorowy
Obecny (ostatni) typ silnika Maybach
Szerokość toru
Szerokość Od roku
785 mm 1982



Stacjonowanie
Miejsce Okres stacjonowania
Bytom Karb Wąskotorowy 1982 - 1995
Bytom Rozbark 1995 - 2009
Bytom Karb Wąskotorowy 21.11.2009 [1]




Oznaczenia
Oznaczenie Rok nadania
Lxd2-375 1982





'


W latach 1982 - 1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na terenie warsztatów naprawczych na Rozbarku. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych (Zakładu Gospodarownia Nieruchomościami w Katowicach). W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe. W listopadzie 2009 dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytom została przetransportowana spowrotem do WMD Bytom Karb. Obecnie przechodzi naprawę mającą na celu przywrócenie jej do ruchu. Dnia 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia do rezerwy w roku 1995.







Przypisy