Tabor:Lw-00096: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(red) |
(rozwinięcie artykułu) |
||
Linia 63: | Linia 63: | ||
Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. <br> | Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce. <br> | ||
+ | W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (niebył on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372. <br> | ||
+ | Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe. | ||
[[Plik:Lxd2-352-karb.jpg|thumb|left|Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy]] | [[Plik:Lxd2-352-karb.jpg|thumb|left|Lxd2-352 na torach głównych stacji Bytom Karb Wąskotorowy]] | ||
Wersja z 22:11, 2 paź 2011
L45H 20567 | |
Rok produkcji | 1967 |
Stan | sprawny
|
Obecne oznaczenie | Lxd2-352 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Bytom Karb Wąskotorowy |
Obecny (ostatni) typ silnika | {{{typ_silnika}}} |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1967
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Rudy | 1968 - 1990 |
Bytom Karb Wąskotorowy | od 1990[1]
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
Lxd2-352 | 1968 [2]
|
' |
Jest to aktualnie najstarsza istniejąca i najstarsza czynna lokomotywa tej serii w Polsce.
W roku 2007 lokomotywa przeszła naprawę rewizyjną w nieistniejącej już firmie "Żuraw" w Nowym Sączu. Po powrocie lokomotywy do jednostki macierzystej stwierdzono pęknięcie bloku silnika (niebył on objęty naprawą). W wyniku tej usterki lokomotywa otrzymała silnik typu Maybach z odstawionej maszyny Lxd2-372.
Cechami charakterystycznymi Lxd2-352 są brak tachografu oraz nietypowe, małe tabliczki znamionowe.
Przypisy
- ↑ Serwis tabor.wask.pl
- ↑ W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa była nosiła oznaczenie fabryczne, dokładna data nadania numerów taborowych nie jest znana