Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
(dodanie grafiki) |
(rudy) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
|obecne_oznaczenie = HP-[[Lxd2]]-11 | |obecne_oznaczenie = HP-[[Lxd2]]-11 | ||
− | |obecne_stacjonowanie = [[ | + | |obecne_stacjonowanie = [[Rudy]] |
|typ_silnika = Henschel | |typ_silnika = Henschel | ||
|1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | |1_rozstaw_fabryczny = 785 mm | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
|5_rozstaw_rok = | |5_rozstaw_rok = | ||
|1_stacjonowanie = Huta Pokój | |1_stacjonowanie = Huta Pokój | ||
− | |1_okres_stacjonowania = | + | |1_okres_stacjonowania = 1981-2012 <ref>[http://tabor.wask.pl Serwis tabor.wask.pl]</ref> |
− | |2_stacjonowanie = | + | |2_stacjonowanie = Rudy |
− | |2_okres_stacjonowania = | + | |2_okres_stacjonowania = od 2012.01 |
|3_stacjonowanie = | |3_stacjonowanie = | ||
|3_okres_stacjonowania = | |3_okres_stacjonowania = |
Wersja z 22:38, 31 sty 2012
L45H 24327 | |
Rok produkcji | 1981 |
Stan | sprawny
|
Obecne oznaczenie | HP-Lxd2-11 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Rudy |
Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1981
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
Rudy | od 2012.01
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
HP-Lxd2-11 | 1981
|
' |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela. Aktualnie jest nim firma Stalmag.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i obecnie jest sprawna.
Istniejący do dziś fragment kolei wąskotorowej Huty Pokój służy wyłącznie do obsługi wielkiego pieca. A ze względu na to, że nie jest (i nie będzie) eksploatowany, także kolej nie funkcjonuje i najprawdopodobniej pod koniec roku 2011 zostanie zdemontowana.
Cechą charakterystyczną tej lokomotywy (podobnie jak i pozostałych dwóch Lxd2 będących w posiadaniu huty) jest brak instalacji hamulca zespolonego.