WLs40: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 4: | Linia 4: | ||
|opis_zdjęcia = Lokomotywa WLs50-1434 | |opis_zdjęcia = Lokomotywa WLs50-1434 | ||
|typ_lokomotywy = WLs40, WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50, 4WLs50 | |typ_lokomotywy = WLs40, WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50, 4WLs50 | ||
− | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]], | + | |przewoźnik = [[PKP]], [[przemysł]], Wojsko Polskie |
|oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Ld1|Ld1]] | |oznaczenie_przewoźnika = [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Ld1|Ld1]] | ||
|producent = [[Fablok]]*, [[ Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych]]**, [[ZNTK Poznań]] | |producent = [[Fablok]]*, [[ Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych]]**, [[ZNTK Poznań]] |
Wersja z 06:29, 23 kwi 2018
WLs40, WLs50, 2WLs40, 2WLs50, 3WLs50, 4WLs50 | |
' | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, Wojsko Polskie |
Oznaczenie przewoźnika | Ld1 |
Producent | Fablok*, Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych**, ZNTK Poznań |
Lata budowy | 1951*/**, 1952-1960***, 1961-1975**** |
Układ osi | B |
Rozstaw szyn | 550mm, 600mm, 750mm, 785mm, 900mm, 1040mm oraz niestandardowe prześwity górnicze od 470mm do 700mm |
Masa służbowa | 7 t |
Nacisk osi na szyny | 3,5 t |
Rozstaw osi skrajnych | 1000 mm |
Średnica kół | 550 mm |
Długość ze zderzakami | 4380 mm |
Szerokość | 1440 mm |
Wysokość | 2200 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 17 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 1900 kG |
Typ silnika spalinowego | S64L***, S324HL**** |
Moc znamionowa | 40 KM***, 50 KM**** |
Zapas paliwa | 136 l |
Rodzaj przekładni | mechaniczna |
System hamulca | ręczny, uruchamiany za pomocą korby lub dźwigni |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | brak |
* - projekt, ** - prototyp,*** - dot. WLs40, **** - dot. WLs50 |
Lokomotywy z rodziny WLs40, (oznaczenie na PKP Ld1) – polskie wąskotorowe lokomotywy spalinowe przeznaczone dla górnictwa, przemysłu i budownictwa. Podstawową, a zarazem wyjściową wersją lokomotywy była wersja WLs40 przeznaczona do pracy na torze o prześwicie 600 mm, wyposażona w silnik S64L. W latach 1956-57 zmodyfikowano wersję podstawową wprowadzając odmianę WLs50, różniącą się od pierwowzoru zastosowaniem silnika S324HL. Oprócz wersji na tor o prześwicie 600 mm oraz niestandardowe prześwity górnicze, produkowano następujące wersje:
- 2WLs40 - na tory 750mm, 785mm i 900mm
- 2WLs50 - 2WLs40 z silnikiem S324HL o mocy 50KM,
- 3WLs50 - na tor 550 mm ( oraz prawdopodobnie na niestandardowe prześwity górnicze) ze wzmocnioną ostoją - dla górnictwa węgla kamiennego
- 4WLs50 - na tor 1040 mm - dla nasycalni podkładów w Czeremsze
Co najmniej jeden egzemplarz w wersji na tor 600mm został przekuty sposobem gospodarczym na tor 750mm oraz co najmniej jeden egzemplarz na tor 600mm został przekuty sposobem gospodarczym na tor 1435mm.
Projekt lokomotywy WLs40 został opracowany w 1950 w Fabloku w Chrzanowie, na bazie dokumentacji produkowanej tam przed wojną lokomotywy 1DK (będącej konstrukcją niemieckiej firmy Deutz)[1]. Napęd stanowił silnik wysokoprężny S64L o mocy 40 KM (mocy trwałej, moc szczytowa wynosiła 44 KM), produkowany w Wytwórni Silników Wysokoprężnych Andoria S.A. w Andrychowie. Napęd na koła był przenoszony za pomocą ślepego wału i wiązarów. Pierwsze lokomotywy zostały zbudowane w Warszawskich Zakładach Budowy Urządzeń Przemysłowych, po czym seryjna produkcja została przeniesiona do ZNTK Poznań, gdzie w latach 1952-1960 zbudowano 883 egzemplarze[1]. Od 1961 do 1975 produkowano ulepszoną wersję z ekonomiczniejszym i mocniejszym silnikiem S324HL o mocy 50 KM, oznaczoną WLs50. Zbudowano 1090 lokomotyw WLs50[1]. Począwszy od lat 80. lokomotywy tych serii zaczęto modernizować.
Eksploatacja
Lokomotywy rodziny WLs40 używane były głównie na kolejach przemysłowych i leśnych. Nieliczne (10 WLs40 i 10 WLs50) używane były przez PKP[1], gdzie otrzymały numery w serii Ld1, oznaczającej dwuosiowe lokomotywy z silnikiem diesla i przekładnią mechaniczną. Na eksport zbudowano dwanaście egzemplarzy WLs40 dla Korei Północnej, trzy WLs50 dla Egiptu oraz dwie WLs50 dla jakiegoś kraju socjalistycznego. Obecnie lokomotywy tego typu stanowią podstawowy środek transportu na większości polskich kolei wąskotorowych o szerokości toru 600mm.
Modernizacja
W 1989 roku ZNTSiS w Brzesku opracowało trzy warianty modernizacji M1, M2 i M3. Zmodernizowana wersja posiada nową, bardziej kanciastą obudowę z zamkniętą budką maszynisty. Zastosowano nowy silnik SW266/L1 (o mocy 50 KM). W wersji M3 zastosowano ponadto nową hydrokinetyczną przekładnię PH1-330.1.
Lista lokomotyw (niepełna)
Typ / Numer fabryczny | Rok produkcji | Stan | Rozstaw | Typ silnika | Oznaczenie | Stacjonowanie | Uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
WLs40/001 | 1951 | Złom | 600 mm | Nieznany | b/d | CZOBM Warszawa | Lokomotywa prototypowa. |
WLs40/101 | 1952 | Nieznany | 600 mm | S64L | b/d | Cegielnia "Henryków" | |
WLs40/109 | 1953 | Nieznany | 600 mm | S64L | b/d | Zakłady Falbet - Warszawa Żerań | |
WLs40/110 | 1953 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-110 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/112 | 1953 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Cegielnia "Witaszyce" | |
WLs40/120 | 1953 | Złom | 600 mm | S64L | WP-11-40361 | Komenda Portu Wojennego - Świnoujście Ognica | |
WLs40/133 | 1953 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | nieznane | Trzeciewnica | |
WLs40/134 | 1953 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Kombinat Rolniczo-Przemysłowy w Niechcicach | |
WLs40/137 | 1953 | Wrak | 600 mm | S64L | WLs40-137 | Browar "Krajan" - Trzeciewnica k. Nakła n. Notecią | Cegielnia "Fordon" zakładowy nr 1, w 1999r. pomalowana na żółto-czerwono, numery naniesione farbą na obudowie kabiny 8670(?-lub6)5 |
WLs40/140 | 1953 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-140 | Cegielnia "Lenartowice" | |
WLs40/150 | 1953 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-150 | Cegielnia "Wierzchowice" | |
WLs40/154 | 1953 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Cegielnia "Leżenice" | |
WLs40/174 | 1953 | Złom | 600 mm | S324HL | brak oznaczeń | Cegielnia "Gniew" | Lokomotywa od około 2000r. służyła jako "magazyn" części zamiennych do drugiej lokomotywy tej serii, która pracowała w tej cegielni. Rok budowy wydaje się błędny. |
WLs40/1?? | 1953 | Pomnik | 600 mm | S64L | brak | Park Drogowskazów i Słupów Milowych Cywilizacji w Witnicy | |
WLs40/163 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Cukrownia Chełmica | |
WLs40/169 | 1954 | Nieznany | 600 mm | S64L | b/d | ZEPB Warszawa, ul. Instalatorów | |
WLs40/188 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-188 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/195 | 1954 | Nieznany | 624 mm | S64L | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Wujek" | |
WLs40/200 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Zakłady Tworzyw Sztucznych "Pronit-Erg" | |
WLs40/202 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-202 | Cegielnia "Konradów" | |
WLs40/215 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Cegielnia "Gołkowice" | |
WLs40/217 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | nieznane | Zduńska Wola | |
WLs40/225 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-225 | Cegielnia "Złocieniec" | |
WLs40/227 | 1954 | Eksponat | 600 mm | S64L | b/d | Stacja Muzeum Czernichów Główny | |
WLs40/235 | 1954 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-235 | Cegielnia "Leszczyna" | |
2WLs40/238 | 1954 | Nieznany | 785 mm | S64L | WLs40-238 | Huta "Florian" | |
WLs40/251 | 1954 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-251 | Zakłady Sodowe "Solvay" - Kraków | |
WLs40/257 | 1954 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-257 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/258 | 1954 | Pomnik | 600 mm | S324HL | WLs40-258 | Hotel "Zielona Brama" w Przywidzu | |
WLs50/277 | 1954 | Sprawna | 600 mm | S324HL | WLs50-277 | Białośliwie Wąsk. | Ex WLs40 |
WLs40/NN | 1954 | Pomnik | 600 mm | Nieznany | brak | Nowa Wieś Lęborska | Ustawiona jako pomnik na terenie firmy w Nowej Wsi Lęborskiej |
WLs40/172 | 1955 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-172 | Cegielnia "Osinki" | |
WLs50/2084 | 1955 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | WLs50-2084 | Przechowo | Błędna albo data budowy, albo numer fabryczny. Powinien być rok produkcji 1970. |
WLs40/283 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-283 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/286 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-286 | Browar "Krajan" - Trzeciewnica k. Nakła | Cegielnia "Fordon" nr zakładowy 3, w 1999 r. pomalowana na kolor szary, miała numer naniesiony farbą na obudowie kabiny 164-730 |
WLs40/287 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-287 | Cukrownia "Guzów" | |
WLs40/288 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-288 | Cukrownia "Guzów" | |
WLs40/289 | 1955 | Sprawna | 600 mm | S324HL | WP-11-40363 | Obiekt Techniczny Świnoujście Ognica | *Kolor zielony z czerwonymi czołownicami i detalami, dwa reflektory nad okapotowaniem silnika.
|
WLs40/291 | 1955 | Sprawna | 600 mm | S324HL | brak | Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu | Pomalowana na kolor ciemnozielony z czerwonymi czołownicami i żółtym paskiem |
WLs40/308 | 1955 | Sprawna | 600 mm | S324HL | brak | Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu | |
WLs40/313 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-313 | Cegielnia "Rumaki" | |
WLs40/318 | 1955 | Złom | 600 mm | S324HL | WLs40-318 | Cegielnia "Łaznowska Wola" | Lokomotywa znajdowała się na terenie cegielni co najmniej do roku 2002 |
WLs40/322 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-322 | Cegielnia "Łubna" | |
WLs40/324 | 1955 | Odstawiona | 600 mm | S324HL | brak | Jedlicze | |
WLs40/329 | 1955 | Sprawna | 600 mm | S324HL | WLS 40 WP11-40368 | Obiekt Techniczny Świnoujście Ognica | *Kolor zielony z czerwonymi czołownicami, duży reflektor szperacz nad okapotowaniem silnika.
|
WLs40/330 | 1955 | Sprawna | 600 mm | S64L | Ld1-3 | Towarzystwo Wyrzyska Kolejka Powiatowa w Białośliwiu | W budce tabliczka z numerem 472 |
WLs50/331 | 1955 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | Ld1-01 | Żnin Wąsk. | |
WLs40/332 | 1955 | Złom | 600 mm | Nieznany | WLs40-332 | Kolej Leśna Lipa | |
WLs50/337 | 1955 | Nieznany | 600 mm | B/d | WLs50-337 | Białośliwie Wąsk. | |
WLs40/338 | 1955 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | Wls40 338 | b/d | Naprawa główna w roku 2014. |
WLs40/341 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-341 | Zakłady Drzewne "Hajnówka" | |
WLs40/350 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-350 | Cegielnia "Łozice" | |
WLs40/354 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-354 | Cegielnia "Lisia Jama" | |
WLs40/357 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-357 | Kolej Leśna Zagnańsk | |
WLs40/358 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-358 | Cegielnia "Smerdnica" | |
WLs40/362 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-362 | Cegielnia "Budy" | |
WLs40/367 | 1955 | Pomnik | 600 mm | S64L | WLs40-367 | Nadbrzeże k. Tolkmicka (pensjonat "Art-cegielnia") | |
WLs40/367 | 1955 | Pomnik | 600 mm | S64L | WLs40-367 | Cegielnia "Nadbrzeże" | |
WLs40/372 | 1955 | Eksponat | 600 mm | S324HL | Wls40-372 | Rudy | |
WLs40/377 | 1955 | Eksponat | 600 mm | S324HL | Wls40-377 | Rudy | |
WLs40/392 | 1955 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-392 | Cegielnia "Złocieniec" | |
WLs40/425 | 1955 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | WLs40-425 | Jedlicze (firma złomiarska) | Silnik spalinowy remontowany w 2010r. Wystawiona na sprzedaż w 2011 w związku likwidacją zakładu. Sprawna w sierpniu 2011. |
WLs50/425 | 1955 | Odstawiona | 600 mm | S324HL | WLs50-425 | Jedlicze (firma złomiarska) | |
WLs40/100 | 1956 | Sprawna | 600 mm | S324HL | WLs40-100 | Kolej Parkowa Maltanka | Numer silnika 3180. Rok produkcji lub numer seryjny wydaje się błędny. Zainstalowany hamulec pneumatyczny |
WLs40/237 | 1956 | Złom | 600 mm | Nieznany | 65 | Inowrocławskie Zakłady Chemiczne "Soda-Mątwy" | |
WLs40/301 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | b/d | Cegielnia "Gołkowice" | * W kabinie tabliczka z numerem 215 |
WLs40/360 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-360 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/361 | 1956 | Złom | 600 mm | Nieznany | 63 | Inowrocławskie Zakłady Chemiczne "Soda-Mątwy" | |
WLs40/369 | 1956 | Złom | 600 mm | Nieznany | 61 | Inowrocławskie Zakłady Chemiczne "Soda-Mątwy" | |
WLs40/376 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-376 | Cegielnia "Łęknica" | |
WLs40/378 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-378 | Cukrownia Leśmierz | |
WLs40/379 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-379 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Lenin" | |
2WLs40/388 | 1956 | Nieznany | 785 mm | S64L | WLs40-388 | Huta "Florian" | |
WLs50/402 | 1956 | Odstawiona | 600 mm | S324HL | WP-11-40367 | Czarna Białostocka | *Lokomotywa jest jednym z wyjątków i posiada silnik o mocy 60 KM.
|
WLs40/410 | 1956 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Łużyckie Kopalnie Bazaltu - Lubań Śląski | |
WLs40/421 | 1956 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Zakłady Sodowe "Solvay" - Kraków | |
WLs40/422 | 1956 | Złom | 600 mm | S64L | b/d | Cegielnia "Złocieniec" | |
WLs40/436 | 1956 | Eksponat | 600 mm | S324HL | WLS40 WP11-40371 | Stacja Muzeum Czernichów Główny | Wcześniej pomalowana na kolor oliwkowy z żółtymi czołownicami i zielonym paskiem, obecnie na kolor oliwkowy z żółtymi czołownicami bez paska |
WLs40/437 | 1956 | Sprawna | 600 mm | S324HL | brak | Muzeum Parowozownia Jarocin, ul. Parowozownia 1, | Do ok. 2007 r. pomalowana na kolor oliwkowy z czerwonymi czołownicami i czerwonym paskiem, od ok. 2007 r. na kolor oliwkowy z czerwonymi czołownicami i żółtym paskiem |
WLs40/456 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Lenin" | |
2WLs50/461 | 1956 | Złom | 750 mm | S324HL | b/d | Cukrownia Werbkowice | |
WLs40/462 | 1956 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | WLs40-462 | Muzeum Obrony Wybrzeża na Helu | |
WLs40/463 | 1956 | Pomnik | 600 mm | S64L | WLs40-463 | Cegielnia "Kruszów" | Pomnik w ZNTK Nowy Sącz |
WLs40/467 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-467 | Zakłady Sodowe "Solvay" - Kraków | |
WLs40/472 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | b/d | Zakłady Ceramiki Budowlanej w Złocieńcu - cegielnia w Rzęśnicy | |
WLs40/478 | 1956 | Eksponat | 600 mm | S64L | WLs40-478 | Cegielnia "Kotla" | |
WLs40/495 | 1956 | Złom | 600 mm | Nieznany | 62 | Inowrocławskie Zakłady Chemiczne "Soda-Mątwy" | |
WLs40/500 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-500 | Cegielnia "Mieszczanka" | |
WLs40/511 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | brak | Skup metali kolorowych w Żabnie | Lokomotywa posiada nietypowe czoło. |
WLs40/520 | 1956 | Złom | 600 mm | Nieznany | 64 | Inowrocławskie Zakłady Chemiczne "Soda-Mątwy" | |
WLs40/521 | 1956 | Nieznany | 600 mm | B/d | WLs40-521 | Cegielnia "Olesno" | |
WLs40/523 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-523 | Cegielnia "Budy Mszczonowskie" | |
WLs40/528 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-528 | Cegielnia "Niezabyszewo" | |
WLs40/530 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-530 | Cegielnia "Patoka" | |
WLs40/533 | 1956 | Złom | 600 mm | Nieznany | WLs40-533 | Zakłady Przemysłu Wydobywczego "Miedzianka" | |
WLs40/536 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-536 | Kombinat Rolniczo-Przemysłowy w Niechcicach | |
WLs40/538 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-538 | Cegielnia "Gołkowice" | |
WLs40/539 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-539 | Cegielnia "Włodarka" | |
WLs40/543 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-543 | Cegielnia "Witaszyce" | |
WLs40/546 | 1956 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-546 | Cegielnia "Miasteczko Śląskie" | |
WLs40/548 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-548 | Cegielnia "Witaszyce" | |
WLs40/550 | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-550 | Huta Szkła „Łęknica” | |
WLs40/6xx | 1956 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-6xx | Cegielnia "Miasteczko Śląskie" | |
WLs40/488 | 1957 | Złom | 630 mm | S64L | WLs40-488 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Katowice" | |
WLs40/498 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-498 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/499 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-499 | Cegielnia "Mieszczanka" | |
WLs40/501 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-501 | Cegielnia "Haczów" | |
WLs40/502 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-502 | Cegielnia "Łęknica" | |
WLs40/506 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-506 | Cegielnia "Tarnów Zachodni" | |
WLs40/509 | 1957 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-509 | Cegielnia "Poniec" | |
WLs40/519 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-519 | Cegielnia "Patoka" | |
WLs40/556 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-556 | Fabryka Laktozy "Łyszkowice" | |
WLs40/568 | 1957 | W trakcie remontu | 600 mm | S324HL | WLs40-568 | Rudy | Lokomotywa podczas swojej służby w cegielniach została przemalowana z malowania fabrycznego na malowanie typowe dla takich lokomotyw zakładowych i cegielnianych: -Kolor szary zamiast zielonego, |
WLs40/568 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-568 | Cegielnia "Konradów" | |
WLs40/583 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-583 | Cegielnia "Boral" Jankowa Żagańska | |
WLs40/586 | 1957 | Sprawna | 600 mm | S64L | brak | Cegielnia "Nietążkowo" | |
WLs40/587 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-587 | Cegielnia "Robaczyn" | |
WLs40/588 | 1957 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-588 | Zakłady Przemysłu Wydobywczego "Miedzianka" | |
WLs40/588 | 1957 | Pomnik | 600 mm | Nieznany | brak | Cegielnia "Boral" Jankowa Żagańska | |
WLs40/589 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-589 | Kamieniołom "Strzelin" | |
WLs40/592 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-592 | Cegielnia "Grodziec" | |
WLs50/593 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs50-593 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Lenin" | |
WLs50/595 | 1957 | Sprawna | 600 mm | S324HL | 595 | Kopalnia Soli Kłodawa | Kolor jasnozielony |
WLs40/597 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-597 | Cegielnia "Witaszyce" | |
WLs40/598 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-598 | Cegielnia "Złocieniec" | Numer zakładowy 4 |
WLs40/599 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-599 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/600 | 1957 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-600 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
2WLs40/603 | 1957 | Złom | 750 mm | Nieznany | 2WLs40-603 | Cukrownia Włostów | |
WLs40/606 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-606 | Borowskie Kamieniołomy Drogowe | |
WLs40/611 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-611 | Lubuskie Zakłady Materiałów Ogniotrwałych - Łęknica | |
WLs40/613 | 1957 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-613 | Cegielnia Murzynowo | |
WLs40/616 | 1957 | Nieznany | 640 mm | S324HL | WLs40-616 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Murcki" | |
WLs40/620 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-620 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/621 | 1957 | Pomnik | 600 mm | S64L | WLs40-621 | Pomnik przy ul. Łużyckiej w Zielonej Górze | |
WLs40/622 | 1957 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-622 | Cegielnia "Złocieniec" | |
WLs40/629 | 1957 | Nieznany | 635 mm | S64L | WLs40-629 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Szombierki" | |
WLs40/635 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-635 | Cegielnia "Szlachta" | |
WLs40/636 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-636 | Cegielnia "Złocieniec" | Numer zakładowy 9. |
WLs40/641 | 1957 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-641 | Łużyckie Kopalnie Bazaltu - Lubań Śląski | |
WLs40/649 | 1957 | Wrak | 600 mm | S64L | WLs40-649 | Cegielnia "Mikstat Pustkowie" | Przeznaczona na częsci |
WLs40/660 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-660 | Zakłady Sodowe "Solvay" - Kraków | |
WLs40/662 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-662 | Cegielnia "Złocieniec" | Numer zakładowy 7. |
2WLs40/670 | 1957 | Złom | 785 mm | S64L | WLs40-670 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" | |
WLs40/684 | 1957 | Pomnik | 600 mm | S324HL | WLs40-684 | Cegielnia "Grębocin" | |
WLs40/688 | 1957 | Złom | 600 mm | S324HL | WLS40 WP 11-40373 | Port Marynarki Wojennej na Helu | |
WLs40/689 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-689 | Kombinat Rolniczo-Przemysłowy w Niechcicach | |
WLs40/695 | 1957 | Nieznany | 600 mm | S64L | brak | Cegielnia "Rychlinek" | |
WLs40/701 | 1957 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-701 | Kolej Leśna Zagnańsk | |
WLs40/1026 | 1958 | Pomnik | 600 mm | S64L | Brak | Kombinat Rolniczo-Przemysłowy w Niechcicach | Wątpliwy rok budowy lub numer fabryczny |
WLs40/1178 | 1958 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | b/d | Cegielnia "Rozpędziny" | |
WLs40/715 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-715 | Zakłady Przemysłu Wydobywczego "Miedzianka" | |
WLs40/717 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-717 | Zakłady Chemiczne w Alwerni | |
WLs50/718 | 1958 | Złom | 600 mm | B/d | 4 | Huta Miedzi "Głogów I" | Numer zakładowy 4 Huty Miedzi "Głogów I". Zmodernizowana do standardu WLs50M1 |
WLs40/721 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-721 | Cegielnia "Tuchów" | |
WLs40/726 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-726 | Cegielnia "Patoka" | |
WLs40/728 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-728 | Cegielnia "Patoka" | |
WLs40/730 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S324HL | WLs40-730 | Zakłady Przemysłu Wapienniczego Strzelce Opolskie | Zakład nr 1 "Szymiszów" |
WLs40/741 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-741 | Cegielnia "Łubna" | |
WLs40/742 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-742 | Cegielnia "Złocieniec" | Numer zakładowy 6 ( w Cegielni "Złocieniec") |
WLs40/743 | 1958 | Sprawna | 600 mm | S322E1W/1 | 13000 | Zakład Torfowy w Krakulicach | * Silnik nr 28293
|
WLs40/744 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-744 | Zakład Torfowy w Pasłęku | |
WLs40/753 | 1958 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-753 | Zakłady Przemysłu Wydobywczego "Miedzianka" | |
WLs40/755 | 1958 | Pomnik | 600 mm | S64L | WLs40-755 | Bedlno Radzyńskie | |
WLs40/761 | 1958 | Pomnik | 600 mm | Brak | brak | Plac zabaw na Osiedlu Podwawelskim w Krakowie | |
WLs40/766 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S324HL | WLs40-766 | Cegielnia "Henryków" | |
WLs40/770 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-770 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/771 | 1958 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-771 | Cegielnia "Baucem" w Trąbkach | |
WLs40/773 | 1958 | Wrak | 600 mm | Nieznany | WLs40-773 | Browar "Krajan" - Trzeciewnica k. Nakła n. Notecią | Cegielnia "Fordon" zakładowy nr 2, w 1999 r. pomalowana na czerwono-żółto, numer naniesiony farbą na obudowie kabiny 171-730, silnik z 1972 roku "Made in Poland" (dane z silnika) |
WLs40/778 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-778 | Cegielnia "Przywary" | |
WLs40/781 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-781 | Cegielnia "Pysząca" | |
WLs40/783 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-783 | Łużyckie Kopalnie Bazaltu - Lubań Śląski | |
WLs40/784 | 1958 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-784 | Łużyckie Kopalnie Bazaltu - Lubań Śląski | |
WLs40/788 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-788 | Cegielnia "Przywary" | |
WLs40/792 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S324HL | WLs40-792 | Zakłady Falbet - Warszawa Żerań | |
WLs40/795 | 1958 | Pomnik | 600 mm | S64L | brak | Jaworzyna Śląska | |
WLs40/796 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-796 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Piast" | |
WLs40/800 | 1958 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-800 | Cukrownia "Mała Wieś" w Małej Wsi | |
WLs40/801 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-801 | Kopalnia Andryhytu "Nowy Ląd" | |
WLs40/802 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-802 | Kopalnia Andryhytu "Nowy Ląd" | |
WLs40/808 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-808 | Cegielnia "Różewo" | |
WLs40/810 | 1958 | Sprawna | 600 mm | S324HL | 12990 | Zakład Torfowy w Krakulicach | Wszystkie daty podane w metryce (z wyjątkiem daty produkcji, która jest pewna) są przypuszczalne |
WLs40/813 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-813 | Zakład Torfowy w Imszarze | |
WLs40/816 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-816 | Zakład Torfowy w Imszarze | |
WLs40/824 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-824 | Cegielnia "Kaszewy" | |
WLs40/833 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-833 | Zakłady Falbet - Warszawa Żerań | |
WLs40/834 | 1958 | Sprawna | 600 mm | Nieznany | WLs40-834 | Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji | |
WLs40/837 | 1958 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | nieznane | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
WLs40/839 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-839 | Cegielnia "Gorlice" | |
WLs40/849 | 1958 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-849 | Cegielnia "Masanów" | |
WLs40/852 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-852 | Cegielnia "Patoka" | |
WLs40/856 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-856 | Cegielnia "Rumaki" | |
WLs40/859 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-859 | Cegielnia "Posada Zarszyńska" | |
WLs50/860 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs50-860 | Cegielnia "Fabianów" | |
WLs40/877 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-877 | Cegielnia "Fordon" | |
WLs40/885 | 1959 | Wrak | 600 mm | S324HL | nieznane | Firma "TransMot" w Bygoszczy | Dane na temat stanu i stacjonowania wg. stanu na dzień 8 marca 2016 |
WLs40/894 | 1959 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | brak | Stacja Muzeum Czernichów Główny | |
WLs40/901 | 1959 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-901 | Zakłady Chemiczne "Alwernia" w Alwerni | Ex zakłady "Solvay" |
WLs50/902 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S324HL | WLs50-902 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Andaluzja" | |
WLs50/903 | 1959 | Złom | 630 mm | B/d | 1 | Huta "Jedność" | Numer zakładowy 1 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M?. Kolor czerwony. |
WLs40/904 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-904 | Cegielnia "Rumaki" | |
WLs40/905 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-905 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs40/906 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-906 | Kopalnia Surowców Mineralnych "Biała Góra" | |
WLs50/908 | 1959 | Złom | 630 mm | S324HL | WLs50-908 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Sośnica" | |
WLs40/909 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-909 | Cegielnia "Robaczyn" | |
WLs40/913 | 1959 | Nieznany | 600 mm? | S64L | WLs40-913 | Cegielnia "Mikstat Pustkowie" | |
WLs40/914 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-914 | Huta Szkła "Łęknica" | |
WLs40/916 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-916 | Cukrownia "Witaszyce" w Witaszycach | |
WLs40/923 | 1959 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-923 | Cegielnia "Rostarzewo" | W 1997 roku wrak |
WLs40/931 | 1959 | Odstawiona | 600 mm | S64L | b/d | Skansen w Rudach | Lokomotywa była nazywana "Mycha". |
WLs40/934 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-934 | Cegielnia "Bodzanowice" | |
WLs40/936 | 1959 | Złom | 600 mm | Nieznany | WLs40-936 | Cegielnia "Murzynowo" | |
WLs40/937 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-937 | Cegielnia "Witaszyce" | |
2WLs40/940 | 1959 | W trakcie remontu | 750 mm | S324HL | WLs40-940 | Rogów Towarowy Wąskotorowy | |
2WLs40/941 | 1959 | Złom | 750 mm | S64L | b/d | Przedszkole Nr 3 - Przeworsk | |
WLs40/942 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-942 | Zakłady Przemysłu Wydobywczego "Miedzianka" | |
2WLs50/943 | 1959 | Eksponat | 750 mm | S324HL | WLS 50 943 | Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno - spożywczego w Szreniawie | |
WLs40/946 | 1959 | Pomnik | 600 mm | S64L | WLs40-946 | Mała Wieś | |
WLs40/947 | 1959 | Odstawiona | 600 mm | Nieznany | b/d | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
2WLs40/949 | 1959 | Nieznany | 750 mm | S64L | WLs40-949 | Cukrownia Brześć Kujawski | W cukrowni numer zakładowy 2 |
WLs40/951 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-951 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Piast" | |
WLs40/954 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-954 | Cegielnia "Kolosy" | |
WLs50/973 | 1959 | Złom | 630 mm | SW266 | 2 | Huta "Jedność" | Numer zakładowy 2 Huty "Jedność". Zmodernizowana do standardu WLs50M3-009. Zderzaki rumuńskiego typu UNO. |
WLs40/975 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-975 | Strzeblowskie Kamieniołomy Drogowe w Sobótce | |
WLs40/984 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-984 | Kolej Leśna Czarna Białostocka | |
WLs40/985 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-985 | Zakład Torfowy w Karasce | |
WLs40/986 | 1959 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-986 | Zakłady Przemysłu Wydobywczego "Miedzianka" | |
WLs40/987 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-987 | Fabryka Tektury "Tarnówka" | |
WLs40/991 | 1959 | Nieznany | b/d | B/d | b/d | Myślęcińska Kolej Parkowa | |
WLs40/994 | 1959 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-994 | Cegielnia "Kwileń" | |
WLs40/995 | 1959 | Pomnik | 600 mm | S64L | WLs40-995 | Plewa Osmose Ceramika Sp.z o.o. Lubsko | |
WLs40/1000 | 1960 | Złom | 600 mm | S64L | WLs40-1000 | Cegielnia "Włodarka" | |
WLs50/1003 | 1960 | Złom | 625 mm | S324HL | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Bobrek" | |
WLs50/1004 | 1960 | Złom | 625 mm | S324HL | b/d | Kopalnia Węgla Kamiennego "Bobrek" | |
WLs40/1015 | 1960 | Złom | 600 mm | Nieznany | WLs40-1015 | Cegielnia "Niwnica" | |
WLs40/1020 | 1960 | Nieznany | 630 mm | S64L | WLs40-1020 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Szombierki" | |
WLs40/1024 | 1960 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-1024 | Cegielnia "Marki" | |
WLs50/1035 | 1960 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs50-1035 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Andaluzja" | |
2WLs40/1037 | 1960 | Nieznany | 750 mm | Nieznany | WLs40-1037 | Cukrownia "Zbiersk" | |
2WLs50/1038 | 1960 | Złom | 750 mm | Nieznany | WLs50-1038 | Krośniewice | |
WLs40/1039 | 1960 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-1039 | Cegielnia "Różewo" | |
WLs40/1040 | 1960 | Złom | 600 mm | Nieznany | WLs40-1040 | Łużyckie Kopalnie Bazaltu - Lubań Śląski | |
WLs40/1045 | 1960 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-1045 | Cegielnia "Chodzież" | |
WLs50/1050 | 1960 | Nieznany | 600 mm | S324HL | WLs50-1050 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Julia" | |
WLs40/1050 | 1960 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-1050 | Cegielnia "Chodzież" | |
WLs40/1053 | 1960 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | b/d | Wigierska Kolej Wąskotorowa, Płociczno | Prawdopodobnie lokomotywa 1053 nie istniała w Płocicznie - błędnie odczytany numer 1658 |
WLs40/1054 | 1960 | Nieznany | 600 mm | Nieznany | WLs40-1054 | Kopalnia Węgla Kamiennego "Kazimierz-Juliusz" | |
WLs40/1057 | 1960 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-1057 | Cegielnia "Gole" | |
WLs40/1059 | 1960 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-1059 | Cegielnia "Olesno" | |
WLs40/1062 | 1960 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-1062 | Cegielnia "Łubna" | |
WLs40/1064 | 1960 | Nieznany | 600 mm | S64L | WLs40-1064 | Cukrownia "Mała Wieś" w Małej Wsi |
Przypisy
Zobacz też
Wlp50 - lokomotywa o podobnej mocy
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą WLs40. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.