401Da: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 31: | Linia 31: | ||
− | {{#ask:[[Lw typ fabryczny | + | {{#ask:[[Lw typ fabryczny: 401Da]] [[Lw producent: Fablok Chrzanów]] OR [[Lw typ fabryczny::401D]] [[Lw producent: Fablok Chrzanów]] | limit = 250 |
|?Lw numer seryjny | |?Lw numer seryjny | ||
|?Lw rok produkcji | |?Lw rok produkcji |
Wersja z 18:49, 7 gru 2018
401Da | |
401Da-216 na dworcu w Swarzędzu. | |
Przewoźnik | PKP, przemysł, SKPL, WKD, Rail Polska, wielu prywatnych przewoźników |
Oznaczenie przewoźnika | 401D, 401Da, SM31, SM32 |
Producent | Fablok |
Lata budowy | 1966-1979 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
Masa służbowa | 40,5 t |
Nacisk osi na szyny | 13,5 t |
Rozstaw osi skrajnych | 4400 mm |
Średnica kół | 1100 mm |
Długość ze zderzakami | 10 140 mm |
Szerokość | 3190 mm |
Wysokość | 4078 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 60 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 55 kN (5500 kG) |
Typ silnika spalinowego | 12V1416A |
Moc znamionowa | 350 KM |
Zapas paliwa | 1810 kg |
Rodzaj przekładni | elektryczna |
System hamulca | pneumatyczny Oerlikon |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | brak |
401D, 401Da (typ fabryczny Ls350E, na PKP początkowo SM31, potem SM32) – spalinowa lokomotywa manewrowa polskiej produkcji. W latach 1966–1979 wyprodukowano 501 lokomotyw tego typu przez zakłady Fablok z Chrzanowa.