Bytom Wąskotorowy: Różnice pomiędzy wersjami
(drobne merytoryczne) |
(dr tech) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
|Nazwa={{Pw nazwa|Bytom Wąskotorowy|1975|nadal}} | |Nazwa={{Pw nazwa|Bytom Wąskotorowy|1975|nadal}} | ||
|Rodzaj={{Pw rodzaj|przystanek osobowy|1975|nadal}} | |Rodzaj={{Pw rodzaj|przystanek osobowy|1975|nadal}} | ||
− | |||
|Linia={{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy - Pole Północne|b/d|1993|nadal}} | |Linia={{Pw linia|Bytom Karb Wąskotorowy - Pole Północne|b/d|1993|nadal}} | ||
|Grafika=Bytom, GKW.jpg | |Grafika=Bytom, GKW.jpg | ||
}} | }} |
Wersja z 13:01, 25 kwi 2019
przystanek osobowy Bytom Wąskotorowy
Stan: czynny
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Miejscowość
Bytom
Powiat
należy uzupełnić
Współrzędne geograficzne
50°20'33.3"N 18°54'50.7"E
Rok utworzenia
1975
Peron
Tak
Nastawnia
nie ma i nie było
Budynek stacyjny
nie ma i nie było
Nazwa
Bytom Wąskotorowy | 1975 | - | nadal |
Rodzaj
przystanek osobowy | 1975 | - | nadal |
Określenie linii przebiegających przez posterunek, położenie posterunku linii oraz zakres lat
Bytom Karb Wąskotorowy - Pole Północne | km b/d | 1993 | - | nadal |
Opis budynków i urządzeń
Jeden jednokrawędziowy peron o nawierzchni ceglanej. Brak innych zabudowań. Przystanek jest de facto V peronem dworca w Bytomiu (wejście po schodach od ulicy Zabrzańskiej w Bytomiu)
Opis urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego
Brak urządzeń zrk
Opis układu torowego
Jeden tor zakończony ślepo kilkadziesiąt metrów za peronem. Do roku 2002 tor biegł dalej do stacji Pole Północ
Historia
Przystanek najprawdopodobniej został utworzony w roku 1975 gdy po raz pierwszy rozpoczęły kursowanie sezonowe pociągi pasażerskie nad Zalew Nakło - Chechło (wówczas pociągi kończyły bieg na nieistniejącej dziś stacji Kowaliki).
Położenie posterunku w terenie
Galeria
Dokumenty dotyczące posterunku znajdujące się w Archiwum Enkolu
Uwaga: Zestawienie zawiera listę dokumentów archiwalnych znajdujących się w Archiwum Enkolu wygenerowaną na podstawie słów kluczowych.
W Archiwum nie ma powiązanych dokumentów
Źródła