Bytom Wąskotorowy: Różnice pomiędzy wersjami
(dr tech) |
|||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 6: | Linia 6: | ||
|Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | |Kolej=Górnośląskie Koleje Wąskotorowe | ||
|Lokalizacja=Bytom | |Lokalizacja=Bytom | ||
+ | |Powiat=Bytom | ||
|Współrzędne geograficzne=50°20'33.3"N 18°54'50.7"E | |Współrzędne geograficzne=50°20'33.3"N 18°54'50.7"E | ||
|Peron=Tak | |Peron=Tak | ||
|Nastawnia=nie ma i nie było | |Nastawnia=nie ma i nie było | ||
|Budynek stacyjny=nie ma i nie było | |Budynek stacyjny=nie ma i nie było | ||
− | |Opis zabudowań=Jeden jednokrawędziowy peron o nawierzchni | + | |Lokomotywownia=nie ma i nie było |
+ | |Opis zabudowań=Jeden jednokrawędziowy peron o nawierzchni z cegły klinkierowej. Brak innych zabudowań. Przystanek jest de facto V peronem dworca w Bytomiu (wejście po schodach od ulicy Zabrzańskiej w Bytomiu) | ||
|Opis urządzeń zrk=Brak urządzeń zrk | |Opis urządzeń zrk=Brak urządzeń zrk | ||
|Opis układu torowego=Jeden tor zakończony ślepo kilkadziesiąt metrów za peronem. Do roku 2002 tor biegł dalej do stacji Pole Północ | |Opis układu torowego=Jeden tor zakończony ślepo kilkadziesiąt metrów za peronem. Do roku 2002 tor biegł dalej do stacji Pole Północ | ||
Linia 19: | Linia 21: | ||
|Grafika=Bytom, GKW.jpg | |Grafika=Bytom, GKW.jpg | ||
}} | }} | ||
+ | [[Kategoria:Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] |
Aktualna wersja na dzień 00:58, 16 lis 2019
przystanek osobowy Bytom Wąskotorowy
Stan: czynny
Kolej
Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
Miejscowość
Bytom
Powiat
Bytom
Współrzędne geograficzne
50°20'33.3"N 18°54'50.7"E
Rok utworzenia
1975
Peron
Tak
Nastawnia
nie ma i nie było
Budynek stacyjny
nie ma i nie było
Lokomotywownia
nie ma i nie było
Nazwa
Bytom Wąskotorowy | 1975 | - | nadal |
Rodzaj
przystanek osobowy | 1975 | - | nadal |
Określenie linii przebiegających przez posterunek, położenie posterunku linii oraz zakres lat
Bytom Karb Wąskotorowy - Pole Północne | km b/d | 1993 | - | nadal |
Opis budynków i urządzeń
Jeden jednokrawędziowy peron o nawierzchni z cegły klinkierowej. Brak innych zabudowań. Przystanek jest de facto V peronem dworca w Bytomiu (wejście po schodach od ulicy Zabrzańskiej w Bytomiu)
Opis urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego
Brak urządzeń zrk
Opis układu torowego
Jeden tor zakończony ślepo kilkadziesiąt metrów za peronem. Do roku 2002 tor biegł dalej do stacji Pole Północ
Historia
Przystanek najprawdopodobniej został utworzony w roku 1975 gdy po raz pierwszy rozpoczęły kursowanie sezonowe pociągi pasażerskie nad Zalew Nakło - Chechło (wówczas pociągi kończyły bieg na nieistniejącej dziś stacji Kowaliki).
Położenie posterunku w terenie
Galeria
Zestawienie taboru
Uwaga: Zestawienie zawiera informacje na temat wszystkich pojazdów trakcyjnych, które kiedykolwiek stacjonowały na danej stacji, a których dane znajdują się w naszej bazie.
Dokumenty dotyczące posterunku znajdujące się w Archiwum Enkolu
Uwaga: Zestawienie zawiera listę dokumentów archiwalnych znajdujących się w Archiwum Enkolu wygenerowaną na podstawie słów kluczowych.
W Archiwum nie ma powiązanych dokumentów
Źródła
- Zestawienie posterunków technicznych i handlowych na liniach wąskotorowych
- Górnośląskie Koleje Wąskotorowe
- Górnośląskie Koleje Wąskotorowe - Zestawienie posterunków technicznych i handlowych
- Posterunki techniczne i handlowe w: Bytom
- Hasła encyklopedyczne
- Stacje, przystanki i posterunki Górnośląskich Kolei Wąskotorowych