WLs180: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(początek) |
(Lista + krótki opis) |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
|uwagi = | |uwagi = | ||
}} | }} | ||
+ | |||
+ | '''Wls180''' (występujące także pod oznaczeniem 803D) - Wąskotorowe lokomotywy spalinowe produkowane w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]] - w zasadzie jedyną różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu [[6R1416]] o mocy 180 KM. | ||
+ | |||
+ | == Lista lokomotyw == | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! Obecne/ostatnie oznaczenie | ||
+ | ! Nr fabr. | ||
+ | ! Obecny/ostatni prześwit | ||
+ | ! Rok produkcji | ||
+ | ! Stan | ||
+ | ! Stacjonowanie | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-01 | ||
+ | | [[WLs180/1|1]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-02 | ||
+ | | [[WLs180/2|2]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-03 | ||
+ | | [[WLs180/3|3]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-04 | ||
+ | | [[WLs180/4|4]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-4 | ||
+ | | [[WLs180/5|5]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1969 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | KWK Kazimierz-Juliusz | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-6 | ||
+ | | [[WLs180/6|6]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | KWK Kazimierz-Juliusz | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-07 | ||
+ | | [[WLs180/7|7]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Strzybnica | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-08 | ||
+ | | [[WLs180/8|8]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-09 | ||
+ | | [[WLs180/9|9]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1970 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-10 | ||
+ | | [[WLs180/10|10]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-11 | ||
+ | | [[WLs180/11|11]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Firma TABOR | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-12 | ||
+ | | [[WLs180/12|12]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-13 | ||
+ | | [[WLs180/13|13]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-14 | ||
+ | | [[WLs180/14|14]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-15 | ||
+ | | [[WLs180/15|15]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Rudy | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-16 | ||
+ | | [[WLs180/16|16]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-17 | ||
+ | | [[WLs180/17|17]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-251 | ||
+ | | [[WLs180/18|18]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Iłża | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-252 | ||
+ | | [[WLs180/19|19]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Starachowice Wsch. Wąsk. | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-20 | ||
+ | | [[WLs180/20|20]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-253 | ||
+ | | [[WLs180/21|21]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Pleszew Wąsk. | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-254 | ||
+ | | [[WLs180/22|22]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-255 | ||
+ | | [[WLs180/23|23]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Pleszew Wąsk. | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-24 | ||
+ | | [[WLs180/24|24]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-25 | ||
+ | | [[WLs180/25|25]] | ||
+ | | 900 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-26 | ||
+ | | [[WLs180/26|26]] | ||
+ | | 900 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-27 | ||
+ | | [[WLs180/27|27]] | ||
+ | | 900 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-28 | ||
+ | | [[WLs180/28|28]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-29 | ||
+ | | [[WLs180/29|29]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1971 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Strzybnica | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-30 | ||
+ | | [[WLs180/30|30]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-31 | ||
+ | | [[WLs180/31|31]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-32 | ||
+ | | [[WLs180/32|32]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-33 | ||
+ | | [[WLs180/33|33]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-34 | ||
+ | | [[WLs180/34|34]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-35 | ||
+ | | [[WLs180/35|35]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-36 | ||
+ | | [[WLs180/36|36]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | Rudy | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-37 | ||
+ | | [[WLs180/37|37]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-38 | ||
+ | | [[WLs180/38|38]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-39 | ||
+ | | [[WLs180/39|39]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-1 | ||
+ | | [[WLs180/40|40]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | KWK Kazimierz-Juliusz | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-41 | ||
+ | | [[WLs180/41|41]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-42 | ||
+ | | [[WLs180/42|42]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony | ||
+ | | Firma TABOR | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-43 | ||
+ | | [[WLs180/43|43]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-44 | ||
+ | | [[WLs180/44|44]] | ||
+ | | 785 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-45 | ||
+ | | [[WLs180/45|45]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-46 | ||
+ | | [[WLs180/46|46]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#80FF89;" | sprawny | ||
+ | | BKL Cisna | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | | [[Lyd1]]-256 | ||
+ | | [[WLs180/47|47]] | ||
+ | | 750 mm | ||
+ | | 1972 | ||
+ | | style="background-color:#FF8080;" | złom | ||
+ | | | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | |} |
Wersja z 23:17, 8 mar 2013
Wls180, 803D | |
' | |
Przewoźnik | PKP, przemysł |
Oznaczenie przewoźnika | na PKP Lyd1, w przemyśle Wls180 |
Producent | Zastal |
Lata budowy | 1969-1972 |
Układ osi | C |
Rozstaw szyn | 750mm, 785mm, 900mm |
Masa służbowa | 18 t |
Nacisk osi na szyny | ~6 t |
Rozstaw osi skrajnych | 2000 mm |
Średnica kół | 850 mm |
Długość ze zderzakami | 5720 mm |
Szerokość | 2055 mm |
Wysokość | 3050 mm |
Prędkość konstrukcyjna | 30 km/h |
Maksymalna siła pociągowa | 40,7 kN |
Typ silnika spalinowego | 6R1416 |
Moc znamionowa | 180 KM |
Zapas paliwa | 250 l |
Rodzaj przekładni | mechaniczna |
System hamulca | Westinghouse |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System ogrzewania | Ogrzewanie kabiny od przewodu wydechowego silnika |
Wls180 (występujące także pod oznaczeniem 803D) - Wąskotorowe lokomotywy spalinowe produkowane w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach Zastal. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu WLs150 - w zasadzie jedyną różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu 6R1416 o mocy 180 KM.
Lista lokomotyw
Obecne/ostatnie oznaczenie | Nr fabr. | Obecny/ostatni prześwit | Rok produkcji | Stan | Stacjonowanie |
---|---|---|---|---|---|
WLs180-01 | 1 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-02 | 2 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-03 | 3 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-04 | 4 | 785 mm | 1969 | złom | |
WLs180-4 | 5 | 750 mm | 1969 | sprawny | KWK Kazimierz-Juliusz |
WLs180-6 | 6 | 750 mm | 1970 | sprawny | KWK Kazimierz-Juliusz |
WLs180-07 | 7 | 785 mm | 1970 | odstawiony | Strzybnica |
WLs180-08 | 8 | 785 mm | 1970 | złom | |
WLs180-09 | 9 | 785 mm | 1970 | złom | |
WLs180-10 | 10 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-11 | 11 | 785 mm | 1971 | odstawiony | Firma TABOR |
WLs180-12 | 12 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-13 | 13 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-14 | 14 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-15 | 15 | 785 mm | 1971 | sprawny | Rudy |
WLs180-16 | 16 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-17 | 17 | 785 mm | 1971 | złom | |
Lyd1-251 | 18 | 750 mm | 1971 | sprawny | Iłża |
Lyd1-252 | 19 | 750 mm | 1971 | sprawny | Starachowice Wsch. Wąsk. |
WLs180-20 | 20 | 750 mm | 1971 | złom | |
Lyd1-253 | 21 | 750 mm | 1971 | sprawny | Pleszew Wąsk. |
Lyd1-254 | 22 | 750 mm | 1971 | złom | |
Lyd1-255 | 23 | 750 mm | 1971 | sprawny | Pleszew Wąsk. |
WLs180-24 | 24 | 750 mm | 1971 | złom | |
WLs180-25 | 25 | 900 mm | 1971 | złom | |
WLs180-26 | 26 | 900 mm | 1971 | złom | |
WLs180-27 | 27 | 900 mm | 1971 | złom | |
WLs180-28 | 28 | 785 mm | 1971 | złom | |
WLs180-29 | 29 | 785 mm | 1971 | odstawiony | Strzybnica |
WLs180-30 | 30 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-31 | 31 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-32 | 32 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-33 | 33 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-34 | 34 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-35 | 35 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-36 | 36 | 785 mm | 1972 | sprawny | Rudy |
WLs180-37 | 37 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-38 | 38 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-39 | 39 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-1 | 40 | 750 mm | 1972 | sprawny | KWK Kazimierz-Juliusz |
WLs180-41 | 41 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-42 | 42 | 785 mm | 1972 | odstawiony | Firma TABOR |
WLs180-43 | 43 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-44 | 44 | 785 mm | 1972 | złom | |
WLs180-45 | 45 | 750 mm | 1972 | złom | |
WLs180-46 | 46 | 750 mm | 1972 | sprawny | BKL Cisna |
Lyd1-256 | 47 | 750 mm | 1972 | złom |