WLs180: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (Paweł Niemczuk przeniósł stronę JEDZ MOJEGO KLOCKA! na WLs180 w miejsce przekierowania i bez pozostawienia przekierowania pod starym tytułem)
 
(Nie pokazano 18 wersji utworzonych przez 6 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
 
{{Lokomotywa spalinowa infobox
  |typ_lokomotywy        = Wls180, 803D
+
  |typ_lokomotywy        = WLs180, 803D
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
 
  |przewoźnik            = [[PKP]], [[przemysł]]
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru PKP (MW-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle Wls180
+
  |oznaczenie_przewoźnika = na PKP [[Oznaczenia taboru wąskotorowego PKP (WM-11)#Lyd1|Lyd1]], w przemyśle WLs180
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]]
 
  |grafika                = [[Plik:DSC07420bm.JPG|290px]]
  |opis_zdjęcia          =  
+
  |opis_zdjęcia          = WLs180-36 na stacji w Rudach
 
  |producent              = [[Zastal]]
 
  |producent              = [[Zastal]]
 
  |lata_budowy            = 1969-1972
 
  |lata_budowy            = 1969-1972
Linia 24: Linia 24:
 
  |system_hamulca        = Westinghouse
 
  |system_hamulca        = Westinghouse
 
  |sterowanie_wielokrotne = brak
 
  |sterowanie_wielokrotne = brak
  |system_ogrzewania      = Ogrzewanie kabiny od przewodu wydechowego silnika
+
  |system_ogrzewania      = Ogrzewanie kabiny wodne.
 
  |uwagi                  =  
 
  |uwagi                  =  
 
[[Plik:DSC02780bm2.JPG|290px]]
 
[[Plik:DSC02780bm2.JPG|290px]]
 
}}
 
}}
  
'''Wls180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa lokomotywa spalinowe produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]] - w zasadzie jedyną różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu [[6R1416]] o mocy 180 KM.
+
'''WLs180''' (występujące także jako typ fabryczny 803D) - [[kolej wąskotorowa|'''W'''''ąskotorowa'']] [[spalinowóz|'''L'''''okomotywa''  '''s'''''palinowa'']] o mocy '''180''' [[KM]], produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]], zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika produkowanego w zakładach "Wola" na licencji firmy Henschel - typu [[6R1416]] o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb.
 +
Lokomotywy budowane dla PKP oraz dla kolei KWK Janina oraz KWK Kazimierz-Juliusz w trakcie eksploatacji wyposażono w instalację hamulca zespolonego.
  
 
== Lista lokomotyw ==
 
== Lista lokomotyw ==
  
{| class="wikitable sortable"
+
''Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.''
|-
 
! Obecne/ostatnie oznaczenie
 
! Nr fabr.
 
! Obecny/ostatni prześwit
 
! Rok produkcji
 
! Stan
 
! Stacjonowanie
 
  
|-
+
<!--- wywołanie kwerendy generującej listę lokomotyw -->
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-01
+
{{Lw kwerenda wszystkie|WLs180}}
| [[WLs180/1|1]]
+
 
| 785 mm
+
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]]
| 1969
+
[[Kategoria:Lokomotywy spalinowe PKP]]
| style="background-color:#FF8080;" | złom
+
[[Kategoria:Wąskotorowe lokomotywy spalinowe]]
|
+
[[Kategoria:Typy wąskotorowych pojazdów trakcyjnych]]
+
 
|-
+
__NOCACHE__
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-02
 
| [[WLs180/2|2]]
 
| 785 mm
 
| 1969
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-03
 
| [[WLs180/3|3]]
 
| 785 mm
 
| 1969
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-04
 
| [[WLs180/4|4]]
 
| 785 mm
 
| 1969
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-4
 
| [[WLs180/5|5]]
 
| 750 mm
 
| 1969
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| KWK Kazimierz-Juliusz
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-6
 
| [[WLs180/6|6]]
 
| 750 mm
 
| 1970
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| KWK Kazimierz-Juliusz
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-07
 
| [[WLs180/7|7]]
 
| 785 mm
 
| 1970
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| Strzybnica
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-08
 
| [[WLs180/8|8]]
 
| 785 mm
 
| 1970
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-09
 
| [[WLs180/9|9]]
 
| 785 mm
 
| 1970
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-10
 
| [[WLs180/10|10]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-11
 
| [[WLs180/11|11]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| Firma TABOR
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-12
 
| [[WLs180/12|12]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-13
 
| [[WLs180/13|13]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-14
 
| [[WLs180/14|14]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-15
 
| [[WLs180/15|15]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| Rudy
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-16
 
| [[WLs180/16|16]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-17
 
| [[WLs180/17|17]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Lyd1]]-251
 
| [[WLs180/18|18]]
 
| 750 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| Iłża
 
 
|-
 
| [[Lyd1]]-252
 
| [[WLs180/19|19]]
 
| 750 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| Starachowice Wsch. Wąsk.
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-20
 
| [[WLs180/20|20]]
 
| 750 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Lyd1]]-253
 
| [[WLs180/21|21]]
 
| 750 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| Pleszew Wąsk.
 
 
|-
 
| [[Lyd1]]-254
 
| [[WLs180/22|22]]
 
| 750 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Lyd1]]-255
 
| [[WLs180/23|23]]
 
| 750 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| Pleszew Wąsk.
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-24
 
| [[WLs180/24|24]]
 
| 750 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-25
 
| [[WLs180/25|25]]
 
| 900 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-26
 
| [[WLs180/26|26]]
 
| 900 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-27
 
| [[WLs180/27|27]]
 
| 900 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-28
 
| [[WLs180/28|28]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-29
 
| [[WLs180/29|29]]
 
| 785 mm
 
| 1971
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| Strzybnica
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-30
 
| [[WLs180/30|30]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-31
 
| [[WLs180/31|31]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-32
 
| [[WLs180/32|32]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-33
 
| [[WLs180/33|33]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-34
 
| [[WLs180/34|34]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-35
 
| [[WLs180/35|35]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-36
 
| [[WLs180/36|36]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| Rudy
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-37
 
| [[WLs180/37|37]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-38
 
| [[WLs180/38|38]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-39
 
| [[WLs180/39|39]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-1
 
| [[WLs180/40|40]]
 
| 750 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| KWK Kazimierz-Juliusz
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-41
 
| [[WLs180/41|41]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-42
 
| [[WLs180/42|42]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 
| Firma TABOR
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-43
 
| [[WLs180/43|43]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-44
 
| [[WLs180/44|44]]
 
| 785 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-45
 
| [[WLs180/45|45]]
 
| 750 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-46
 
| [[WLs180/46|46]]
 
| 750 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 
| BKL Cisna
 
 
|-
 
| [[Lyd1]]-256
 
| [[WLs180/47|47]]
 
| 750 mm
 
| 1972
 
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 
|
 
 
|-
 
|}
 

Aktualna wersja na dzień 14:07, 22 cze 2022

WLs180, 803D
DSC07420bm.JPG
WLs180-36 na stacji w Rudach
Przewoźnik PKP, przemysł
Oznaczenie przewoźnika na PKP Lyd1, w przemyśle WLs180
Producent Zastal
Lata budowy 1969-1972
Układ osi C
Rozstaw szyn 750mm, 785mm, 900mm
Masa służbowa 18 t
Nacisk osi na szyny ~6 t
Rozstaw osi skrajnych 2000 mm
Średnica kół 850 mm
Długość ze zderzakami 5720 mm
Szerokość 2055 mm
Wysokość 3050 mm
Prędkość konstrukcyjna 30 km/h
Maksymalna siła pociągowa 40,7 kN
Typ silnika spalinowego 6R1416
Moc znamionowa 180 KM
Zapas paliwa 250 l
Rodzaj przekładni mechaniczna
System hamulca Westinghouse
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania Ogrzewanie kabiny wodne.
DSC02780bm2.JPG


WLs180 (występujące także jako typ fabryczny 803D) - Wąskotorowa Lokomotywa spalinowa o mocy 180 KM, produkowana w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach Zastal. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu WLs150, zasadniczą różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika produkowanego w zakładach "Wola" na licencji firmy Henschel - typu 6R1416 o mocy 180 KM. Ponadto modyfikacji uległ układ elektryczny, zmieniono system ogrzewania na wodny, zastosowano nowocześniejszą sprężarkę oraz zastosowano elektryczne ogrzewanie szyb. Lokomotywy budowane dla PKP oraz dla kolei KWK Janina oraz KWK Kazimierz-Juliusz w trakcie eksploatacji wyposażono w instalację hamulca zespolonego.

Lista lokomotyw[edytuj]

Szczegółowy opis każdego egzemplarza dostępny po kliknięciu na jego nr fabryczny.


Typ / Numer fabryczny Rok produkcji Stan Rozstaw Typ silnika Oznaczenie Stacjonowanie Uwagi
WLs180/1 1969 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-01 Złomowisko w Mielcu
WLs180/10 1971 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-10 Kopalnia Węgla Kamiennego "Centrum"
WLs180/11 1971 Nieznany 785 mm Wola H6 WLs180-11 nieznane *W Hucie Pokój nr zakładowy 9
  • W Elektrowni Chorzów nr zakładowy 5
WLs180/12 1971 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-12 Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu
WLs180/13 1971 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-13 Cementownia Groszowice *W Hucie Pokój nr zakładowy 10
  • W Cementowni Groszowice nr zakładowy 15
WLs180/14 1971 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-14 Huta Bobrek
WLs180/15 1971 Odstawiona 750 mm Wola H6 WLs180-1 Żuławska Kolej Dojazdowa *W Hucie Pokój nr zakładowy 10
  • W Cementowni Groszowice nr zakładowy 15
  • W KWK "Kazimierz-Juliusz" nr zakładowy 1
WLs180/15 1971 Sprawna 785 mm Wola H6 WLs180-15 Rudy
WLs180/16 1971 W trakcie remontu 750mm Wola H6 WLs180-6 Rogów Towarowy Wąskotorowy *W Cementowni Groszowice nr zakładowy 16
  • W latach 1983-1990 lokomotywa należała do Przedsiębiorstwa Transportu Kolejowego i Gospodarki Kamieniem w Zabrzu (PTKiGK Zabrze)
  • W latach 2005-2020 lokomotywa pracowała w KWK Kazimierz - Juliusz gdzie była oznaczona numerem zakładowym 6, oraz imieniem własnym "Ziuta". Była tu zinwentaryzowana pod typem i numerem fabrycznym WLs150-7221, należącym do zezłomowanej lokomotywy typu Wls150, która pracowała w tej kopalni pod takim samym numerem zakładowym w latach 1966-2005.
WLs180/17 1971 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-17 Zakłady Azotowe w Chorzowie
WLs180/18 1971 Sprawna 750 mm Wola H6 Lyd1-251 Iłża
WLs180/19 1971 Sprawna 750 mm Wola H6 Lyd1-252 Starachowice Wschodnie Wąskotorowe
WLs180/2 1969 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-02 Zakłady Metalowe "Silesia" zakład w Wełnowcu
WLs180/20 1971 Złom 750 mm Wola H6 WLs180-20 Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" Numer zakładowy 6
WLs180/21 1971 Sprawna 750 mm Wola H6 Lyd1-253 Pleszew Wąskotorowy Kolor niebieski (od 2013?)
WLs180/22 1971 Złom 750 mm Wola H6 Lyd1-254 Ośrodek wczasowy w Suściu
WLs180/23 1971 Sprawna 750 mm Wola H6 Lyd1-255 Pleszew Wąskotorowy Kolor niebieski (od 2009)
WLs180/24 1971 Złom 750 mm Wola H6 WLs180-24 Kopalnia Węgla Kamiennego "Janina" Numer zakładowy 7
WLs180/25 1971 Złom 900 mm Wola H6 WLs180-25 Komibinat Górniczo-Hutniczy Miedzi - Zakłady Górnicze Polkowice
WLs180/26 1971 Złom 900 mm Wola H6 WLs180-26 Komibinat Górniczo-Hutniczy Miedzi - Zakłady Górnicze Polkowice
WLs180/27 1971 Złom 900 mm Wola H6 WLs180-27 Komibinat Górniczo-Hutniczy Miedzi - Zakłady Górnicze Lubin
WLs180/28 1971 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-28 Huta Bobrek
WLs180/29 1971 Odstawiona 785 mm Wola H6 WLs180-29 Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie
WLs180/3 1969 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-03 Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska"
WLs180/30 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-30 Huta Cynku Miasteczko Śląskie *Numer zakładowy 3
  • Data złomowania niepewna
WLs180/31 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-31 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" Numer zakładowy 9
WLs180/32 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-32 Huta Gliwice W Hucie Gliwice nr zakładowy 9
WLs180/33 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-33 Huta Bobrek
WLs180/34 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-34 Kopalnia Węgla Kamiennego "Polska"
WLs180/35 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-35 Huta Bobrek
WLs180/36 1972 Sprawna 785 mm Wola H6 WLs180-36 Rudy Data ponownego przybycia do Rud przypuszczalna
WLs180/37 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-37 Kopalnia Węgla Kamiennego "Barbara-Chorzów"
WLs180/38 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-38 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kleofas"
WLs180/39 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-39 Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" rejon Bytom
WLs180/4 1969 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-04 Huta Metali Nieżelaznych Szopienice
WLs180/41 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-41 Kopalnia Węgla Kamiennego "Kleofas"
WLs180/42 1972 Odstawiona 750 mm Wola Henschel 14H6 WLs180-42 Bytom Karb Wąskotorowy
WLs180/43 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-43 Huta Gliwice Numer zakładowy 5
WLs180/44 1972 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-44 Okręgowe Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Gliwicach
WLs180/45 1972 Złom 750 mm Wola H6 WLs180-45 Cukrownia Strzyżów
WLs180/46 1972 Eksponat 750 mm Wola H6 WLs 150 Majdan
WLs180/47 1972 Złom 750 mm Wola H6 Lyd1-256 Jędrzejów Wąskotorowy
WLs180/5 1969 W trakcie remontu 750 mm Wola Henschel 14H6 WLs180-5 „Laleczka” Tabor Dębica *W Hucie Pokój nr zakładowy 6
  • W Cementowni Groszowice nr zakładowy 8
  • W KWK "Kazimierz-Juliusz" nr zakładowy 4
  • W Tabor Dębica podczas remontu przywrócono fabryczną numerację pozostawiając nazwę „Laleczka” która otrzymała w KWK Kazimierz-Juliusz
WLs180/5660 1962 Sprawna 750 mm Wola 14H6 Lyd1-250 Pleszew Miasto *W Elektrowni Chorzów nr zakładowy 4
WLs180/6 1970 Odstawiona 750 mm Wola H6 WLs180-6 Rogów Towarowy Wąskotorowy *W Hucie Pokój nr zakładowy 7
  • W cementowni Groszowiwce nr zakładowy 6
  • W KWK "Kazimierz-Juliusz" nr zakładowy 6
WLs180/7 1970 Odstawiona 785 mm Wola H6 WLs180-07 Pleszew Prywatna Posesja
WLs180/8 1970 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-08 Kopalnia Węgla Kamiennego "Wieczorek" W KWK "Wieczorek" nr zakładowy 10
WLs180/9 1970 Złom 785 mm Wola H6 WLs180-09 Huta Metali Nieżelaznych Szopienice W Hucie Pokój nr zakładowy 8