Tabor:Lw-00032: Różnice pomiędzy wersjami
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 6: | Linia 6: | ||
|Rok produkcji=1965 | |Rok produkcji=1965 | ||
|Ostatnie oznaczenie=b/d | |Ostatnie oznaczenie=b/d | ||
− | |Ostatni rozstaw= | + | |Ostatni rozstaw=750 mm |
|Ostatni typ silnika=S324HL | |Ostatni typ silnika=S324HL | ||
− | |Ostatnie stacjonowanie= | + | |Ostatnie stacjonowanie=Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna |
− | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie|1965| | + | |Ostatni kraj=Polska |
+ | |Opis=Informacja o przekazaniu tej lokomotywy na [[kolej Cukrowni Borowiczki]], posiadającą sieć kolejową o prześwicie 600mm prawdopodobnie jest błędna. | ||
+ | |||
+ | Według P. Jakuboszczaka, lokomotywa nr 1771 została sprzedana w 1975 do GS Wierzbinek, po przekuciu na tor 750 mm<ref>[[Biblioteka:A-00074]]</ref>. Być może zachodzi pomyłka z lokomotywą [[Tabor:Lw-00033|1772]], zachowaną jako pomnik. | ||
+ | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie|1965|1975}}{{Lw stacjonowanie|Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna|1975}} | ||
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|1965}} | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|1965}} | ||
− | |Rozstaw={{Lw rozstaw|900 mm|1965| | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|900 mm|1965|1975}}{{Lw rozstaw|750 mm|1975}} |
}} | }} | ||
{{cytuj pismo | nazwisko = Soida| imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej parkowa w Chorzowie| czasopismo = Koleje Małe i Duże| wolumin = 7| wydanie = 5/2001| strony = 57| data = | wydawca = Apland sp. z o.o.| miejsce = Katowice| issn =1641-117X | doi = }} | {{cytuj pismo | nazwisko = Soida| imię = Krzysztof| autor link = | tytuł = Kolej parkowa w Chorzowie| czasopismo = Koleje Małe i Duże| wolumin = 7| wydanie = 5/2001| strony = 57| data = | wydawca = Apland sp. z o.o.| miejsce = Katowice| issn =1641-117X | doi = }} |
Aktualna wersja na dzień 20:47, 25 maj 2024
<<< 2WLs50
2WLs50 1771
Stan: złom
Rok produkcji
1965
Producent
ZNTK Poznań
Stan
Złom
Ostatnie oznaczenie
b/d
Ostatni rozstaw
750 mm
Ostatnie miejsce stacjonowania
Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna
Kraj stacjonowania
Polska
Ostatni typ silnika
S324HL
Stacjonowanie
Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie | 1965 | - | 1975 |
Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna | 1975 | - | b/d |
Rozstaw
900 mm | 1965 | - | 1975 |
750 mm | 1975 | - | b/d |
Oznaczenie
b/d | 1965 | - | b/d |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Informacja o przekazaniu tej lokomotywy na kolej Cukrowni Borowiczki, posiadającą sieć kolejową o prześwicie 600mm prawdopodobnie jest błędna. Według P. Jakuboszczaka, lokomotywa nr 1771 została sprzedana w 1975 do GS Wierzbinek, po przekuciu na tor 750 mm[1]. Być może zachodzi pomyłka z lokomotywą 1772, zachowaną jako pomnik.
Krzysztof Soida. Kolej parkowa w Chorzowie. „Koleje Małe i Duże”. 7 (5/2001), s. 57. Katowice: Apland sp. z o.o.. ISSN 1641-117X.