802S: Różnice pomiędzy wersjami
m |
(dodanie zdjęć) |
||
Linia 32: | Linia 32: | ||
'''802S, 803S''' – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim. | '''802S, 803S''' – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim. | ||
− | |||
− | |||
== Eksploatacja == | == Eksploatacja == | ||
Linia 164: | Linia 162: | ||
| Gryfice Wąsk. <br> | | Gryfice Wąsk. <br> | ||
|} | |} | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Plik:802skabshaggy.jpg|Jeden z pulpitów sterowniczych pługu 802S-09 | ||
+ | Plik:803s-02-1.jpg|Pług 803S-02 na stacji [[Piaseczno Wąskotorowe]] | ||
+ | Plik:803s-2-2.jpg|Pług 803S-02 na stacji Piaseczno Wąskotorowe | ||
+ | File:Bachórz, železniční muzeum, pluh, informace.jpg|Tabliczka znamionowa pługu 802S-09 (stacja [[Bachórz]]) | ||
+ | </gallery> | ||
== Źródła == | == Źródła == |
Wersja z 14:42, 30 maj 2014
802S, 803S | |
Pług 802S-03 | |
Użytkownicy | PKP |
Oznaczenie przewoźnika | 802S, 803S |
Producent | ZNTK Stargard Szczeciński |
Lata budowy | 1985 - prototyp, 1989-1992 |
Szerokość toru | 750 mm, 1000 mm |
Długość ze zderzakami | 11240 mm |
Szerokość | 1900 mm |
Wysokość | 3270 mm |
Liczba osi | 4 |
Rozstaw osi czopów skrętu | 7600 mm |
Rozstaw osi kół wózka | 1000 mm |
Rozstaw osi skrajnych | 8600 mm |
Średnica kół | 648 mm |
Nacisk na oś | ok. 6,25 t |
Masa służbowa | 25 t |
System hamulca | ręczny (przelotowy przewód główny) |
Prędkość konstrukcyjna | 45 km/h |
Prędkość transportowa | 40 km/h |
Prędkość robocza | 5-25 km/h (max 30 km/h*) |
Grubość warstwy śniegu | 0,3-1,5 m (max 2 m*) |
Szerokość odśnieżania lemieszem czołowym | 2 m |
Szerokość odśnieżania z lemieszami bocznymi | 4 m |
Możliwość odśnieżania jednostronnego | tak |
System ogrzewania | elektryczny (z agregatu) |
* - na torze prostym, śnieg suchy i sypki. |
802S, 803S – Wąskotorowy pług odśnieżny produkowany w latach 1985–1992 w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Stargardzie Szczecińskim.
Eksploatacja
Polskie Koleje Państwowe zakupiły ogółem 15 sztuk w ZNTK Stargard Szczeciński. Pierwszym prototypowym pługiem był 802S-01. Posiadał on płaski dach i prostokątne światła. Następne egzemplarze miały już okrągłe światła i lekko zaokrąglony dach. Pługi te były były produkowane na rozstaw szyn:
- 750mm – 802S-01 do 12
- 1000mm – 803S-01 do 03
Charakterystyka
Konstrukcja pługu i wyposażenie bazowało w dużej mierze na pługu normalnotorowym 411S. Pojazd ten nie posiada własnego napędu, więc do jego pracy potrzebna jest lokomotywa. Wewnątrz znajduje się silnik spalinowy SW266, napędzający agregat prądotwórczy potrzebny do obsługi hydrauliki. Pług te były mało używane, podobno z powodu częstych wykolejeń.
Lista zbudowanych egzemplarzy
Nr fabr. | Rok prod. | Stan | Prześwit | Oznaczenie |
Aktualne lub ostatnie miejsce stacjonowania |
---|---|---|---|---|---|
001 |
1985 |
odstawiony |
750 |
802S-01 |
Mława Wąsk. |
02 |
1989 |
złom |
750 |
802S-02 |
Lisewo Wąsk. |
03 |
1989 |
sprawny |
750 |
802S-03 |
Rogów Wąsk. |
04 |
1989 |
sprawny |
750 |
802S-04 |
Jedrzejów Wąsk. |
05 |
1989 |
sprawny |
750 |
802S-05 |
Gniezno Wąsk. |
06 |
1989 |
odstawiony |
750 |
802S-06 |
Karczmiska |
07 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-07 |
Ełk Wąsk. |
08 |
1990 |
sprawny |
750 |
802S-08 |
Nowy Dwór Gdański Wąsk. |
09 |
1990 |
pomnik |
750 |
802S-09 |
Bachórz |
10 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-10 |
Zbiersk |
11 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-11 |
Krośniewice |
12 |
1990 |
odstawiony |
750 |
802S-12 |
Mława Wąsk. |
13 (?) |
1991 |
odstawiony |
1000 |
803S-01 |
Dobra Nowogardzkie |
14 (?) |
1992 |
sprawny |
1000 |
803S-02 |
Piaseczno Wąsk. |
15 (?) |
1992 |
sprawny |
1000 |
803S-03 |
Gryfice Wąsk. |
Pług 803S-02 na stacji Piaseczno Wąskotorowe
Tabliczka znamionowa pługu 802S-09 (stacja Bachórz)