Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
(aktualizacja) |
m (aktualizacja oznaczeń) |
||
Linia 7: | Linia 7: | ||
|rok_odstawienia = | |rok_odstawienia = | ||
|rok_złomowania = | |rok_złomowania = | ||
− | |obecne_oznaczenie = | + | |obecne_oznaczenie = PKW-[[Lxd2]]-11 |
|obecne_stacjonowanie = [[Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie]] | |obecne_stacjonowanie = [[Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie]] | ||
|typ_silnika = Henschel | |typ_silnika = Henschel | ||
Linia 41: | Linia 41: | ||
|1_oznaczenie = HP-Lxd2-11 | |1_oznaczenie = HP-Lxd2-11 | ||
|1_rok = 1981 | |1_rok = 1981 | ||
− | |2_oznaczenie = | + | |2_oznaczenie = PKW-Lxd2-11 |
− | |2_rok = | + | |2_rok = 2014 |
|3_oznaczenie = | |3_oznaczenie = | ||
|3_rok = | |3_rok = |
Wersja z 11:38, 18 lip 2014
L45H 24327 | |
Rok produkcji | 1981 |
Stan | sprawny
|
Obecne oznaczenie | PKW-Lxd2-11 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie |
Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1981
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
Rudy | 01.2012.01 - 17.06.2014 |
Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie | od 17.06.2014[2]
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
HP-Lxd2-11 | 1981 |
PKW-Lxd2-11 | 2014
|
' |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.