Dyskusja użytkownika:Tranki: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(→części tory itp do WLS 40: nowa sekcja) |
(→Powitanie i WLs40: brakujące tyldy) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 9: | Linia 9: | ||
tranki | tranki | ||
+ | |||
+ | == Powitanie i WLs40 == | ||
+ | |||
+ | Cześć!. Po piersze - miło Cię widzieć pośród edytorów serwisu Enkol - liczymy, że aktywnie włączysz się do jego rozbudowy. W razie pytań albo wątpliwości pisz do mnie śmiało na mojej stronie dyskusji albo na maila: p (kropka) niemczuk (małpa) sgkw (kropka) eu. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | A co do części - ja osobiście nie wiem, nie mogę Ci w tej sprawie pomóc. Dużo więcej ludzi spotyka się (wirtualnie) na forum 750mm.pl - popytaj tam. Pozdrawiam <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Paweł Niemczuk|Paweł Niemczuk]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Paweł Niemczuk|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Paweł Niemczuk|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Paweł Niemczuk}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Paweł Niemczuk|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Paweł Niemczuk|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 01:33, 19 kwi 2016 (UTC) | ||
+ | |||
+ | : Części silnikowe znajdziesz w agregatach PAD-36 jakie są do wyszukania na wszelkich serwisach aukcyjnych a czasem trafiają się z ZN z Wojska. Często jeśli w AMW widzisz że są silniki lub całe zespoły prądotwórcze to warto pojechać do jednostki i tam negocjować z odpowiedzialnymi magazynierami o części - często silnik idzie przez AMW (więc jednostka tej kasy nie dostaje) a części można kupić na miejscu (bo szef jednostki woli dostać tą kasę na miejscu) :) | ||
+ | : Części podwoziowe i inne drobiazgi najlepiej znaleźć po złomach - w dobrej cenie można wytargać naprawdę ciekawe rzeczy. Skrzynia biegów pasuje od Ls60 - tego też sporo jeszcze jest do zdobycia. | ||
+ | : Ogólnie po prostu trzeba być czujnym i wówczas coś się uda znaleźć. Magiczne słowa do wpisywania w wyszukiwarkę znajdziesz w artykułach o danym typie lokomotywy. Do tego możesz dodać takie słowa jak "cegielnia", "tartak" czy inne słowa kluczowe dla zakładów przemysłowych korzystających swego czasu z kolejek gospodarczych. Oczywiście jeśli budżet to nie problem, to możesz zawierzyć pośrednikom, którzy z tego żyją i dlatego podbiją cenę czasem więcej jak 2-3 krotnie. Wówczas jednak będziesz mógł skorzystać z tego co w międzyczasie handlarz sprzątnął z rynku. | ||
+ | : Podlinkowane przez Pawła forum niestety dawno temu przestało być tym czym było dawniej. Obecnie znajdziesz tam zasadniczo 4 typy osobników (w kolejności liczności): | ||
+ | # MK - '''M'''itomanów '''K'''olejowych - osoby, które z perspektywy klawiatury marzą o zostaniu poważnymi kolejarzami i pragnę posiadać licencję choćby na kolejkę Piko | ||
+ | # MK - '''M'''aniaków '''K'''ilofa - osoby które mają swoje zasługi dla ratowania kolei czy jej rozwoju, jednak oni często ciągle dzierżąc przysłowiowy kilof w ręku nie podadzą Tobie żadnych konkretnych porad, ponieważ jest to ich "pilnie strzeżone Know-how" którego nie chcą przekazywać innym | ||
+ | # MK - '''M'''iłośników '''K'''asiowy = Handlarzy - mają jakieś tam pojęcie, jednak najczęściej o tym jak wyciągnąć od Ciebie kasę | ||
+ | # MK - '''M'''ajstrów '''K'''olejowych - kilka osób, które mają wiedzę, jednak mało czasu na to aby się niż dzielić. Kilku z nich to raczej "Majstrowie" w sensie mistrzowie historii i tacy są też na Enkolu autorami artykułów. | ||
+ | : Stąd raczej zachęcam do działania w ramach Enkolu i [[Specjalna:WikiForum|forum społeczności]] osób o mentalności otwartej wiedzy. | ||
+ | : <span class="plainlinksneverexpand lx">[[Użytkownik:Jacek Fink-Finowicki|Jacek Fink-Finowicki]] <tt>(</tt>[[Dyskusja użytkownika:Jacek Fink-Finowicki|dyskusja]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Wkład/Jacek Fink-Finowicki|wkład]]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|user={{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} rejestr]<tt>|</tt>[{{fullurl:Specjalna:Rejestr|type=block&page=Użytkownik:{{urlencode:Jacek Fink-Finowicki}}}} blokady]<tt>|</tt>[[Specjalna:Blokuj/Jacek Fink-Finowicki|zablokuj]]<tt>|</tt>[[Specjalna:Uprawnienia użytkowników/Jacek Fink-Finowicki|uprawnienia]]<tt>|</tt>)</span> 09:34, 3 lip 2016 (UTC) |
Aktualna wersja na dzień 09:34, 3 lip 2016
części tory itp do WLS 40[edytuj]
Witam
Widzę, że na stronie spotykają się miłośnicy kolejnictwa w związku z tym mam pytanie czy może wiecie skąd dziś można kupić części do WLS 40 ewentualnie tory 600mm.
Pozdrawiam
tranki
Powitanie i WLs40[edytuj]
Cześć!. Po piersze - miło Cię widzieć pośród edytorów serwisu Enkol - liczymy, że aktywnie włączysz się do jego rozbudowy. W razie pytań albo wątpliwości pisz do mnie śmiało na mojej stronie dyskusji albo na maila: p (kropka) niemczuk (małpa) sgkw (kropka) eu.
A co do części - ja osobiście nie wiem, nie mogę Ci w tej sprawie pomóc. Dużo więcej ludzi spotyka się (wirtualnie) na forum 750mm.pl - popytaj tam. Pozdrawiam 01:33, 19 kwi 2016 (UTC)
- Części silnikowe znajdziesz w agregatach PAD-36 jakie są do wyszukania na wszelkich serwisach aukcyjnych a czasem trafiają się z ZN z Wojska. Często jeśli w AMW widzisz że są silniki lub całe zespoły prądotwórcze to warto pojechać do jednostki i tam negocjować z odpowiedzialnymi magazynierami o części - często silnik idzie przez AMW (więc jednostka tej kasy nie dostaje) a części można kupić na miejscu (bo szef jednostki woli dostać tą kasę na miejscu) :)
- Części podwoziowe i inne drobiazgi najlepiej znaleźć po złomach - w dobrej cenie można wytargać naprawdę ciekawe rzeczy. Skrzynia biegów pasuje od Ls60 - tego też sporo jeszcze jest do zdobycia.
- Ogólnie po prostu trzeba być czujnym i wówczas coś się uda znaleźć. Magiczne słowa do wpisywania w wyszukiwarkę znajdziesz w artykułach o danym typie lokomotywy. Do tego możesz dodać takie słowa jak "cegielnia", "tartak" czy inne słowa kluczowe dla zakładów przemysłowych korzystających swego czasu z kolejek gospodarczych. Oczywiście jeśli budżet to nie problem, to możesz zawierzyć pośrednikom, którzy z tego żyją i dlatego podbiją cenę czasem więcej jak 2-3 krotnie. Wówczas jednak będziesz mógł skorzystać z tego co w międzyczasie handlarz sprzątnął z rynku.
- Podlinkowane przez Pawła forum niestety dawno temu przestało być tym czym było dawniej. Obecnie znajdziesz tam zasadniczo 4 typy osobników (w kolejności liczności):
- MK - Mitomanów Kolejowych - osoby, które z perspektywy klawiatury marzą o zostaniu poważnymi kolejarzami i pragnę posiadać licencję choćby na kolejkę Piko
- MK - Maniaków Kilofa - osoby które mają swoje zasługi dla ratowania kolei czy jej rozwoju, jednak oni często ciągle dzierżąc przysłowiowy kilof w ręku nie podadzą Tobie żadnych konkretnych porad, ponieważ jest to ich "pilnie strzeżone Know-how" którego nie chcą przekazywać innym
- MK - Miłośników Kasiowy = Handlarzy - mają jakieś tam pojęcie, jednak najczęściej o tym jak wyciągnąć od Ciebie kasę
- MK - Majstrów Kolejowych - kilka osób, które mają wiedzę, jednak mało czasu na to aby się niż dzielić. Kilku z nich to raczej "Majstrowie" w sensie mistrzowie historii i tacy są też na Enkolu autorami artykułów.
- Stąd raczej zachęcam do działania w ramach Enkolu i forum społeczności osób o mentalności otwartej wiedzy.
- 09:34, 3 lip 2016 (UTC)