Szablon:Artykuł na medal: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
(Aktualizacja)
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px -->
 
<!-- MAKSYMALNA SZEROKOŚĆ GRAFIKI: 150px -->
[[Plik:MBxd2-212 Jantar1.jpg|right|140px]]
+
[[Plik:Urzadzenie-rotacyjne-5.jpg|250px|center]]
'''A20D-P''' – Według założeń konstrukcyjnych jest to [[kolej wąskotorowa|wąskotorowy]] spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach [[FAUR]] w [[Bukareszt|Bukareszcie]] w latach 1983-1988.
+
=== Urządzenie rotacyjne  ===
 +
 
 +
'''Urządzenie rotacyjne''' - rodzaj pojazdów szynowych (pługów rotacyjnych) zbudowanych bazie wąskotorowej lokomotywy spalinowej typu L45H w Warsztatach Naprawczych Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Zadaniem tych urządzeń było oczyszczanie toru z wysypujących się z wagonów przewożonych w nich ładunków masowych typu rudy metali nieżelaznych, kamień, węgiel, skała płona oraz odśnieżanie.
 +
 +
 
 +
'''[[Urządzenie rotacyjne|Czytaj całość i oceń]]''' | '''[[Enkol:Artykuł na medal/Archiwum|Archiwum]]''' | '''[[Enkol:Artykuł_na_medal/Propozycje|Zgłoś kandydaturę]]'''
  
== A20D-P ==
 
Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii).
 
W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.
 
<div style="float:right;">
 
'''[[Artykuł na medal|Czytaj całość i oceń]]''' | '''[[Enkol:Artykuł na medal/Archiwum|Archiwum]]''' | '''[[Enkol:Propozycje do Artykułów na medal|Zgłoś kandydaturę]]'''
 
</div>
 
 
<noinclude><br /><br />
 
<noinclude><br /><br />
{{anm-nawigacja}}
 
 
[[Kategoria:Szablony strony głównej]]
 
[[Kategoria:Szablony strony głównej]]
 
</noinclude>
 
</noinclude>

Aktualna wersja na dzień 23:52, 22 sty 2018

Urzadzenie-rotacyjne-5.jpg

Urządzenie rotacyjne[edytuj]

Urządzenie rotacyjne - rodzaj pojazdów szynowych (pługów rotacyjnych) zbudowanych bazie wąskotorowej lokomotywy spalinowej typu L45H w Warsztatach Naprawczych Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na Rozbarku (dzielnica Bytomia). Zadaniem tych urządzeń było oczyszczanie toru z wysypujących się z wagonów przewożonych w nich ładunków masowych typu rudy metali nieżelaznych, kamień, węgiel, skała płona oraz odśnieżanie.


Czytaj całość i oceń | Archiwum | Zgłoś kandydaturę