Archiwum:Służbowy Rozkład Jazdy Górnośląskich Kolei Wąskotorowych (1975): Różnice pomiędzy wersjami
(dane semantyczne) |
m (clean up) |
||
(Nie pokazano 2 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 14: | Linia 14: | ||
Pogląd na linie i bocznice Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w dniu wejścia w życie omawianego rozkładu jazdy prezentuje dołączona mapa. | Pogląd na linie i bocznice Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w dniu wejścia w życie omawianego rozkładu jazdy prezentuje dołączona mapa. | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:Gkw-mapa-1975.png|Linie i bocznice GKW w 1975 roku | Plik:Gkw-mapa-1975.png|Linie i bocznice GKW w 1975 roku | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
Numeracja pociągów rządziła się poniższymi zasadami: | Numeracja pociągów rządziła się poniższymi zasadami: | ||
Linia 67: | Linia 70: | ||
== Strona tytułowa i objaśnienia == | == Strona tytułowa i objaśnienia == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-000.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-000.jpg | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-001.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-001.jpg | ||
Linia 75: | Linia 81: | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-022.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-022.jpg | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-024.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-024.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Rozkład jazdy pociągów pasażerskich == | == Rozkład jazdy pociągów pasażerskich == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-008.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-008.jpg | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-010.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-010.jpg | ||
Linia 87: | Linia 96: | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-018.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-018.jpg | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-020.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-020.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Rozkład jazdy pociągów towarowych == | == Rozkład jazdy pociągów towarowych == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-026.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-026.jpg | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-028.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-028.jpg | ||
Linia 143: | Linia 155: | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-124.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-124.jpg | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-126.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-126.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
== Skorowidz numerów pociągów == | == Skorowidz numerów pociągów == | ||
− | < | + | |
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
+ | |||
+ | |||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-128.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-128.jpg | ||
Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-130.jpg | Plik:Srjp-gkw-1975-VII-41-130.jpg | ||
− | </ | + | </hovergallery> |
− | [[Kategoria: | + | [[Kategoria:Rozkłady jazdy, wykazy ostrzeżeń stałych i odległości taryfowych]] |
[[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]] | [[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]] |
Aktualna wersja na dzień 15:31, 10 lut 2020
Służbowy Rozkład Jazdy Górnośląskich Kolei Wąskotorowych (1975) | |
---|---|
Tytuł teczki | Służbowy rozkład jazdy pociągów pasażerskich i towarowych zeszyt IV-41 dla linii Górnośląskich Kolei Dojazdowych ważny od 1 czerwca 1975 |
Data początkowa | 1975 |
Data końcowa | 1975 |
Sygnatura teczki | AT-00029 |
Słowa kluczowe | Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, służbowy rozkład jazdy, rozkład jazdy |
Służbowy Rozkład Jazdy Pociągów Pasażerskich i Towarowych Zeszyt IV-41 dla linii Górnośląskich Kolei Dojazdowych ważny od 1 czerwca 1975 r. wydany nakładem Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Katowicach. Druk: Drukarnia Kolejowa w Poznaniu. Nakład: 350 egzemplarzy.
Wprowadzenie[edytuj]
Niestety omawiany zeszyt został przygotowany dość niechlujnie - jest w nim sporo błędów, choć sporą część z nich da się rozpoznać i z dużym prawdopodobieństwem skorygować bez dodatkowych źródeł. Mimo tych błędów, mamy ciekawy obraz jak w 1975 roku wyglądał ruch na GKW.
Pogląd na linie i bocznice Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w dniu wejścia w życie omawianego rozkładu jazdy prezentuje dołączona mapa.
Numeracja pociągów rządziła się poniższymi zasadami:
Numery | Opis poszczególnych cyfr |
---|---|
4-cyfrowe |
|
3-cyfrowe |
|
2-cyfrowe |
|
Załączone skany oryginału z własnej kolekcji wykonał Mariusz Herchold.
Ruch pasażerski[edytuj]
Między Gliwicami Trynkiem i Rudami uruchamiano 6 par pociągów w dni robocze oraz 4 pary w dni wolne. Poza tym rozkład jazdy przewidywał 1 parę na osobne zarządzenie i 1 parę w okresie od 15 VI do 30 X 1975.
Wakacje 1975 były tym okresem, kiedy między przystankiem Bytom Wąsk. i Miasteczkiem Śl. Wąsk. uruchomiono przewozy turystyczne. W zeszycie przewidziano strony na rozkład jazdy, jednak prawdopodobnie do momentu oddania do druku nie podjęto decyzji o uruchamianiu tych pociągów, stąd brak samego rozkładu jazdy. Z "Kolei Wąskotorowych na Górnym Śląsku" K. Soidy wiadomo, że pociągi odjeżdżały z Bytomia Wąsk. o 07:50, 10:55 i 16:50.
Ruch towarowy[edytuj]
Do uruchamiania na sieci GKW przewidziane były 374 pociągi w dobie. Ruch rozkładał się na 5 rejonów następująco:
Numer rejonu | Stacja rejonowa | Wybrane stacje w rejonie | Uruchomienie |
---|---|---|---|
1 | Maciejkowice | Bytków, Katowice Szopienice, Paulina | 145 pociągów |
2 | Bytom Karb Wąsk. | Chorzów Przeładownia, Miechowice, Posterunek Witczak | 90 pociągów |
3 | Repty | Huta Miasteczko, Piekary Śląskie Wąsk., Sucha Góra | 39 pociągów |
4 | Poręba Wąsk. | Huta Zygmunt, Maciejów Śląski, Ruda Wschodnia Wąsk. | 44 pociągi |
5 | Rudy | Gliwice Wąsk., Markowice Raciborskie Wąsk. | 56 pociągów |
To oczywiście nie znaczy, że wszystkie przewidziane zeszytem pociągi były w dobie uruchamiane i że żaden inny uruchamiany nie był. Po pierwsze, choć nie ma tego w uwagach, część tras wzajemnie się wykluczała (wyjeżdżały ze stacji o tej samej godzinie i np. jechały na różne bocznice), stąd w ramach planowania dyspozytorskiego i na podstawie zapotrzebowania podejmowano decyzję który pociąg danego dnia pojedzie. Po drugie, wspomniane zapotrzebowanie na przewozy dawało podstawę do podejmowania decyzji w ramach planowania dyspozytorskiego czy dany pociąg danego dnia w ogóle pojedzie. I wreszcie po trzecie, możliwe było uruchamianie pociągów nie objętych rocznym rozkładem jazdy na oddzielne zarządzenie a nawet na podstawie trasy opracowanej w ramach planowania dyspozytorskiego. Poza tym warto pamiętać o tym, że godziny odjazdów i przyjazdów nie były tak sztywno przestrzegane jak w ruchu pasażerskim.