Tabor:Lw-00353: Różnice pomiędzy wersjami
(minus stary szablon podstrony egzemplarza) |
|||
| (Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Lw metryka pojazdu | {{Lw metryka pojazdu | ||
| + | |Stan=Sprawna | ||
| + | |Producent=Fablok | ||
|Typ=WLs150 | |Typ=WLs150 | ||
|Numer=7208 | |Numer=7208 | ||
|Rok produkcji=1966 | |Rok produkcji=1966 | ||
| − | |||
| − | |||
|Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | |Ostatnie oznaczenie=Lyd1-226 | ||
|Ostatni rozstaw=750 mm | |Ostatni rozstaw=750 mm | ||
| − | |||
|Ostatni typ silnika=Wola SDSR150 | |Ostatni typ silnika=Wola SDSR150 | ||
| − | | | + | |Ostatnie stacjonowanie=Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie |
| + | |Ostatni kraj=Polska | ||
|Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Użytkownik=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
|Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | |Właściciel=Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie | ||
| − | |Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226 | + | |Kolej=Sochaczewska Kolej Wąskotorowa |
| + | |Opis=Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226<ref name=plan/>. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem [[Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie]]<ref>http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html</ref><ref>Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)</ref>. W 2023 roku naprawa główna<ref name=plan>[[Biblioteka:A-08982]]</ref>. Od 2024 roku używana w ruchu planowym; kolor zielony z pomarańczowym V na czołownicy<ref name=plan/>.<br/><br/> | ||
Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne. | ||
| + | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu|1966|1968}}{{Lw stacjonowanie|Huta Cynku Miasteczko Śląskie|1968|1968}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1968|1974}}{{Lw stacjonowanie|Karczmiska|1974|1978}}{{Lw stacjonowanie|Kazimierza Wielka|1978|1985}}{{Lw stacjonowanie|Sochaczew|1985|nadal}} | ||
| + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs150-7208|1966|1968}}{{Lw oznaczenie|Lyd1-226|1968|nadal}} | ||
|Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1966|1968}}{{Lw rozstaw|750 mm|1968|nadal}} | ||
| − | | | + | |Grafika=DSC07994am.JPG |
| − | |||
}} | }} | ||
Aktualna wersja na dzień 12:02, 29 gru 2024
<<< WLs150
WLs150 7208
Stan: sprawna
Rok produkcji
1966
Producent
Fablok
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
Lyd1-226
Aktualny rozstaw
750 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Kraj stacjonowania
Polska
Aktualny typ silnika
Wola SDSR150
Kolej
Sochaczewska Kolej Wąskotorowa
Użytkownik
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Właściciel
Stacja Muzeum - Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie
Stacjonowanie
| Boruszowickie Zakłady Papiernicze w Boruszowcu | 1966 | - | 1968 |
| Huta Cynku Miasteczko Śląskie | 1968 | - | 1968 |
| Kazimierza Wielka | 1968 | - | 1974 |
| Karczmiska | 1974 | - | 1978 |
| Kazimierza Wielka | 1978 | - | 1985 |
| Sochaczew | 1985 | - | nadal |
Rozstaw
| 785 mm | 1966 | - | 1968 |
| 750 mm | 1968 | - | nadal |
Oznaczenie
| WLs150-7208 | 1966 | - | 1968 |
| Lyd1-226 | 1968 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Szczegółowy opis i uwagi
Lokomotywa pierwotnie pracowała na torze szerokości 785mm w Boruszowickich Zakładach Papierniczych, następnie od ok. 1968r*** w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie. W roku 1968 lokomotywę tą odkupiły PKP i przebudowały w warsztatach lokomotywowni Jędrzejów na tor 750 mm, oznaczając Lyd1-226[1]. Od 1985 lokomotywa ta jest czynnym eksponatem Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie[2][3]. W 2023 roku naprawa główna[1]. Od 2024 roku używana w ruchu planowym; kolor zielony z pomarańczowym V na czołownicy[1].
Data zakończenia pracy w Boruszowickich Zakładach Papierniczych oraz rozpoczęcia pracy w Hucie Cynku Miasteczko Śląskie orientacyjne. Oznaczenie w okresie pracy w papierni i w hucie przypuszczalne.
Galeria
Źródła
- ↑ 1,0 1,1 1,2 Biblioteka:A-08982
- ↑ http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Spalinowe/Lyd1/Lyd1.html
- ↑ Z. Tucholski, M. Zajfert, M. Trębicki "Lokomotywa spalinowa WLs150 i 803D"; STALOWE SZLAKI 2/2000(106)