Archiwum:Plan sytuacyjny bocznicy KWK Bytom: Różnice pomiędzy wersjami
m (dr tech) |
m (added Category:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe using HotCat) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 10: | Linia 10: | ||
[[Plik:Bocznica-kwk-bytom-1958.JPG|thumb|700px|center]] | [[Plik:Bocznica-kwk-bytom-1958.JPG|thumb|700px|center]] | ||
+ | |||
+ | [[Plik:Kwk-bytom-pozostalosci.jpg|thumb|200px|right]] | ||
+ | |||
+ | Na planie schematycznym można znaleźć ślady po dawnym układzie połączeń w rejonie Kopalni Węgla "Bytom". | ||
+ | |||
+ | Pierwszym z nich jest zaznaczony jako istniejący tor z Karbia przez przeładownię, Nową Wiktorię do Buchacza, a wcześniej do Nowego Dworu. W rozkładzie jazdy ważnym od 31 V 1959 roku już nie był eksploatowany (wykazany jako czynny tylko z Karbia do Nowej Wiktorii). | ||
+ | |||
+ | Drugi ślad to zakończony kozłem oporowym tor będący przedłużeniem toru do stacji Bytom Północny Wąsk. Na planie zaznaczono ślad w terenie, którym biegł on dalej do stacji Nakło Śląskie Wąsk., kiedy nie istniał jeszcze Trójkąt Wiktor ani linia z Buchacza do Suchej Góry. | ||
+ | |||
+ | Ostatnim śladem jest dawny tor dojazdowy z Karbia do Tarnowskich Gór, a później łączący wschodnią i zachodnią część stacji Bytom Północny Wąsk. W tym przypadku można rozpoznać, że plan został sporządzony na bazie starszego egzemplarza, dzięki czemu widoczne są słabe już ślady samego toru, jak i wiaduktu pod linią normalnotorową. | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Bocznice - plany, regulaminy, umowy]] | ||
+ | [[Kategoria:Górnośląskie Koleje Wąskotorowe]] |
Aktualna wersja na dzień 01:59, 20 lis 2017
Plan sytuacyjny bocznicy KWK Bytom | |
---|---|
Tytuł teczki | Plan sytuacyjny bocznicy normalno i wąskotorwej kop. Bytom |
Data początkowa | 1958 |
Data końcowa | 1958 |
Sygnatura teczki | AT-00047 |
Słowa kluczowe | Górnośląskie Koleje Wąskotorowe, plan bocznicy, Kopalnia Węgla Kamiennego "Bytom", Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich" |
Plan sytuacyjny bocznicy normalno i wąskotorowej kop. Bytom ukazuje lokalizację torów wąskich oraz normalnych na ternie Kopalni Węgla Kamiennego "Bytom"[1] oraz na terenach przyległych. Ukazano także lokalizację lokalizację urządzeń za- i rozładunkowych, lokomotywowni oraz niektórych innych obiektów kopalnianych. Dokument pochodzi z roku 1958. Skan pochodzi ze zbiorów Pawła Niemczuka.
Na planie schematycznym można znaleźć ślady po dawnym układzie połączeń w rejonie Kopalni Węgla "Bytom".
Pierwszym z nich jest zaznaczony jako istniejący tor z Karbia przez przeładownię, Nową Wiktorię do Buchacza, a wcześniej do Nowego Dworu. W rozkładzie jazdy ważnym od 31 V 1959 roku już nie był eksploatowany (wykazany jako czynny tylko z Karbia do Nowej Wiktorii).
Drugi ślad to zakończony kozłem oporowym tor będący przedłużeniem toru do stacji Bytom Północny Wąsk. Na planie zaznaczono ślad w terenie, którym biegł on dalej do stacji Nakło Śląskie Wąsk., kiedy nie istniał jeszcze Trójkąt Wiktor ani linia z Buchacza do Suchej Góry.
Ostatnim śladem jest dawny tor dojazdowy z Karbia do Tarnowskich Gór, a później łączący wschodnią i zachodnią część stacji Bytom Północny Wąsk. W tym przypadku można rozpoznać, że plan został sporządzony na bazie starszego egzemplarza, dzięki czemu widoczne są słabe już ślady samego toru, jak i wiaduktu pod linią normalnotorową.
Przypisy
- ↑ 1 stycznia 1975 nastąpiło połączenie Kopalnie Węgla Kamiennego "Bytom" i Kopalni Węgla Kamiennego "Radzionków". Połączone kopalnie od tej pory funkcjonowały pod nazwą Kopalnia Węgla Kamiennego "Powstańców Śląskich"