Świadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(rozwinięcie artykułu) |
(hasła ency) |
||
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
− | [[Kategoria: | + | |
+ | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Prawo kolejowe]] |
Aktualna wersja na dzień 10:42, 2 sty 2012
Świadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego – dokument potwierdzający, że pojazd kolejowy jest sprawny technicznie. [1] niezbędny do dopuszczenia danego pojazdu kolejowego do eksploatacji [2]
Świadectwa sprawności technicznej wydaje przewoźnik kolejowy, a dla pojazdów kolejowych wykonujących przewozy w obrębie bocznicy kolejowej może wydawać użytkownik bocznicy kolejowej. Świadectwa sprawności technicznej dla pojazdów kolejowych wykonujących przewozy technologiczne oraz dla wieloczynnościowych i ciężkich maszyn do robót budowlanych wydaje eksploatujący te pojazdy lub zarządca infrastruktury. Podmiot wydający świadectwo sprawności technicznej określa jednocześnie czas jego ważności, przy czym musi to być czas określony. [3]
Przypisy
- ↑ Art. 4 ust. 17 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 24 ust. 1 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)
- ↑ Art. 24 ust. od 2 do 4 Ustawy o transporcie kolejowym (Dz.U. 2003 Nr 86 poz. 789 z późniejszymi zmianami)