Urządzenia sterowania ruchem kolejowym: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(utworzenie artykułu) |
(literówka z "urządzenia zabezpieczenia rucha".) |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się: | Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się: | ||
− | * | + | * [[urządzenia sygnalizacji]] |
* [[urządzenia nastawcze]] | * [[urządzenia nastawcze]] | ||
* urządzenia [[blokada stacyjna|blokady stacyjnej]] i [[blokada liniowa|blokady linowej]] | * urządzenia [[blokada stacyjna|blokady stacyjnej]] i [[blokada liniowa|blokady linowej]] | ||
* [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN) | * [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN) | ||
* urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]] | * urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]] | ||
− | * urządzenia zabezpieczenia | + | * urządzenia zabezpieczenia ruchu na [[przejazd kolejowy|przejazdach kolejowych]]<ref>§98 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET)'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref> |
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Urządzenia sterowania ruchem kolejowym|*]] |
Aktualna wersja na dzień 12:14, 15 wrz 2022
Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego (urządzenia zrk) - środki techniczne, za pomocą których jest realizowany wybrany sposób zabezpieczenia ruchu kolejowego[1].
Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się:
- urządzenia sygnalizacji
- urządzenia nastawcze
- urządzenia blokady stacyjnej i blokady linowej
- dyspozytorskie urządzenia nastawcze (DUN)
- urządzenia sygnalizacji kabinowej i samoczynnego hamowania pociągów
- urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych[2]