Użytkownik:Bohun/brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(→GLs) |
|||
(Nie pokazano 56 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | = | + | ==GLs== |
− | + | ||
− | + | {{stacja kolejowa/sąsiednie | |
− | + | |stacja = Oborniki Wielkopolskie | |
− | + | |linia = {{LK-linia|354}} Poznań POD – [[Piła Główna]] | |
− | + | |kilometr = 27,29 | |
− | + | |poprzedni = [[Oborniki Wielkopolskie Miasto]] | |
− | + | |poprzedni_km = 1,094 | |
− | + | |następny = [[Rożnowo (przystanek kolejowy)|Rożnowo]] | |
− | + | |następny_km = 4,117 | |
− | + | |inne = | |
− | + | {{Stacja kolejowa/sąsiednie_wiersz | |
− | + | |stacja = Oborniki Wielkopolskie | |
− | + | |linia = {{LK-linia|381}} Oborniki Wielkopolskie – [[Wronki (stacja kolejowa)|Wronki]] (rozebrana) | |
− | + | |kilometr = 0 | |
− | + | |następny = [[Słonawy (stacja kolejowa)|Słonawy]] | |
+ | |następny_km = 4,548 | ||
+ | }} | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | ==Dbr== | ||
+ | {{stacja kolejowa/sąsiednie | ||
+ | |stacja = Rożnowo | ||
+ | |linia = {{Linia|354}} [[Poznań POD]] – [[Piła Główna]] | ||
+ | |kilometr = | ||
+ | |poprzedni = [[Oborniki Wielkopolskie]] | ||
+ | |poprzedni_km = 4,117 | ||
+ | |następny = [[Parkowo (przystanek kolejowy)|Parkowo]] | ||
+ | |następny_km = 4,504 | ||
+ | }} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | ==ET22== | ||
+ | {{Lokomotywa elektryczna infobox | ||
+ | |typ_lokomotywy = 7E, 201E, 201Ea, 201Ec, 202E, 202Ed, 103E, 201Eg, 201Eh, 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, ET22, E1000 | ||
+ | |przeznaczenie_lokomotywy = lokomotywa towarowa | ||
+ | |grafika = [[Plik:ET22-2044.jpg|300px]] | ||
+ | |opis_zdjęcia = Lokomotywa ET22-2044 należąca do [[PKP Cargo]]. | ||
+ | |przewoźnik = przewoźnik prywatny, [[PKP]], [[PKP Cargo]] | ||
+ | |oznaczenie_przewoźnika = ET22, E1000, 201E, 201Eo | ||
+ | |producent = [[Pafawag]] | ||
+ | |lata_budowy = 1969 - 1989 | ||
+ | |liczba_członów = 1 | ||
+ | |układ_osi = Co'Co' | ||
+ | |masa_służbowa = 120 ton | ||
+ | |długość_ze_zderzakami = 19240 mm | ||
+ | |szerokość = 3005 mm | ||
+ | |wysokość = 4486 mm | ||
+ | |średnica_kół = 1250 mm | ||
+ | |rozstaw_szyn = 1435 mm | ||
+ | |system_zasilania = 3000 V DC | ||
+ | |liczba_silników = 6 | ||
+ | |typ_silników = EE541 | ||
+ | |moc_ciągła = 3000 kW | ||
+ | |moc_godzinna = 3120 kW | ||
+ | |maksymalna siła_pociągowa = 216 kN | ||
+ | |stosunek_przekładni = 79:18 | ||
+ | |prędkość_konstrukcyjna = 125 km/h | ||
+ | |sterowanie_wielokrotne = jest | ||
+ | |system_hamulca = Oerlikon | ||
+ | |system_ogrzewania = elektryczne | ||
+ | |uwagi = W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "bykiem". | ||
+ | }} | ||
+ | 201E (typ konstrukcyjny początkowo 7E, ostatecznie 201E oraz podtypy 201Ea, 201Ec/202E, 201Ed/103E, 201Eg i 201Eh, modernizacje typu 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, seria PKP ET22, seria ONCF E1000) – normalnotorowa lokomotywa towarowa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 we Wrocławiu w fabryce [[Pafawag]] . | ||
+ | |||
+ | Łącznie wybudowano 1184 sztuki dla [[PKP]] i 23 egzemplarze dla marokańskiego przewoźnika narodowego [[ONCF]]. Lokomotywy te są eksploatowane w Polsce przez [[PKP Cargo]] i przewoźników prywatnych takich jak np. [[CTL Logistics]]. Niektóre egzemplarze należące do PKP Cargo mogą poruszać się po sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | ==Lista== | ||
+ | |||
+ | [[File:SETG Mozart Doppler.jpg|300px]] | ||
+ | {| class="wikitable sortable" | ||
+ | |||
+ | |- | ||
+ | !Seria | ||
+ | !Układ osi | ||
+ | !Producent | ||
+ | !Liczba wyprodukowanych sztuk | ||
+ | !Lata budowy | ||
+ | !Ilość zachowanych egzemplarzy | ||
+ | !Fotografia | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[LEW EL2]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf | ||
+ | |b/d | ||
+ | |1952-1988 | ||
+ | |37 (w Polsce) | ||
+ | |[[File:LEW EL2-07.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[43E|43E (ET05)]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Škoda | ||
+ | |b/d | ||
+ | |1960 | ||
+ | |11 | ||
+ | |[[Plik:ET05-R007 IMG 2407.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
− | [[ | + | |[[EU07]] |
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |[[Pafawag]], HCP, różne ZNTK | ||
+ | |543 | ||
+ | |1965-1994 | ||
+ | |ponad 238 | ||
+ | |[[Plik:EU07-538, Warszawa Zachodnia, 2009-09-20.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
− | + | |[[303Ea|EU07A]] | |
− | + | |Bo'Bo' | |
+ | |ZNTK Oleśnica | ||
+ | |3 | ||
+ | |2010-2014 | ||
+ | |3 | ||
+ | |[[Plik:EU07A-003, Poznań Główny, 2015-03-15.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
− | + | |[[EP07|EP07, EP07P]] | |
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |różne ZNTK | ||
+ | |221 | ||
+ | |1995-2003 | ||
+ | |155 | ||
+ | |[[File:EP07P-2002 (39199974111).jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
− | + | |[[102E|EP08]] | |
− | == | + | |Bo'Bo' |
+ | |Pafawag | ||
+ | |15 | ||
+ | |1972-1976 | ||
+ | |9 | ||
+ | |[[Plik:EP08-007.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[104E|EP09]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Pafawag | ||
+ | |47 | ||
+ | |1986-1997 | ||
+ | |46 | ||
+ | |[[Plik:EP09 CMK.JPG|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[79E|130, ET11]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Škoda | ||
+ | |54 | ||
+ | |1977 | ||
+ | |43 w Polsce | ||
+ | |[[Plik:130 032 CDC Ostrava banske 20080602.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[12E|140, ET13-R]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Škoda | ||
+ | |3 do Polski | ||
+ | |1957 - 1958 | ||
+ | |2 | ||
+ | |[[Plik:Bydgoszcz Leśna ET13-R001.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[3E|3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M]] | ||
+ | |Co'Co' | ||
+ | |Pafawag | ||
+ | |658 | ||
+ | |1957 - 1971 | ||
+ | |około 66 | ||
+ | |[[File:3E-100.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[201E|201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034-]] | ||
+ | |Co'Co' | ||
+ | |Pafawag | ||
+ | |1184 | ||
+ | |1969 - 1989 | ||
+ | | | ||
+ | |[[Plik:201E-277 (24340689707).jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[207E]] | ||
+ | |Co'Co' | ||
+ | |ZTK Rail Polska - Włosienica | ||
+ | |1 | ||
+ | |2017 | ||
+ | |1 | ||
+ | |[[File:207E-001 PL-RAILP TRAKO Gdansk.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |689 | ||
+ | |15/1980 | ||
+ | |Łańcuckie Zakłady Przemysłu Spirytusowgo w Łańcucie | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |690 | ||
+ | |8/1980 | ||
+ | |Kopalnia Węgla Kamiennego „Gliwice” w Gliwicach | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |691 | ||
+ | |12/1980 | ||
+ | |Zakłady Mechaniczne „PZL-Wola” w Warszawie | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |692 | ||
+ | |7/1980 | ||
+ | |Huta Szkła „Łęknica” w Łęknicy | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |693 | ||
+ | |13/1980 | ||
+ | |Przedsiębiorstwo Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Białymstoku | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |694 | ||
+ | |19/1980 | ||
+ | |Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Bałtycka”-Port Handlowy w Bydgoszczy | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |695 | ||
+ | |18/1980 | ||
+ | |Wytwórnia Makaronów „Różanka” we Wrocławiu | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[EU47 (E583)|EU47, E583]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Bombardier | ||
+ | |11 | ||
+ | |2010-2011 | ||
+ | |11 | ||
+ | |[[Plik:TRAXX-P160-DC-Hetman.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[E483]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Bombardier | ||
+ | |15 | ||
+ | |2011- | ||
+ | |15 | ||
+ | |[[File:E483.257 w Żywcu.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[Newag Dragon|E6ACT]] | ||
+ | |Co'Co' | ||
+ | |Newag | ||
+ | |17 | ||
+ | |2009-obecnie | ||
+ | |17 | ||
+ | |[[File:E6ACTd-101, Warszawa Wschodnia, 2016-06-09.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[Newag Griffin|E4MSU]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Newag | ||
+ | |1 | ||
+ | |2012 | ||
+ | |1 | ||
+ | |[[File:InnoTrans_2012_-_ZNLE_Griffin.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[Newag Griffin|E4DCUd]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Newag | ||
+ | |5 | ||
+ | |2017 | ||
+ | |5 | ||
+ | |[[File:E4DCUd-001 5 170 071-2 DSC 5276 Bydgoszcz Gł.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[Pesa Gama|111Eb]] | ||
+ | |Bo'Bo | ||
+ | |Pesa Bydgoszcz | ||
+ | |4 | ||
+ | |2014-2015 | ||
+ | |4 | ||
+ | |[[File:111Eb-004 DSC 5244 Bydgoszcz Gł.jpg|301px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[Pesa Gama|111Ed]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Pesa Bydgoszcz | ||
+ | |5 | ||
+ | |2012-obecnie | ||
+ | |5 | ||
+ | |[[Plik:111ed-001.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[EU06]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |English Electric | ||
+ | |20 | ||
+ | |1962 | ||
+ | |7 | ||
+ | |[[Plik:Lokomotywa_EU06_Poznań_Główny.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[EP05]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |ZNTK Gdańsk | ||
+ | |27 | ||
+ | |1973-1977 | ||
+ | |2 | ||
+ | |[[Plik:EP05-23.jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[Vectron 170]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Siemens | ||
+ | |23 | ||
+ | |2010-2015 | ||
+ | |23 | ||
+ | |[[Plik:VECTRON 049-8.JPG|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[71E]] | ||
+ | |Bo'Bo' | ||
+ | |Škoda | ||
+ | |16 | ||
+ | |1984-1992 | ||
+ | |13 (w Polsce; zachowanych 16) | ||
+ | |[[File:Lokomotywa 163-030-0.JPG|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | |[[59E]] | ||
+ | |Co'Co | ||
+ | |Škoda | ||
+ | |68 | ||
+ | |1963-1965 | ||
+ | |67 | ||
+ | |[[Plik:Bydgoszcz Błonie 182 007-5.jpg|300px]] | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | ==Prototypy== | ||
{| class="wikitable sortable" | {| class="wikitable sortable" | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | + | !Seria | |
− | + | !Układ osi | |
− | + | !Producent | |
− | + | !Liczba wyprodukowanych sztuk | |
− | + | !Lata budowy | |
− | + | !Ilość zachowanych egzemplarzy | |
− | + | !Fotografia | |
− | |||
− | |||
|- | |- | ||
− | |[[ | + | |
− | | | + | |[[77E|EP40]] |
− | | | + | |Bo'Bo'+Bo'Bo' |
− | | | + | |ZNTK Gdańsk |
− | | | + | |1 |
− | | | + | |1990 |
− | | | + | |0 |
− | + | |[[File:EP40-41, Warszawa Olszynka Grochowska, 1991.jpg|300px]] | |
− | |||
|- | |- | ||
+ | |||
+ | |[[EP23]] | ||
+ | |Co'Co' | ||
+ | |Pafawag | ||
+ | |1 | ||
+ | |1973 | ||
+ | |1 | ||
+ | |[[File:EP23-001_(25088028728).jpg|300px]] | ||
+ | |- | ||
+ | |||
+ | ==Lokomotywa== |
Aktualna wersja na dzień 10:26, 31 mar 2020
GLs[edytuj]
Oborniki Wielkopolskie | ||
Linia Szablon:LK-linia Poznań POD – Piła Główna (km linii: 27,29) | ||
odległość: 1,094 km Oborniki Wielkopolskie Miasto
|
odległość: 4,117 km
| |
Linia Szablon:LK-linia Oborniki Wielkopolskie – Wronki (rozebrana) (km linii: 0) | ||
odległość: 4,548 km
|
Dbr[edytuj]
Rożnowo | ||
Linia Szablon:Linia Poznań POD – Piła Główna | ||
odległość: 4,117 km Oborniki Wielkopolskie
|
odległość: 4,504 km
|
ET22[edytuj]
7E, 201E, 201Ea, 201Ec, 202E, 202Ed, 103E, 201Eg, 201Eh, 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, ET22, E1000 | |
Lokomotywa ET22-2044 należąca do PKP Cargo. | |
Przeznaczenie lokomotywy | lokomotywa towarowa |
Przewoźnik | przewoźnik prywatny, PKP, PKP Cargo |
Oznaczenie przewoźnika | ET22, E1000, 201E, 201Eo |
Producent | Pafawag |
Lata budowy | 1969 - 1989 |
Liczba członów | 1 |
Układ osi | Co'Co' |
Masa służbowa | 120 ton |
Długość ze zderzakami | 19240 mm |
Szerokość | 3005 mm |
Wysokość | 4486 mm |
Rozstaw osi skrajnych | {{{rozstaw_osi_skrajnych}}} |
Nacisk osi na szyny | {{{nacisk_osi}}} |
Średnica kół | 1250 mm |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
System zasilania | 3000 V DC |
Liczba silników | 6 |
Typ silników | EE541 |
Moc ciągła | 3000 kW |
Moc godzinna | 3120 kW |
Maksymalna siła pociągowa | {{{siła_pociągowa}}} |
Stosunek przekładni | 79:18 |
Prędkość konstrukcyjna | 125 km/h |
Sterowanie wielokrotne | jest |
System hamulca | Oerlikon |
System ogrzewania | elektryczne |
W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "bykiem". |
201E (typ konstrukcyjny początkowo 7E, ostatecznie 201E oraz podtypy 201Ea, 201Ec/202E, 201Ed/103E, 201Eg i 201Eh, modernizacje typu 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, seria PKP ET22, seria ONCF E1000) – normalnotorowa lokomotywa towarowa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 we Wrocławiu w fabryce Pafawag .
Łącznie wybudowano 1184 sztuki dla PKP i 23 egzemplarze dla marokańskiego przewoźnika narodowego ONCF. Lokomotywy te są eksploatowane w Polsce przez PKP Cargo i przewoźników prywatnych takich jak np. CTL Logistics. Niektóre egzemplarze należące do PKP Cargo mogą poruszać się po sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji.
Lista[edytuj]
Seria | Układ osi | Producent | Liczba wyprodukowanych sztuk | Lata budowy | Ilość zachowanych egzemplarzy | Fotografia |
---|---|---|---|---|---|---|
LEW EL2 | Bo'Bo' | VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf | b/d | 1952-1988 | 37 (w Polsce) | |
43E (ET05) | Bo'Bo' | Škoda | b/d | 1960 | 11 | |
EU07 | Bo'Bo' | Pafawag, HCP, różne ZNTK | 543 | 1965-1994 | ponad 238 | |
EU07A | Bo'Bo' | ZNTK Oleśnica | 3 | 2010-2014 | 3 | |
EP07, EP07P | Bo'Bo' | różne ZNTK | 221 | 1995-2003 | 155 | |
EP08 | Bo'Bo' | Pafawag | 15 | 1972-1976 | 9 | 300px |
EP09 | Bo'Bo' | Pafawag | 47 | 1986-1997 | 46 | |
130, ET11 | Bo'Bo' | Škoda | 54 | 1977 | 43 w Polsce | |
140, ET13-R | Bo'Bo' | Škoda | 3 do Polski | 1957 - 1958 | 2 | |
3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M | Co'Co' | Pafawag | 658 | 1957 - 1971 | około 66 | |
201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034- | Co'Co' | Pafawag | 1184 | 1969 - 1989 | ||
207E | Co'Co' | ZTK Rail Polska - Włosienica | 1 | 2017 | 1 | |
689 | 15/1980 | Łańcuckie Zakłady Przemysłu Spirytusowgo w Łańcucie | ||||
690 | 8/1980 | Kopalnia Węgla Kamiennego „Gliwice” w Gliwicach | ||||
691 | 12/1980 | Zakłady Mechaniczne „PZL-Wola” w Warszawie | ||||
692 | 7/1980 | Huta Szkła „Łęknica” w Łęknicy | ||||
693 | 13/1980 | Przedsiębiorstwo Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Białymstoku | ||||
694 | 19/1980 | Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Bałtycka”-Port Handlowy w Bydgoszczy | ||||
695 | 18/1980 | Wytwórnia Makaronów „Różanka” we Wrocławiu | ||||
EU47, E583 | Bo'Bo' | Bombardier | 11 | 2010-2011 | 11 | |
E483 | Bo'Bo' | Bombardier | 15 | 2011- | 15 | |
E6ACT | Co'Co' | Newag | 17 | 2009-obecnie | 17 | |
E4MSU | Bo'Bo' | Newag | 1 | 2012 | 1 | |
E4DCUd | Bo'Bo' | Newag | 5 | 2017 | 5 | |
111Eb | Bo'Bo | Pesa Bydgoszcz | 4 | 2014-2015 | 4 | |
111Ed | Bo'Bo' | Pesa Bydgoszcz | 5 | 2012-obecnie | 5 | |
EU06 | Bo'Bo' | English Electric | 20 | 1962 | 7 | |
EP05 | Bo'Bo' | ZNTK Gdańsk | 27 | 1973-1977 | 2 | |
Vectron 170 | Bo'Bo' | Siemens | 23 | 2010-2015 | 23 | |
71E | Bo'Bo' | Škoda | 16 | 1984-1992 | 13 (w Polsce; zachowanych 16) | |
59E | Co'Co | Škoda | 68 | 1963-1965 | 67 |
Prototypy[edytuj]
Lokomotywa[edytuj]
Seria | Układ osi | Producent | Liczba wyprodukowanych sztuk | Lata budowy | Ilość zachowanych egzemplarzy | Fotografia |
---|---|---|---|---|---|---|
EP40 | Bo'Bo'+Bo'Bo' | ZNTK Gdańsk | 1 | 1990 | 0 | |
EP23 | Co'Co' | Pafawag | 1 | 1973 | 1 |