2E: Różnice pomiędzy wersjami
m (→Opis konstrukcji: dr meryt) |
(szablon Wikipedia) |
||
Linia 47: | Linia 47: | ||
http://pl.polskiekolejepanstwowe.wikia.com/wiki/Pafawag_2E | http://pl.polskiekolejepanstwowe.wikia.com/wiki/Pafawag_2E | ||
− | == | + | ==Zobacz też== |
− | [[3E | + | * [[3E]] |
− | + | {{Wikipedia|Pafawag 2E}} |
Aktualna wersja na dzień 12:25, 27 cze 2018
2E | |
http://forum.modelarstwo.info/attachments/64_k-jpg.80509/ | |
Lokomotywa 2E53-06. | |
Przeznaczenie lokomotywy | lokomotywa towarowa |
Przewoźnik | Przedsiębiorstwo Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego |
Oznaczenie przewoźnika | 2E, 2E53 |
Producent | Pafawag |
Lata budowy | 1954-1957 |
Liczba członów | 1 |
Układ osi | Co'Co' |
Masa służbowa | 120 ton |
Długość ze zderzakami | 16900 mm |
Szerokość | 2896 mm |
Wysokość | 3890 mm (do dachu)
4347 mm (przy złożonym pantografie) |
Rozstaw osi skrajnych | b/d |
Nacisk osi na szyny | 20 ton |
Średnica kół | 1220 mm |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
System zasilania | 3000 V DC |
Liczba silników | 6 |
Typ silników | LKa634 / LKb635 |
Moc ciągła | 1170 kW |
Moc godzinna | 1500 kW |
Maksymalna siła pociągowa | 16800 kG |
Stosunek przekładni | b/d |
Prędkość konstrukcyjna | 68 (60) km/h |
System hamulca | Westinghouse |
System ogrzewania | elektryczne |
Pafawag 2E – normalnotorowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do ruchu towarowego. Była produkowana w latach 1954–1957 w zakładach Pafawag Wrocław. Zbudowano 9 egzemplarzy specjalnie dla Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach.
Historia[edytuj]
Opis konstrukcji[edytuj]
Elektrowóz typu 2E miał prostą konstrukcję nadwozia. Na obydwu bokach znajdowały się po dwie pary jednoskrzydłowych drzwi wejściowych, które prowadziły do przedziału maszynowego. Umiejscowiono w nim w dwóch osobnych pomieszczeniach oporniki rozruchowe, a pomiędzy tymi pomieszczeniami zamknięty i zablokowany przedział z aparaturą wysokiego napięcia, do którego dostęp był możliwy jedynie przy odłączeniu znajdujących się tam urządzeń. Z maszynowni można było wejść do kabin maszynisty umieszczonych na końcach lokomotywy. Na dachu zamontowano pantografy górne do poboru energii elektrycznej z sieci górnej, a na jego krawędzi pantografy boczne umożliwiające pobór energii z sieci bocznej na wyrobisku. Ich rozrząd uniemożliwiał używanie obu odbieraków jednocześnie.
Linki[edytuj]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pafawag_2E
http://pl.polskiekolejepanstwowe.wikia.com/wiki/Pafawag_2E
Zobacz też[edytuj]
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą 2E. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.