Użytkownik:Bohun/brudnopis: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Nie pokazano 15 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
==GLs== | ==GLs== | ||
Linia 220: | Linia 161: | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |[[12E|140, ET13-R]] |
− | | | + | |Bo'Bo' |
− | | | + | |Škoda |
− | | | + | |3 do Polski |
− | | | + | |1957 - 1958 |
− | | | + | |2 |
− | | | + | |[[Plik:Bydgoszcz Leśna ET13-R001.jpg|300px]] |
|- | |- | ||
− | | | + | |[[3E|3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M]] |
− | | | + | |Co'Co' |
− | | | + | |Pafawag |
− | | | + | |658 |
− | | | + | |1957 - 1971 |
− | | | + | |około 66 |
− | | | + | |[[File:3E-100.jpg|300px]] |
|- | |- | ||
− | | | + | |[[201E|201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034-]] |
− | | | + | |Co'Co' |
− | | | + | |Pafawag |
− | | | + | |1184 |
− | | | + | |1969 - 1989 |
− | | | ||
| | | | ||
+ | |[[Plik:201E-277 (24340689707).jpg|300px]] | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |[[207E]] |
− | | | + | |Co'Co' |
− | | | + | |ZTK Rail Polska - Włosienica |
− | | | + | |1 |
− | | | + | |2017 |
− | | | + | |1 |
− | | | + | |[[File:207E-001 PL-RAILP TRAKO Gdansk.jpg|300px]] |
|- | |- | ||
Linia 400: | Linia 341: | ||
|- | |- | ||
− | | | + | |[[Vectron 170]] |
− | | | + | |Bo'Bo' |
− | | | + | |Siemens |
− | | | + | |23 |
− | | | + | |2010-2015 |
− | | | + | |23 |
− | | | + | |[[Plik:VECTRON 049-8.JPG|300px]] |
|- | |- | ||
− | | | + | |[[71E]] |
− | | | + | |Bo'Bo' |
− | | | + | |Škoda |
− | | | + | |16 |
− | | | + | |1984-1992 |
− | | | + | |13 (w Polsce; zachowanych 16) |
− | | | + | |[[File:Lokomotywa 163-030-0.JPG|300px]] |
|- | |- | ||
− | | | + | |[[59E]] |
− | | | + | |Co'Co |
− | | | + | |Škoda |
− | | | + | |68 |
− | | | + | |1963-1965 |
− | | | + | |67 |
− | | | + | |[[Plik:Bydgoszcz Błonie 182 007-5.jpg|300px]] |
|} | |} | ||
Linia 460: | Linia 401: | ||
==Lokomotywa== | ==Lokomotywa== | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− |
Aktualna wersja na dzień 10:26, 31 mar 2020
GLs[edytuj]
Oborniki Wielkopolskie | ||
Linia Szablon:LK-linia Poznań POD – Piła Główna (km linii: 27,29) | ||
odległość: 1,094 km Oborniki Wielkopolskie Miasto
|
odległość: 4,117 km
| |
Linia Szablon:LK-linia Oborniki Wielkopolskie – Wronki (rozebrana) (km linii: 0) | ||
odległość: 4,548 km
|
Dbr[edytuj]
Rożnowo | ||
Linia Szablon:Linia Poznań POD – Piła Główna | ||
odległość: 4,117 km Oborniki Wielkopolskie
|
odległość: 4,504 km
|
ET22[edytuj]
7E, 201E, 201Ea, 201Ec, 202E, 202Ed, 103E, 201Eg, 201Eh, 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, ET22, E1000 | |
Lokomotywa ET22-2044 należąca do PKP Cargo. | |
Przeznaczenie lokomotywy | lokomotywa towarowa |
Przewoźnik | przewoźnik prywatny, PKP, PKP Cargo |
Oznaczenie przewoźnika | ET22, E1000, 201E, 201Eo |
Producent | Pafawag |
Lata budowy | 1969 - 1989 |
Liczba członów | 1 |
Układ osi | Co'Co' |
Masa służbowa | 120 ton |
Długość ze zderzakami | 19240 mm |
Szerokość | 3005 mm |
Wysokość | 4486 mm |
Rozstaw osi skrajnych | {{{rozstaw_osi_skrajnych}}} |
Nacisk osi na szyny | {{{nacisk_osi}}} |
Średnica kół | 1250 mm |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
System zasilania | 3000 V DC |
Liczba silników | 6 |
Typ silników | EE541 |
Moc ciągła | 3000 kW |
Moc godzinna | 3120 kW |
Maksymalna siła pociągowa | {{{siła_pociągowa}}} |
Stosunek przekładni | 79:18 |
Prędkość konstrukcyjna | 125 km/h |
Sterowanie wielokrotne | jest |
System hamulca | Oerlikon |
System ogrzewania | elektryczne |
W środowisku kolejowym lokomotywa ta bywa nazywana "bykiem". |
201E (typ konstrukcyjny początkowo 7E, ostatecznie 201E oraz podtypy 201Ea, 201Ec/202E, 201Ed/103E, 201Eg i 201Eh, modernizacje typu 201Ek, 201El, 201Em i 201Eo, seria PKP ET22, seria ONCF E1000) – normalnotorowa lokomotywa towarowa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 we Wrocławiu w fabryce Pafawag .
Łącznie wybudowano 1184 sztuki dla PKP i 23 egzemplarze dla marokańskiego przewoźnika narodowego ONCF. Lokomotywy te są eksploatowane w Polsce przez PKP Cargo i przewoźników prywatnych takich jak np. CTL Logistics. Niektóre egzemplarze należące do PKP Cargo mogą poruszać się po sieci kolejowej w Czechach i na Słowacji.
Lista[edytuj]
Seria | Układ osi | Producent | Liczba wyprodukowanych sztuk | Lata budowy | Ilość zachowanych egzemplarzy | Fotografia |
---|---|---|---|---|---|---|
LEW EL2 | Bo'Bo' | VEB Lokomotivbau-Elektrotechnische Werke "Hans Beimler" Hennigsdorf | b/d | 1952-1988 | 37 (w Polsce) | |
43E (ET05) | Bo'Bo' | Škoda | b/d | 1960 | 11 | |
EU07 | Bo'Bo' | Pafawag, HCP, różne ZNTK | 543 | 1965-1994 | ponad 238 | |
EU07A | Bo'Bo' | ZNTK Oleśnica | 3 | 2010-2014 | 3 | |
EP07, EP07P | Bo'Bo' | różne ZNTK | 221 | 1995-2003 | 155 | |
EP08 | Bo'Bo' | Pafawag | 15 | 1972-1976 | 9 | 300px |
EP09 | Bo'Bo' | Pafawag | 47 | 1986-1997 | 46 | |
130, ET11 | Bo'Bo' | Škoda | 54 | 1977 | 43 w Polsce | |
140, ET13-R | Bo'Bo' | Škoda | 3 do Polski | 1957 - 1958 | 2 | |
3E, 3E PMPPW, 3E-100, 3E/1, 3E/1M, ET21, ET21M | Co'Co' | Pafawag | 658 | 1957 - 1971 | około 66 | |
201E, 201Eo, ET22, ET22-R, ET22-1034- | Co'Co' | Pafawag | 1184 | 1969 - 1989 | ||
207E | Co'Co' | ZTK Rail Polska - Włosienica | 1 | 2017 | 1 | |
689 | 15/1980 | Łańcuckie Zakłady Przemysłu Spirytusowgo w Łańcucie | ||||
690 | 8/1980 | Kopalnia Węgla Kamiennego „Gliwice” w Gliwicach | ||||
691 | 12/1980 | Zakłady Mechaniczne „PZL-Wola” w Warszawie | ||||
692 | 7/1980 | Huta Szkła „Łęknica” w Łęknicy | ||||
693 | 13/1980 | Przedsiębiorstwo Obrotu Produktami Naftowymi CPN w Białymstoku | ||||
694 | 19/1980 | Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Bałtycka”-Port Handlowy w Bydgoszczy | ||||
695 | 18/1980 | Wytwórnia Makaronów „Różanka” we Wrocławiu | ||||
EU47, E583 | Bo'Bo' | Bombardier | 11 | 2010-2011 | 11 | |
E483 | Bo'Bo' | Bombardier | 15 | 2011- | 15 | |
E6ACT | Co'Co' | Newag | 17 | 2009-obecnie | 17 | |
E4MSU | Bo'Bo' | Newag | 1 | 2012 | 1 | |
E4DCUd | Bo'Bo' | Newag | 5 | 2017 | 5 | |
111Eb | Bo'Bo | Pesa Bydgoszcz | 4 | 2014-2015 | 4 | |
111Ed | Bo'Bo' | Pesa Bydgoszcz | 5 | 2012-obecnie | 5 | |
EU06 | Bo'Bo' | English Electric | 20 | 1962 | 7 | |
EP05 | Bo'Bo' | ZNTK Gdańsk | 27 | 1973-1977 | 2 | |
Vectron 170 | Bo'Bo' | Siemens | 23 | 2010-2015 | 23 | |
71E | Bo'Bo' | Škoda | 16 | 1984-1992 | 13 (w Polsce; zachowanych 16) | |
59E | Co'Co | Škoda | 68 | 1963-1965 | 67 |
Prototypy[edytuj]
Lokomotywa[edytuj]
Seria | Układ osi | Producent | Liczba wyprodukowanych sztuk | Lata budowy | Ilość zachowanych egzemplarzy | Fotografia |
---|---|---|---|---|---|---|
EP40 | Bo'Bo'+Bo'Bo' | ZNTK Gdańsk | 1 | 1990 | 0 | |
EP23 | Co'Co' | Pafawag | 1 | 1973 | 1 |