Urządzenia sterowania ruchem kolejowym: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(dr red) |
(literówka z "urządzenia zabezpieczenia rucha".) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN) | * [[dyspozytorskie urządzenia nastawcze]] (DUN) | ||
* urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]] | * urządzenia [[sygnalizacja kabinowa|sygnalizacji kabinowej]] i [[samoczynne hamowanie pociągów|samoczynnego hamowania pociągów]] | ||
− | * urządzenia zabezpieczenia | + | * urządzenia zabezpieczenia ruchu na [[przejazd kolejowy|przejazdach kolejowych]]<ref>§98 - ''Przepisy Eksploatacji Technicznej Kolei (PET)'', Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1956</ref> |
Linia 15: | Linia 15: | ||
[[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | [[Kategoria:Hasła encyklopedyczne]] | ||
+ | [[Kategoria:Urządzenia sterowania ruchem kolejowym|*]] |
Aktualna wersja na dzień 12:14, 15 wrz 2022
Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego (urządzenia zrk) - środki techniczne, za pomocą których jest realizowany wybrany sposób zabezpieczenia ruchu kolejowego[1].
Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się:
- urządzenia sygnalizacji
- urządzenia nastawcze
- urządzenia blokady stacyjnej i blokady linowej
- dyspozytorskie urządzenia nastawcze (DUN)
- urządzenia sygnalizacji kabinowej i samoczynnego hamowania pociągów
- urządzenia zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowych[2]