Tabor:Lw-00033: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 8: Linia 8:
 
|Ostatni rozstaw=750 mm
 
|Ostatni rozstaw=750 mm
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
|Ostatnie stacjonowanie=Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna
+
|Ostatnie stacjonowanie=Skansen Bicz koło Konina
 +
|Ostatni kraj=Polska
 
|Uwagi=Przekuta na 750mm.
 
|Uwagi=Przekuta na 750mm.
 +
|Opis=Według P. Jakuboszczaka, lokomotywa nr 1772 została z WPiS sprzedana dopiero ok. 1980, prawdopodobnie do Cukrowni "Borowiczki", natomiast do GS "Wierzbinek" została sprzedana lokomotywa [[Tabor:Lw-00032|1771]]<ref>[[Biblioteka:A-00074]]</ref>. Informacja o przekazaniu tej lokomotywy na [[Kolej Cukrowni Borowiczki]], posiadającą sieć  kolejową o prześwicie 600 mm i zlikwidowaną w 1971 prawdopodobnie jest błędna.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie|1965|1972}}{{Lw stacjonowanie|Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna|1972|200x}}{{Lw stacjonowanie|Skansen Bicz koło Konina|200x|Nadal}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie|1965|1972}}{{Lw stacjonowanie|Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna|1972|200x}}{{Lw stacjonowanie|Skansen Bicz koło Konina|200x|Nadal}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|b/d|b/d|b/d}}

Aktualna wersja na dzień 20:45, 25 maj 2024


<<< 2WLs50

2WLs50 1772

Stan: pomnik

Rok produkcji

1965

Producent

ZNTK Poznań

Stan

Pomnik


Aktualne oznaczenie

b/d

Aktualny rozstaw

750 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Skansen Bicz koło Konina

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HL

Stacjonowanie

Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku w Chorzowie 1965 - 1972
Gminna Spółdzielnia - Wierzbinek k. Sompolna 1972 - 200x
Skansen Bicz koło Konina 200x - Nadal

Rozstaw

900 mm 1965 - 1972
750 mm 1972 - Nadal

Oznaczenie

b/d b/d - b/d

Dodatkowe informacje

Przekuta na 750mm.

Szczegółowy opis i uwagi

Według P. Jakuboszczaka, lokomotywa nr 1772 została z WPiS sprzedana dopiero ok. 1980, prawdopodobnie do Cukrowni "Borowiczki", natomiast do GS "Wierzbinek" została sprzedana lokomotywa 1771[1]. Informacja o przekazaniu tej lokomotywy na Kolej Cukrowni Borowiczki, posiadającą sieć kolejową o prześwicie 600 mm i zlikwidowaną w 1971 prawdopodobnie jest błędna.

Galeria

Krzysztof Soida. Kolej parkowa w Chorzowie. „Koleje Małe i Duże”. 7 (5/2001), s. 57. Katowice: Apland sp. z o.o.. ISSN 1641-117X.