Tabor:Lw-02422: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (dr tech)
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
 
|Typ=WLs40
 
|Typ=WLs40
 
|Numer=1246
 
|Numer=1246
|Rok produkcji=1961
+
|Rok produkcji=1962
|Ostatnie oznaczenie=WLs50-1246
+
|Ostatnie oznaczenie=Brak
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni rozstaw=600 mm
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
 
|Ostatni typ silnika=S324HL
 
|Ostatnie stacjonowanie=Cegielnia "Piskorzyna"
 
|Ostatnie stacjonowanie=Cegielnia "Piskorzyna"
 
|Ostatni kraj=Polska
 
|Ostatni kraj=Polska
|Opis=Typ WLs40, rok 1961 oraz przydział do Cegielnia "Piskorzyn" (powinno być "Piskorzyna") według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 159</ref>; rok 1962 według S. Fedorowicza<ref name=pisk>[[Biblioteka:A-05980|"Świat Kolei" nr 11/2001]]</ref> oraz tabliczki<br><br>
+
|Uwagi=Kolor szaroniebieski. W 2016 wystawiona na sprzedaż.
 
+
|Opis=* Typ WLs40, rok 1961 oraz przydział do Cegielnia "Piskorzyn" (powinno być "Piskorzyna") według B. Pokropińskiego<ref>Bogdan Pokropiński: ''Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej'', 2009, s. 159</ref>; WLs40, rok 1962 według S. Fedorowicza<ref name=pisk>[[Biblioteka:A-05980|"Świat Kolei" nr 11/2001]]</ref> oraz tabliczki znamionowej, chociaż na tabliczce silnik S324HL. Rok budowy 1962 podaje też Marek Malczewski w: <ref>[[Biblioteka:A-08901|"Świat Kolei" nr 9/2002, str. 6]]</ref>
Używana w Cegielni "Piskorzyna" na Dolnym Śląsku, w 2001 roku sprawna<ref name=pisk/>. W 2010 roku w Cegielni "Górna Wrończa" w tej samej okolicy<ref name=wron>wrphoto.eu/details.php?image_id=21406</ref>. W tym czasie malowanie szare z żółtą literą V na tylnej ścianie budki. W 2016 wystawiona w przetargu przez Gminę Wąsosz w stanie niekompletnym do kasacji.
+
* Używana w Cegielni "Piskorzyna" na Dolnym Śląsku, w 2001 roku sprawna<ref name=pisk/>. W 2010 roku w Cegielni "Górna Wrończa" w tej samej okolicy<ref name=wron>https://wrphoto.eu/details.php?image_id=21406</ref>. W tym czasie malowanie szaroniebieskie z żółtą literą V na tylnej ścianie budki. W 2016 wystawiona w przetargu przez Gminę Wąsosz w stanie niekompletnym do kasacji.
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Piskorzyna"|1962|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Górna Wrończa"}}
 
|Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Piskorzyna"|1962|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Cegielnia "Górna Wrończa"}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs50-1246|1962|b/d}}
 
|Oznaczenie={{Lw oznaczenie|WLs50-1246|1962|b/d}}

Aktualna wersja na dzień 22:11, 14 gru 2024


<<< WLs40

WLs40 1246

Stan: nieznany

Wls40-1246 img-008.jpg

Wls40-1246 w 2016

Rok produkcji

1962

Producent

Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu

Stan

Nieznany


Aktualne oznaczenie

Brak

Aktualny rozstaw

600 mm

Aktualne miejsce stacjonowania

Cegielnia "Piskorzyna"

Kraj stacjonowania

Polska

Aktualny typ silnika

S324HL

Stacjonowanie

Cegielnia "Piskorzyna" 1962 - b/d
Cegielnia "Górna Wrończa" b/d - b/d

Rozstaw

600 mm 1962 - b/d

Oznaczenie

WLs50-1246 1962 - b/d

Dodatkowe informacje

Kolor szaroniebieski. W 2016 wystawiona na sprzedaż.

Szczegółowy opis i uwagi

  • Typ WLs40, rok 1961 oraz przydział do Cegielnia "Piskorzyn" (powinno być "Piskorzyna") według B. Pokropińskiego[1]; WLs40, rok 1962 według S. Fedorowicza[2] oraz tabliczki znamionowej, chociaż na tabliczce silnik S324HL. Rok budowy 1962 podaje też Marek Malczewski w: [3]
  • Używana w Cegielni "Piskorzyna" na Dolnym Śląsku, w 2001 roku sprawna[2]. W 2010 roku w Cegielni "Górna Wrończa" w tej samej okolicy[4]. W tym czasie malowanie szaroniebieskie z żółtą literą V na tylnej ścianie budki. W 2016 wystawiona w przetargu przez Gminę Wąsosz w stanie niekompletnym do kasacji.

Galeria

Źródła

  1. Bogdan Pokropiński: Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej, 2009, s. 159
  2. 2,0 2,1 "Świat Kolei" nr 11/2001
  3. "Świat Kolei" nr 9/2002, str. 6
  4. https://wrphoto.eu/details.php?image_id=21406