Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (Przypisy) |
(lepsze zdjęcie i drobne) |
||
(Nie pokazano 16 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | {{ | + | {{Lw metryka pojazdu |
− | + | |Stan=Sprawna | |
− | + | |Producent=FAUR | |
− | + | |Typ=L45H | |
− | + | |Numer=24327 | |
− | + | |Rok produkcji=1981 | |
− | + | |Ostatnie oznaczenie=PKW-Lxd2-11 | |
− | + | |Ostatni rozstaw=785 mm | |
− | + | |Ostatni typ silnika=Wola H12A | |
− | + | |Ostatnie stacjonowanie=MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf | |
− | + | |Ostatni kraj=Niemcy | |
− | + | |Uwagi=Bordowa z żółtym pasem | |
− | + | |Opis=* W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech<ref>[https://bimmelbahn-forum.de/forum/index.php?thread%2F14291-malowa-neuer-arbeitsvorrat-an-lxd2%2F&pageNo=1 Fotorelacja na stronie Bimmelbahn-Forum]</ref> | |
− | + | * Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud | |
− | + | Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | + | Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich. | |
+ | W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna. | ||
− | + | Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie była eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich. | |
− | + | *Wg <ref>[https://www.youtube.com/watch?v=nrL-EP7zLXk Materiał Kolejwizji na temat naprawy tej lokomotywy 13:40]</ref> lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach. | |
− | + | |Stacjonowanie={{Lw stacjonowanie|Huta Pokój|1981|2012}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|2012|2014}}{{Lw stacjonowanie|Chorzów|2014|b/d}}{{Lw stacjonowanie|Rudy|b/d|2019}}{{Lw stacjonowanie|MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf|2019|nadal}}{{Lw stacjonowanie|St Kitts|b/d|b/d}} | |
− | + | |Oznaczenie={{Lw oznaczenie|HP-Lxd2-11|1981|2014}}{{Lw oznaczenie|PKW-Lxd2-11|2014|nadal}} | |
− | + | |Rozstaw={{Lw rozstaw|785 mm|1981|nadal}} | |
− | + | |Grafika=Kolej parkowa w Parku Śląskim Lxd2.JPG | |
− | + | |Opis grafiki=2014 | |
− | {{ | + | |Foto1=Lxd2-hp-11-08.jpg |
− | + | |Opis1=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej | |
− | {{ | + | |Foto2=Lxd2-hp-11-08-1.jpg |
− | == | + | |Opis2=HP-Lxd2-11 pod wielkim piecem na terenie Huty "Pokój" w Rudzie Śląskiej |
− | + | }} | |
− | |||
− |
Aktualna wersja na dzień 15:40, 22 sie 2021
<<< L45H
L45H 24327
Stan: sprawna
Rok produkcji
1981
Producent
FAUR
Stan
Sprawna
Aktualne oznaczenie
PKW-Lxd2-11
Aktualny rozstaw
785 mm
Aktualne miejsce stacjonowania
MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf
Kraj stacjonowania
Niemcy
Aktualny typ silnika
Wola H12A
Stacjonowanie
Huta Pokój | 1981 | - | 2012 |
Rudy | 2012 | - | 2014 |
Chorzów | 2014 | - | b/d |
Rudy | b/d | - | 2019 |
MaLoWa Bahnwerkstatt GmbH, Benndorf | 2019 | - | nadal |
St Kitts | b/d | - | b/d |
Rozstaw
785 mm | 1981 | - | nadal |
Oznaczenie
HP-Lxd2-11 | 1981 | - | 2014 |
PKW-Lxd2-11 | 2014 | - | nadal |
Dodatkowe informacje
Bordowa z żółtym pasem
Szczegółowy opis i uwagi
- W październiku 2019 lokomotywa została przewieziona do firmy Malowa w miejscowości Benndorf w landzie Saksonia - Anhalt w Niemczech[1]
- Po wstrzymaniu ruchu na kolei parkowej lokomotywa została ponownie przewieziona do Rud
- Wg [2] lokomotywa po remoncie w zakładzie MaLoWa ma trafić na kolej na wyspie St Kitts na Karaibach.
Galeria