Myślęcińska Kolej Parkowa: Różnice pomiędzy wersjami
(→Historia: zdjęcia) |
m (→Tabor: drobne techniczne, literówka) |
||
Linia 46: | Linia 46: | ||
== Tabor == | == Tabor == | ||
Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły | Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły | ||
− | * dwie lokomotywy [[WLs40]], pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: [[ | + | * dwie lokomotywy [[WLs40]], pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: [[WLs40/1409|WLs40-1409]] (oznaczona nr 1) i [[WLs40/311|WLs40-311]] (oznaczona nr 2, wg. innych źródeł chodzi o nr fabryczny 911) |
* trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych; | * trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych; | ||
* dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej; | * dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej; | ||
* jeden wagon zimowy [[Bxhi]], pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej; | * jeden wagon zimowy [[Bxhi]], pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej; | ||
− | * jedna platforma | + | * jedna platforma dwuosiowa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych; |
* [[MBxc1-42]] był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. <ref> (http://parowozowniajarocin.pl/?p=2188). </ref> | * [[MBxc1-42]] był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. <ref> (http://parowozowniajarocin.pl/?p=2188). </ref> | ||
Wersja z 02:13, 30 paź 2014
Myślęcińska Kolej Parkowa | |
' | |
Rok budowy | 1996 |
Cel budowy | Kolej parkowa |
Rok rozbiórki | 2013 |
Rozstaw szyn | 600 mm
|
Długość zlikwidowanych linii | 3,5 km |
Stacje styczne z koleją normalnotorową | Bydgoszcz Las Gdański (z tramwajami) |
' | |
Operatorzy | |
Nazwa Operatora | Okres działalności |
Myślęcińska Kolej Parkowa | 1996 - 2011
|
' |
Myślęcińska Kolej Parkowa - kolej parkowa w Bydgoszczy. W latach 1996-2011 była atrakcją turystyczną Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku.
Historia
Kolej wąskotorowa w Myślęcinku powstała w 1996 roku . Jej infrastruktura kolejowa została zbudowana z elementów po zlikwidowanych Bydgoskich Kolejach Dojazdowych oraz w mniejszym stopniu z materiałów pozyskanych ze Żnińskiej Kolei Powiatowej. Początkowo pociągi Myślęcińskiej Kolei Parkowej kursowały na trasie Bydgoszcz Las Gdański - Bydgoszcz Myślęcinek. W 2001 roku linię przedłużono o ok. 1,4 km do stacji Zacisze, trasa liczyła 3,5 km. 8 września 2011 roku spaliła się lokomotywownia wraz ze znajdującymi się w niej pojazdami. W związku z utratą taboru kolejowego przez Myślęcińską Kolej Parkową ruch na linii został wstrzymany. 29 września 2011 roku właściciele linii podjęli decyzję o jej likwidacji. Jesienią 2013 linia została fizycznie zlikwidowana.
Tabor
Tabor Myślęcińskiej Kolei Parkowej stanowiły
- dwie lokomotywy WLs40, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych: WLs40-1409 (oznaczona nr 1) i WLs40-311 (oznaczona nr 2, wg. innych źródeł chodzi o nr fabryczny 911)
- trzy wagony letniaki otwarte, pozyskane z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
- dwa wagony letniaki zamknięte, pozyskane ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
- jeden wagon zimowy Bxhi, pozyskany ze Żnińskiej Kolei Powiatowej;
- jedna platforma dwuosiowa pozyskany z Bydgosko-Wyrzyskich Kolei Dojazdowych;
- MBxc1-42 był wypożyczony od Muzeum Kolejnictwa, lecz nigdy fizycznie nie trafił na kolejkę, a próby naprawy nie zostały zakończone. [1]
Przypisy
Linki zewnętrzne
- Myślęcińska Kolejka Parkowa – strona archiwalna