Archiwum:Plan schematyczny stacji Lazarówka (1981): Różnice pomiędzy wersjami
(utworzenie strony archiwum) |
m (lit.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Plan schematyczny stacji Lazaróka''' położonej na sieci [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] na terenie dzisiejszych [[:pl:Tarnowskie Góry|Tarnowskich Gór]]. Plan został sporządzony w roku 1981. Schemat opracował i zatwierdził J. Zieleniński, a wykreślił Krzysztof Soida. | '''Plan schematyczny stacji Lazaróka''' położonej na sieci [[Górnośląskie Koleje Wąskotorowe|Górnośląskich Kolei Wąskotorowych]] na terenie dzisiejszych [[:pl:Tarnowskie Góry|Tarnowskich Gór]]. Plan został sporządzony w roku 1981. Schemat opracował i zatwierdził J. Zieleniński, a wykreślił Krzysztof Soida. | ||
− | Obecnie, choć jeszcze do niedawna widniała ona w rozkładach jazdy, stacja | + | Obecnie, choć jeszcze do niedawna widniała ona w rozkładach jazdy, stacja Lazarówka już nie istnieje - pozostał tylko tor główny zasadniczy nr 1, z którego korzystają pociągi Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zmierzające w kierunku Bytomia i Tarnowskich Gór. |
W bezpośrednim pobliżu stacji znajduje się nieczynny kamieniołom dolomitowy, stare hałdy pogórnicze (relikt dawnych kopalń cynku i ołowiu) oraz ścieżki rowerowe. | W bezpośrednim pobliżu stacji znajduje się nieczynny kamieniołom dolomitowy, stare hałdy pogórnicze (relikt dawnych kopalń cynku i ołowiu) oraz ścieżki rowerowe. |
Wersja z 01:51, 31 sie 2016
Plan schematyczny stacji Lazaróka położonej na sieci Górnośląskich Kolei Wąskotorowych na terenie dzisiejszych Tarnowskich Gór. Plan został sporządzony w roku 1981. Schemat opracował i zatwierdził J. Zieleniński, a wykreślił Krzysztof Soida.
Obecnie, choć jeszcze do niedawna widniała ona w rozkładach jazdy, stacja Lazarówka już nie istnieje - pozostał tylko tor główny zasadniczy nr 1, z którego korzystają pociągi Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zmierzające w kierunku Bytomia i Tarnowskich Gór.
W bezpośrednim pobliżu stacji znajduje się nieczynny kamieniołom dolomitowy, stare hałdy pogórnicze (relikt dawnych kopalń cynku i ołowiu) oraz ścieżki rowerowe.
Materiał pochodzi z archiwum Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, a zeskanował go i udostępnił Paweł Niemczuk.