104E: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m (EP09 przeniesiono do 104E)
(+ szablon)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{Lokomotywa elektryczna infobox
 +
|typ_lokomotywy              =104E, 104Ea, 104Eb
 +
|grafika                      =
 +
|opis_zdjęcia                =
 +
|przeznaczenie_lokomotywy    =pasażerska
 +
|przewoźnik                  =[[PKP]]
 +
|oznaczenie_przewoźnika      =EP09
 +
|producent                    =[[Pafawag]]
 +
|lata_budowy                  =1986-1997
 +
|liczba_członów              =
 +
|układ_osi                    =Bo'Bo'
 +
|masa_służbowa                =83,5 tony
 +
|długość_ze_zderzakami        =16740 mm
 +
|szerokość                    =2974 mm
 +
|wysokość                    =4300 mm
 +
|rozstaw_osi_skrajnych        =
 +
|nacisk_osi                  =20 T
 +
|średnica_kół                =1250 mm
 +
|rozstaw_szyn                =1435 mm
 +
|system_zasilania            =3 kV DC
 +
|liczba_silników              =4
 +
|typ_silników                =LKa740
 +
|moc_ciągła                  =2940 kW
 +
|moc_godzinna                =3180 kW
 +
|siła_pociągowa              =21 T
 +
|stosunek_przekładni          =73:38
 +
|prędkość_konstrukcyjna      =160 km/h
 +
|sterowanie_wielokrotne      =brak
 +
|system_hamulca              =Oerlikon + ED
 +
|system_ogrzewania            =
 +
|uwagi                        =
 +
}}
 +
 
'''EP09''' (pot. Dziewiątka lub Epoka) - polska normalnotorowa [[Elektrowóz|lokomotywa elektryczna]] przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w [[Pafawag]]u w latach 1986-87. W początkowych założeniach prędkość konstrukcyjna miała wynosić 140 km/h, ostatecznie na żądanie PKP podniesiono do 160<ref>http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm</ref>. W testach natomiast osiągała ok. 200 km/h. Wyprodukowano 47 sztuk. Malowana w barwy niebieskie, granatowe, a egzemplarz o numerze 046 (nazywany przez miłośników kolei rodzynkiem) przemalowany w oryginalne pomarańczowo-brązowe kolory. Można ją spotkać na [[Linia kolejowa nr 3|linii kolejowej nr 3]] (Warszawa Zachodnia – Kunowice; przeważnie na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Gł., niekiedy Warszawa Wsch. - Granica Państwa), [[Linia kolejowa nr 4|linii kolejowej nr 4]] (CMK), [[Linia kolejowa nr 9|linii kolejowej nr 9]] (Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny; obecnie rozkładowo jedynie z pociągiem ekspresowym "Norwid"), a także na fragmencie [[Linia kolejowa nr 132|linii kolejowej nr 132]].
 
'''EP09''' (pot. Dziewiątka lub Epoka) - polska normalnotorowa [[Elektrowóz|lokomotywa elektryczna]] przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w [[Pafawag]]u w latach 1986-87. W początkowych założeniach prędkość konstrukcyjna miała wynosić 140 km/h, ostatecznie na żądanie PKP podniesiono do 160<ref>http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm</ref>. W testach natomiast osiągała ok. 200 km/h. Wyprodukowano 47 sztuk. Malowana w barwy niebieskie, granatowe, a egzemplarz o numerze 046 (nazywany przez miłośników kolei rodzynkiem) przemalowany w oryginalne pomarańczowo-brązowe kolory. Można ją spotkać na [[Linia kolejowa nr 3|linii kolejowej nr 3]] (Warszawa Zachodnia – Kunowice; przeważnie na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Gł., niekiedy Warszawa Wsch. - Granica Państwa), [[Linia kolejowa nr 4|linii kolejowej nr 4]] (CMK), [[Linia kolejowa nr 9|linii kolejowej nr 9]] (Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny; obecnie rozkładowo jedynie z pociągiem ekspresowym "Norwid"), a także na fragmencie [[Linia kolejowa nr 132|linii kolejowej nr 132]].
  

Wersja z 23:34, 3 sie 2011

104E, 104Ea, 104Eb
'
Przeznaczenie lokomotywy pasażerska
Przewoźnik PKP
Oznaczenie przewoźnika EP09
Producent Pafawag
Lata budowy 1986-1997
Układ osi Bo'Bo'
Masa służbowa 83,5 tony
Długość ze zderzakami 16740 mm
Szerokość 2974 mm
Wysokość 4300 mm
Nacisk osi na szyny 20 T
Średnica kół 1250 mm
Rozstaw szyn 1435 mm
System zasilania 3 kV DC
Liczba silników 4
Typ silników LKa740
Moc ciągła 2940 kW
Moc godzinna 3180 kW
Maksymalna siła pociągowa 21 T
Stosunek przekładni 73:38
Prędkość konstrukcyjna 160 km/h
Sterowanie wielokrotne brak
System hamulca Oerlikon + ED


EP09 (pot. Dziewiątka lub Epoka) - polska normalnotorowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w Pafawagu w latach 1986-87. W początkowych założeniach prędkość konstrukcyjna miała wynosić 140 km/h, ostatecznie na żądanie PKP podniesiono do 160[1]. W testach natomiast osiągała ok. 200 km/h. Wyprodukowano 47 sztuk. Malowana w barwy niebieskie, granatowe, a egzemplarz o numerze 046 (nazywany przez miłośników kolei rodzynkiem) przemalowany w oryginalne pomarańczowo-brązowe kolory. Można ją spotkać na linii kolejowej nr 3 (Warszawa Zachodnia – Kunowice; przeważnie na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Gł., niekiedy Warszawa Wsch. - Granica Państwa), linii kolejowej nr 4 (CMK), linii kolejowej nr 9 (Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny; obecnie rozkładowo jedynie z pociągiem ekspresowym "Norwid"), a także na fragmencie linii kolejowej nr 132.

Przypisy