104E: Różnice pomiędzy wersjami
(+ szablon) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{Lokomotywa elektryczna infobox | ||
+ | |typ_lokomotywy =104E, 104Ea, 104Eb | ||
+ | |grafika = | ||
+ | |opis_zdjęcia = | ||
+ | |przeznaczenie_lokomotywy =pasażerska | ||
+ | |przewoźnik =[[PKP]] | ||
+ | |oznaczenie_przewoźnika =EP09 | ||
+ | |producent =[[Pafawag]] | ||
+ | |lata_budowy =1986-1997 | ||
+ | |liczba_członów = | ||
+ | |układ_osi =Bo'Bo' | ||
+ | |masa_służbowa =83,5 tony | ||
+ | |długość_ze_zderzakami =16740 mm | ||
+ | |szerokość =2974 mm | ||
+ | |wysokość =4300 mm | ||
+ | |rozstaw_osi_skrajnych = | ||
+ | |nacisk_osi =20 T | ||
+ | |średnica_kół =1250 mm | ||
+ | |rozstaw_szyn =1435 mm | ||
+ | |system_zasilania =3 kV DC | ||
+ | |liczba_silników =4 | ||
+ | |typ_silników =LKa740 | ||
+ | |moc_ciągła =2940 kW | ||
+ | |moc_godzinna =3180 kW | ||
+ | |siła_pociągowa =21 T | ||
+ | |stosunek_przekładni =73:38 | ||
+ | |prędkość_konstrukcyjna =160 km/h | ||
+ | |sterowanie_wielokrotne =brak | ||
+ | |system_hamulca =Oerlikon + ED | ||
+ | |system_ogrzewania = | ||
+ | |uwagi = | ||
+ | }} | ||
+ | |||
'''EP09''' (pot. Dziewiątka lub Epoka) - polska normalnotorowa [[Elektrowóz|lokomotywa elektryczna]] przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w [[Pafawag]]u w latach 1986-87. W początkowych założeniach prędkość konstrukcyjna miała wynosić 140 km/h, ostatecznie na żądanie PKP podniesiono do 160<ref>http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm</ref>. W testach natomiast osiągała ok. 200 km/h. Wyprodukowano 47 sztuk. Malowana w barwy niebieskie, granatowe, a egzemplarz o numerze 046 (nazywany przez miłośników kolei rodzynkiem) przemalowany w oryginalne pomarańczowo-brązowe kolory. Można ją spotkać na [[Linia kolejowa nr 3|linii kolejowej nr 3]] (Warszawa Zachodnia – Kunowice; przeważnie na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Gł., niekiedy Warszawa Wsch. - Granica Państwa), [[Linia kolejowa nr 4|linii kolejowej nr 4]] (CMK), [[Linia kolejowa nr 9|linii kolejowej nr 9]] (Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny; obecnie rozkładowo jedynie z pociągiem ekspresowym "Norwid"), a także na fragmencie [[Linia kolejowa nr 132|linii kolejowej nr 132]]. | '''EP09''' (pot. Dziewiątka lub Epoka) - polska normalnotorowa [[Elektrowóz|lokomotywa elektryczna]] przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w [[Pafawag]]u w latach 1986-87. W początkowych założeniach prędkość konstrukcyjna miała wynosić 140 km/h, ostatecznie na żądanie PKP podniesiono do 160<ref>http://www.psmkms.krakow.pl/kolej/ep09.htm</ref>. W testach natomiast osiągała ok. 200 km/h. Wyprodukowano 47 sztuk. Malowana w barwy niebieskie, granatowe, a egzemplarz o numerze 046 (nazywany przez miłośników kolei rodzynkiem) przemalowany w oryginalne pomarańczowo-brązowe kolory. Można ją spotkać na [[Linia kolejowa nr 3|linii kolejowej nr 3]] (Warszawa Zachodnia – Kunowice; przeważnie na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Gł., niekiedy Warszawa Wsch. - Granica Państwa), [[Linia kolejowa nr 4|linii kolejowej nr 4]] (CMK), [[Linia kolejowa nr 9|linii kolejowej nr 9]] (Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny; obecnie rozkładowo jedynie z pociągiem ekspresowym "Norwid"), a także na fragmencie [[Linia kolejowa nr 132|linii kolejowej nr 132]]. | ||
Wersja z 23:34, 3 sie 2011
104E, 104Ea, 104Eb | |
' | |
Przeznaczenie lokomotywy | pasażerska |
Przewoźnik | PKP |
Oznaczenie przewoźnika | EP09 |
Producent | Pafawag |
Lata budowy | 1986-1997 |
Układ osi | Bo'Bo' |
Masa służbowa | 83,5 tony |
Długość ze zderzakami | 16740 mm |
Szerokość | 2974 mm |
Wysokość | 4300 mm |
Nacisk osi na szyny | 20 T |
Średnica kół | 1250 mm |
Rozstaw szyn | 1435 mm |
System zasilania | 3 kV DC |
Liczba silników | 4 |
Typ silników | LKa740 |
Moc ciągła | 2940 kW |
Moc godzinna | 3180 kW |
Maksymalna siła pociągowa | 21 T |
Stosunek przekładni | 73:38 |
Prędkość konstrukcyjna | 160 km/h |
Sterowanie wielokrotne | brak |
System hamulca | Oerlikon + ED |
EP09 (pot. Dziewiątka lub Epoka) - polska normalnotorowa lokomotywa elektryczna przeznaczona do ciągnięcia składów pasażerskich, produkowana w Pafawagu w latach 1986-87. W początkowych założeniach prędkość konstrukcyjna miała wynosić 140 km/h, ostatecznie na żądanie PKP podniesiono do 160[1]. W testach natomiast osiągała ok. 200 km/h. Wyprodukowano 47 sztuk. Malowana w barwy niebieskie, granatowe, a egzemplarz o numerze 046 (nazywany przez miłośników kolei rodzynkiem) przemalowany w oryginalne pomarańczowo-brązowe kolory. Można ją spotkać na linii kolejowej nr 3 (Warszawa Zachodnia – Kunowice; przeważnie na odcinku Warszawa Wschodnia - Poznań Gł., niekiedy Warszawa Wsch. - Granica Państwa), linii kolejowej nr 4 (CMK), linii kolejowej nr 9 (Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny; obecnie rozkładowo jedynie z pociągiem ekspresowym "Norwid"), a także na fragmencie linii kolejowej nr 132.