Tabor:Lw-00250: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(utworzenie strony) |
(dodanie ilustracji) |
||
| Linia 2: | Linia 2: | ||
|typ_fabryczny_pojazdu = [[L45H]] | |typ_fabryczny_pojazdu = [[L45H]] | ||
|numer_seryjny_pojazdu = 24511 | |numer_seryjny_pojazdu = 24511 | ||
| − | |grafika = | + | |grafika = [[Plik:Lxd2-375-wmbkarb.jpg|290px]] |
|rok_produkcji = 1982 | |rok_produkcji = 1982 | ||
|stan = w trakcie remontu | |stan = w trakcie remontu | ||
Wersja z 00:29, 10 paź 2011
| L45H 24511 | |
| Rok produkcji | 1982 |
| Stan | w trakcie remontu
|
| Obecne oznaczenie | Lxd2-375 |
| Miejsce obecnego stacjonowania | Bytom Karb Wąskotorowy |
| Obecny (ostatni) typ silnika | Maybach |
| Szerokość toru | |
| Szerokość | Od roku |
| 785 mm | 1982
|
| Stacjonowanie | |
| Miejsce | Okres stacjonowania |
| Bytom Karb Wąskotorowy | 1982 - 1995 |
| Bytom Rozbark | 1995 - 2009 |
| Bytom Karb Wąskotorowy | 21.11.2009 [1]
|
| Oznaczenia | |
| Oznaczenie | Rok nadania |
| Lxd2-375 | 1982
|
| ' | |
W latach 1982 - 1995 lokomotywa stacjonowała w WMD Bytom Karb, a następnie, po odstawieniu do rezerwy, na terenie warsztatów naprawczych na Rozbarku. Po likwidacji Dyrekcji Kolei Dojazdowych maszyna pozostała własnością Polskich Kolei Państwowych (Zakładu Gospodarownia Nieruchomościami w Katowicach). W roku 2009 została przekazana miastu Bytom w zamian za zaległości podatkowe. W listopadzie 2009 dzięki wsparciu finansowemu miasta Bytom została przetransportowana spowrotem do WMD Bytom Karb. Obecnie przechodzi naprawę mającą na celu przywrócenie jej do ruchu. Dnia 8 października 2011 odbyła się jej pierwsza samodzielna jazda (jazda próbna) od momentu odstawienia do rezerwy w roku 1995.