Urządzenia sterowania ruchem kolejowym: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(kategoria) |
(dr red) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się: | Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się: | ||
− | * | + | * [[urządzenia sygnalizacji]] |
* [[urządzenia nastawcze]] | * [[urządzenia nastawcze]] | ||
* urządzenia [[blokada stacyjna|blokady stacyjnej]] i [[blokada liniowa|blokady linowej]] | * urządzenia [[blokada stacyjna|blokady stacyjnej]] i [[blokada liniowa|blokady linowej]] |
Wersja z 00:44, 30 mar 2012
Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego (urządzenia zrk) - środki techniczne, za pomocą których jest realizowany wybrany sposób zabezpieczenia ruchu kolejowego[1].
Do zasadniczych urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego zalicza się:
- urządzenia sygnalizacji
- urządzenia nastawcze
- urządzenia blokady stacyjnej i blokady linowej
- dyspozytorskie urządzenia nastawcze (DUN)
- urządzenia sygnalizacji kabinowej i samoczynnego hamowania pociągów
- urządzenia zabezpieczenia rucha na przejazdach kolejowych[2]