Posterunek ruchu: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m (added Category:Zalążki artykułów using HotCat) |
m (dr red) |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na: | Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na: | ||
* [[posterunek następczy|posterunki następcze]], czyli służące do regulacji następstwa jazdy [[pociąg]]ów | * [[posterunek następczy|posterunki następcze]], czyli służące do regulacji następstwa jazdy [[pociąg]]ów | ||
− | * [[posterunek osłonny|posterunki osłonne]], czyli posterunki urządzane na [[szlak]]u w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch [[linia kolejowa|linii kolejowych]], [[splot torów|splotu torów]] itp<ref>§3 pkt. 3, 4 i 5 - ''Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji'', (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)</ref>. | + | * [[posterunek osłonny|posterunki osłonne]], czyli posterunki urządzane na [[szlak]]u w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch [[linia kolejowa|linii kolejowych]], [[splot torów|splotu torów]] itp<ref>§3 pkt. 3, 4 i 5 <small>(pkt. 5 uchylony)</small> - ''Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji'', (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)</ref>. |
{{Przypisy}} | {{Przypisy}} |
Aktualna wersja na dzień 12:53, 31 mar 2012
Posterunek ruchu - punkt eksploatacyjny na sieci kolejowej, którego zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu kolejowego.
Podział posterunków ruchu[edytuj]
Ze względu na pełnione funkcje posterunki ruchu dzieli się na:
- posterunki następcze, czyli służące do regulacji następstwa jazdy pociągów
- posterunki osłonne, czyli posterunki urządzane na szlaku w celu osłony m. in. skrzyżowania w jednym poziomie dwóch linii kolejowych, splotu torów itp[1].
Przypisy
- ↑ §3 pkt. 3, 4 i 5 (pkt. 5 uchylony) - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, (Dz.U. z 2005 r. Nr 172, poz. 1444 z późniejszymi zmianami)