FAUR: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 14: | Linia 14: | ||
(...) | (...) | ||
− | [[ | + | [[Lista_fabryczna_lokomotyw_wyprodukowanych_przez_zak%C5%82ady_FAUR_w_Bukareszcie|Lista fabryczna w opracowaniu]] |
== Linki zewnętrzne == | == Linki zewnętrzne == | ||
* [http://www.faur.ro witryna internetowa FAUR] | * [http://www.faur.ro witryna internetowa FAUR] |
Wersja z 00:04, 10 kwi 2019
FAUR – rumuńskie zakłady mechaniczne i metalowe w Bukareszcie produkujące m.in. tabor kolejowy. Producent m.in. lokomotyw spalinowych używanych głównie w krajach byłego RWPG. Do najbardziej rozpowszechnionych należą jeżdżące na kolejach DR BR119 (obecnie na DBAG jako BR229), oraz wąskotorowe typów L18H, L30H, L35H i L45H. W Polsce tabor wyprodukowany przez zakłady FAUR jest reprezentowany przez m.in. wąskotorowe lokomotywy spalinowe typu L45H (oznaczenie PKP Lxd2) i L30H (oznaczenie PKP Lyd2), a także normalnotorowe lokomotywy spalinowe serii SP32, w latach 80. używane również były na PKP lokomotywy SP49 będące pierwowzorem SP32. Zakłady przemysłowe na terenie Polski eksploatowały i eksploatują do dzisiaj także pojedyncze sztuki innych lokomotyw m.in. typów LDH18, LDH19, LDH29, LDH45, LDH70, LDE125, i inne. FAUR produkował także spalinowe zespoły trakcyjne typu A20D-P, które składały się z osobnych wagonów silnikowych oznaczonych na PKP serią MBxd2, oraz wagonów osobowych oznaczonych na PKP serią Bxhpi. Zakłady FAUR powstały w 1921 roku pod nazwą "Malaxa", potem zmienioną na "23 August".
Produkowany tabor
(...)
Linki zewnętrzne
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą FAUR. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.