Archiwum:Służbowy Rozkład Jazdy Kolei Wąskotorowej Zagnańskiej (1954): Różnice pomiędzy wersjami
m (Paweł Niemczuk przeniósł stronę Archiwum:Służbowy rozkład jazdy Kolei Wąskotorowej Zagnańskiej (1954) do Archiwum:Służbowy Rozkład Jazdy Kolei Wąskotorowej Zagnańskiej (1954): Normalizacja tytułu strony) |
(Dodanie opisu) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
Skany udostępnił z własnej kolekcji Jarosław Szczuryk vel Szczerba, a opis i materiały dodatkowe wykonał Mariusz Herchold. | Skany udostępnił z własnej kolekcji Jarosław Szczuryk vel Szczerba, a opis i materiały dodatkowe wykonał Mariusz Herchold. | ||
+ | [[Plik:Srjp-kwz-1954-01.jpeg|thumb|380px]] | ||
+ | |||
+ | [[Plik:Zagnansk-wykres-1954.png|thumb|400px|Wykres ruchu]] | ||
+ | |||
+ | == Warunki techniczno-ruchowe linii == | ||
<hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
− | |||
Srjp-kwz-1954-02.jpeg | Srjp-kwz-1954-02.jpeg | ||
Srjp-kwz-1954-03.jpeg | Srjp-kwz-1954-03.jpeg | ||
Linia 22: | Linia 26: | ||
Srjp-kwz-1954-09.jpeg | Srjp-kwz-1954-09.jpeg | ||
Srjp-kwz-1954-10.jpeg | Srjp-kwz-1954-10.jpeg | ||
+ | </hovergallery> | ||
+ | |||
+ | Początkowa część rozkładu jazdy zawiera: | ||
+ | * objaśnienia znaków i skrótów używanych w służbowych rozkładach jazdy, | ||
+ | * wykaz ostrzeżeń stałych - ograniczenia prędkości obowiązywały głównie ze względu na ograniczoną widoczność na przejazdach, | ||
+ | * wykaz odcinków i punktów niebezpiecznych ze względu na mogący powstać pożar od iskier parowozu lub niedopałków popielnikowych - na liście znajdują się lasy i mosty drewniane, | ||
+ | * wykaz miejsc zagrożonych na wypadek ulewy - tereny zalewowe, | ||
+ | * wykaz miejsc na których nie wolno wychylać się drużynie parowozowej z budki parowozu z uwagi na całkowite wykorzystanie skrajni - 2 wiadukty, jeden drogowy, drugi kolejowy, | ||
+ | * wykaz punktów na których zabrania się przebywania na stopniach wagonów i otwierania w wagonach drzwi bocznych lub okien ze względu na bliską odległość od torów dźwigarów przyczółków mostowych, wiaduktów itp. | ||
+ | * wykaz odległości do obliczania osio-kilometrów, | ||
+ | * wykaz odległości między posterunkami następczymi, osłonnymi, przystankami osobowymi od punktu początku linii, | ||
+ | * kalendarz oświetlenia (ramowy) lamp naftowych, naftowo-żarowych, elektrycznych i gazowych na słupach (perony, podjazdy, tory itp.) - z podaniem ilości godzin palenia w ciągu każdej doby, miesiąca, kwartału i roku, | ||
+ | * kalendarz oświetlenia (ramowy) lamp naftowych i innych w ubikacjach służbowych, latarń na sygnałach stacyjnych i pociągach, latarek ręcznych, sygnałowych i w wagonach osobowych - z podobnymi szczegółami jak w poprzednim kalendarzu, | ||
+ | * dane o numeracji pociągów na KW Zagnańskiej w zależności od rodzaju pociągów - oddzielne zakresy dla pociągów osobowych, motorowych, mieszanych i towarowych, | ||
+ | * wykaz pochyleń miarodajnych w ‰ dla obliczania ciężaru hamującego, | ||
+ | * tablica do obliczania ciężaru hamującego w pociągu dla drogi hamowania 400 m, | ||
+ | * wykaz największej dozwolonej ilości osi w pociągach, | ||
+ | * wykaz stacji na których przeprowadza się rewizję techniczną pociągów przez rewidentów wagonów - było to możliwe na stacjach Zagnańsk i Święty Krzyż, | ||
+ | * wykaz stacji do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym, | ||
+ | * wykaz stacji na których zabronione jest przetaczanie wagonów odrzutem, | ||
+ | * wykaz ładowni, przystanków osobowych i bocznic szlakowych ze wskazaniem stacji opiekuńczej, | ||
+ | * wykaz dozwolonej ilości par wagonów w pociągu załadowanych wspólnym ładunkiem i połączonych rozworami lub samym ładunkiem, | ||
+ | * przewóz korespondencji służbowej - po 1 pociągu w każdym kierunku na linii Zagnańsk - Święty Krzyż, | ||
+ | * wykaz dozwolonego obciążenia parowozów w tonach - z wyszczególnieniem serii Ty, Tx, T, przy czym dla wszystkich przewidziano 85 t, | ||
+ | * skrajnia budowli i taboru kolei wąskotorowych o szerokości toru 800 mm. | ||
+ | |||
+ | == Ruch na linii Zagnańsk - Święty Krzyż == | ||
+ | |||
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
Srjp-kwz-1954-11.jpeg | Srjp-kwz-1954-11.jpeg | ||
Srjp-kwz-1954-12.jpeg | Srjp-kwz-1954-12.jpeg | ||
Linia 28: | Linia 61: | ||
Srjp-kwz-1954-15.jpeg | Srjp-kwz-1954-15.jpeg | ||
Srjp-kwz-1954-16.jpeg | Srjp-kwz-1954-16.jpeg | ||
+ | </hovergallery> | ||
+ | |||
+ | Między Zagnańskiem a Świętym Krzyżem przewidziano kursowanie: | ||
+ | * 5 par w dni robocze i 1 pary w dni wolne pociągów mieszanych osobowo-towarowych, | ||
+ | * 8 par codziennych i 1 pary w dni robocze pociągów towarowych. | ||
+ | |||
+ | Czas jazdy na linii wymuszał taką organizację pracy służby mechanicznej, że pojedynczy 8-godzinny turnus zamykał się obsługą jednej pracy pociągów. Zapotrzebowanie trakcyjne dla tej linii wynosiło 5 parowozów, a wagonowe - 2 składy pasażerskie w dni robocze i jeden w dni wolne od pracy. Ponadto, z rozkładu jazdy wynika, że wodowania parowozów przewidziane były w Zagnańsku (przed rozpoczęciem wyprawieniem pociągu), a później również na trasie w Barczy i Dębnie (odpowiednio dłuższe postoje). | ||
+ | |||
+ | Prędkości pociągów na tej linii wahały się w granicach od 14 do 14,7 km/h (techniczne) oraz od 8,6 do 12,7 km/h (handlowe). | ||
+ | |||
+ | == Ruch na linii Zagnańsk - Piaskownia == | ||
+ | |||
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
Srjp-kwz-1954-17.jpeg | Srjp-kwz-1954-17.jpeg | ||
Srjp-kwz-1954-18.jpeg | Srjp-kwz-1954-18.jpeg | ||
+ | </hovergallery> | ||
+ | |||
+ | Między Zagnańskiem a Piaskownią przewidziano kursowanie 18 par codziennych pociągów towarowych. Do ich obsługi konieczny był 1 parowóz, co daje łączne zapotrzebowanie trakcyjne w skali całej kolei wynoszące 6 parowozów każdej doby. | ||
+ | |||
+ | Prędkość techniczna i handlowa wszystkich pociągów na tej linii wynosiła 9,8 km/h. | ||
+ | |||
+ | == Informacje dodatkowe == | ||
+ | |||
+ | <hovergallery maxhoverwidth=1100 maxhoverheight=900> | ||
Srjp-kwz-1954-19.jpeg | Srjp-kwz-1954-19.jpeg | ||
</hovergallery> | </hovergallery> | ||
− | + | Poza skorowidzem i spisem rzeczy, informacje dodatkowe obejmują obiegi składów pasażerskich, jednak bez wskazania liczby i serii wagonów. Większość składów jako stację macierzystą ma wpisany Zagnańsk. Jeden skład został przypisany do stacji Święty Krzyż, przy czym z wykresu wynika, że większość czasu spędzał w Zagnańsku. | |
+ | |||
[[Kategoria:Teczki w archiwum]] | [[Kategoria:Teczki w archiwum]] |
Wersja z 18:30, 7 maj 2020
Służbowy Rozkład Jazdy Kolei Wąskotorowej Zagnańskiej (1954) | |
---|---|
Tytuł teczki | Służbowy Rozkład Jazdy Kolei Wąskotorowej Zagnańskiej ważny od dnia 23 maja 1954 roku |
Data początkowa | 1954 |
Data końcowa | 1954 |
Sygnatura teczki | AT-00084 |
Słowa kluczowe | koleje leśne, koleje przemysłowe, koleje wąskotorowe w Polsce, Kolej Wąskotorowa OTL Zagnańsk |
Służbowy Rozkład Jazdy Kolei Wąskotorowej Zagnańskiej zeszyt 2 Wz ważny od dnia 23 maja 1954 roku wydany w roku 1954 nakładem Biura Transportowego Kolei Leśnych w Zagnańsku.
Skany udostępnił z własnej kolekcji Jarosław Szczuryk vel Szczerba, a opis i materiały dodatkowe wykonał Mariusz Herchold.
Warunki techniczno-ruchowe linii
Początkowa część rozkładu jazdy zawiera:
- objaśnienia znaków i skrótów używanych w służbowych rozkładach jazdy,
- wykaz ostrzeżeń stałych - ograniczenia prędkości obowiązywały głównie ze względu na ograniczoną widoczność na przejazdach,
- wykaz odcinków i punktów niebezpiecznych ze względu na mogący powstać pożar od iskier parowozu lub niedopałków popielnikowych - na liście znajdują się lasy i mosty drewniane,
- wykaz miejsc zagrożonych na wypadek ulewy - tereny zalewowe,
- wykaz miejsc na których nie wolno wychylać się drużynie parowozowej z budki parowozu z uwagi na całkowite wykorzystanie skrajni - 2 wiadukty, jeden drogowy, drugi kolejowy,
- wykaz punktów na których zabrania się przebywania na stopniach wagonów i otwierania w wagonach drzwi bocznych lub okien ze względu na bliską odległość od torów dźwigarów przyczółków mostowych, wiaduktów itp.
- wykaz odległości do obliczania osio-kilometrów,
- wykaz odległości między posterunkami następczymi, osłonnymi, przystankami osobowymi od punktu początku linii,
- kalendarz oświetlenia (ramowy) lamp naftowych, naftowo-żarowych, elektrycznych i gazowych na słupach (perony, podjazdy, tory itp.) - z podaniem ilości godzin palenia w ciągu każdej doby, miesiąca, kwartału i roku,
- kalendarz oświetlenia (ramowy) lamp naftowych i innych w ubikacjach służbowych, latarń na sygnałach stacyjnych i pociągach, latarek ręcznych, sygnałowych i w wagonach osobowych - z podobnymi szczegółami jak w poprzednim kalendarzu,
- dane o numeracji pociągów na KW Zagnańskiej w zależności od rodzaju pociągów - oddzielne zakresy dla pociągów osobowych, motorowych, mieszanych i towarowych,
- wykaz pochyleń miarodajnych w ‰ dla obliczania ciężaru hamującego,
- tablica do obliczania ciężaru hamującego w pociągu dla drogi hamowania 400 m,
- wykaz największej dozwolonej ilości osi w pociągach,
- wykaz stacji na których przeprowadza się rewizję techniczną pociągów przez rewidentów wagonów - było to możliwe na stacjach Zagnańsk i Święty Krzyż,
- wykaz stacji do wydawania rozkazów szczególnych drużynom pociągowym,
- wykaz stacji na których zabronione jest przetaczanie wagonów odrzutem,
- wykaz ładowni, przystanków osobowych i bocznic szlakowych ze wskazaniem stacji opiekuńczej,
- wykaz dozwolonej ilości par wagonów w pociągu załadowanych wspólnym ładunkiem i połączonych rozworami lub samym ładunkiem,
- przewóz korespondencji służbowej - po 1 pociągu w każdym kierunku na linii Zagnańsk - Święty Krzyż,
- wykaz dozwolonego obciążenia parowozów w tonach - z wyszczególnieniem serii Ty, Tx, T, przy czym dla wszystkich przewidziano 85 t,
- skrajnia budowli i taboru kolei wąskotorowych o szerokości toru 800 mm.
Ruch na linii Zagnańsk - Święty Krzyż
Między Zagnańskiem a Świętym Krzyżem przewidziano kursowanie:
- 5 par w dni robocze i 1 pary w dni wolne pociągów mieszanych osobowo-towarowych,
- 8 par codziennych i 1 pary w dni robocze pociągów towarowych.
Czas jazdy na linii wymuszał taką organizację pracy służby mechanicznej, że pojedynczy 8-godzinny turnus zamykał się obsługą jednej pracy pociągów. Zapotrzebowanie trakcyjne dla tej linii wynosiło 5 parowozów, a wagonowe - 2 składy pasażerskie w dni robocze i jeden w dni wolne od pracy. Ponadto, z rozkładu jazdy wynika, że wodowania parowozów przewidziane były w Zagnańsku (przed rozpoczęciem wyprawieniem pociągu), a później również na trasie w Barczy i Dębnie (odpowiednio dłuższe postoje).
Prędkości pociągów na tej linii wahały się w granicach od 14 do 14,7 km/h (techniczne) oraz od 8,6 do 12,7 km/h (handlowe).
Ruch na linii Zagnańsk - Piaskownia
Między Zagnańskiem a Piaskownią przewidziano kursowanie 18 par codziennych pociągów towarowych. Do ich obsługi konieczny był 1 parowóz, co daje łączne zapotrzebowanie trakcyjne w skali całej kolei wynoszące 6 parowozów każdej doby.
Prędkość techniczna i handlowa wszystkich pociągów na tej linii wynosiła 9,8 km/h.
Informacje dodatkowe
Poza skorowidzem i spisem rzeczy, informacje dodatkowe obejmują obiegi składów pasażerskich, jednak bez wskazania liczby i serii wagonów. Większość składów jako stację macierzystą ma wpisany Zagnańsk. Jeden skład został przypisany do stacji Święty Krzyż, przy czym z wykresu wynika, że większość czasu spędzał w Zagnańsku.