WLs180: Różnice pomiędzy wersjami

Z Enkol
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(początek)
 
(Lista + krótki opis)
Linia 27: Linia 27:
 
  |uwagi                  =  
 
  |uwagi                  =  
 
}}
 
}}
 +
 +
'''Wls180''' (występujące także pod oznaczeniem 803D) - Wąskotorowe lokomotywy spalinowe produkowane w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach [[Zastal]]. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu [[WLs150]] - w zasadzie jedyną różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu [[6R1416]] o mocy 180 KM.
 +
 +
== Lista lokomotyw ==
 +
 +
{| class="wikitable sortable"
 +
|-
 +
! Obecne/ostatnie oznaczenie
 +
! Nr fabr.
 +
! Obecny/ostatni prześwit
 +
! Rok produkcji
 +
! Stan
 +
! Stacjonowanie
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-01
 +
| [[WLs180/1|1]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-02
 +
| [[WLs180/2|2]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-03
 +
| [[WLs180/3|3]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-04
 +
| [[WLs180/4|4]]
 +
| 785 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-4
 +
| [[WLs180/5|5]]
 +
| 750 mm
 +
| 1969
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-6
 +
| [[WLs180/6|6]]
 +
| 750 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-07
 +
| [[WLs180/7|7]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Strzybnica
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-08
 +
| [[WLs180/8|8]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-09
 +
| [[WLs180/9|9]]
 +
| 785 mm
 +
| 1970
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-10
 +
| [[WLs180/10|10]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-11
 +
| [[WLs180/11|11]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Firma TABOR
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-12
 +
| [[WLs180/12|12]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-13
 +
| [[WLs180/13|13]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-14
 +
| [[WLs180/14|14]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-15
 +
| [[WLs180/15|15]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Rudy
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-16
 +
| [[WLs180/16|16]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-17
 +
| [[WLs180/17|17]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-251
 +
| [[WLs180/18|18]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Iłża
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-252
 +
| [[WLs180/19|19]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Starachowice Wsch. Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-20
 +
| [[WLs180/20|20]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-253
 +
| [[WLs180/21|21]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Pleszew Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-254
 +
| [[WLs180/22|22]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-255
 +
| [[WLs180/23|23]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Pleszew Wąsk.
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-24
 +
| [[WLs180/24|24]]
 +
| 750 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-25
 +
| [[WLs180/25|25]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-26
 +
| [[WLs180/26|26]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-27
 +
| [[WLs180/27|27]]
 +
| 900 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-28
 +
| [[WLs180/28|28]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-29
 +
| [[WLs180/29|29]]
 +
| 785 mm
 +
| 1971
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Strzybnica
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-30
 +
| [[WLs180/30|30]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-31
 +
| [[WLs180/31|31]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-32
 +
| [[WLs180/32|32]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-33
 +
| [[WLs180/33|33]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-34
 +
| [[WLs180/34|34]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-35
 +
| [[WLs180/35|35]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-36
 +
| [[WLs180/36|36]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| Rudy
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-37
 +
| [[WLs180/37|37]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-38
 +
| [[WLs180/38|38]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-39
 +
| [[WLs180/39|39]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-1
 +
| [[WLs180/40|40]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| KWK Kazimierz-Juliusz
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-41
 +
| [[WLs180/41|41]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-42
 +
| [[WLs180/42|42]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FFFF;" | odstawiony
 +
| Firma TABOR
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-43
 +
| [[WLs180/43|43]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-44
 +
| [[WLs180/44|44]]
 +
| 785 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-45
 +
| [[WLs180/45|45]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
| [[Oznaczenia przemysłowe taboru#WLs180|WLs180]]-46
 +
| [[WLs180/46|46]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#80FF89;" | sprawny
 +
| BKL Cisna
 +
 +
|-
 +
| [[Lyd1]]-256
 +
| [[WLs180/47|47]]
 +
| 750 mm
 +
| 1972
 +
| style="background-color:#FF8080;" | złom
 +
|
 +
 +
|-
 +
|}

Wersja z 23:17, 8 mar 2013

Wls180, 803D
'
Przewoźnik PKP, przemysł
Oznaczenie przewoźnika na PKP Lyd1, w przemyśle Wls180
Producent Zastal
Lata budowy 1969-1972
Układ osi C
Rozstaw szyn 750mm, 785mm, 900mm
Masa służbowa 18 t
Nacisk osi na szyny ~6 t
Rozstaw osi skrajnych 2000 mm
Średnica kół 850 mm
Długość ze zderzakami 5720 mm
Szerokość 2055 mm
Wysokość 3050 mm
Prędkość konstrukcyjna 30 km/h
Maksymalna siła pociągowa 40,7 kN
Typ silnika spalinowego 6R1416
Moc znamionowa 180 KM
Zapas paliwa 250 l
Rodzaj przekładni mechaniczna
System hamulca Westinghouse
Sterowanie wielokrotne brak
System ogrzewania Ogrzewanie kabiny od przewodu wydechowego silnika


Wls180 (występujące także pod oznaczeniem 803D) - Wąskotorowe lokomotywy spalinowe produkowane w latach 1969-1972 w zielonogórskich zakładach Zastal. Konstrukcja wywodzi się bezpośrednio z lokomotyw typu WLs150 - w zasadzie jedyną różnicą jest zastosowanie nowego mocniejszego i nowocześniejszego silnika typu 6R1416 o mocy 180 KM.

Lista lokomotyw

Obecne/ostatnie oznaczenie Nr fabr. Obecny/ostatni prześwit Rok produkcji Stan Stacjonowanie
WLs180-01 1 785 mm 1969 złom
WLs180-02 2 785 mm 1969 złom
WLs180-03 3 785 mm 1969 złom
WLs180-04 4 785 mm 1969 złom
WLs180-4 5 750 mm 1969 sprawny KWK Kazimierz-Juliusz
WLs180-6 6 750 mm 1970 sprawny KWK Kazimierz-Juliusz
WLs180-07 7 785 mm 1970 odstawiony Strzybnica
WLs180-08 8 785 mm 1970 złom
WLs180-09 9 785 mm 1970 złom
WLs180-10 10 785 mm 1971 złom
WLs180-11 11 785 mm 1971 odstawiony Firma TABOR
WLs180-12 12 785 mm 1971 złom
WLs180-13 13 785 mm 1971 złom
WLs180-14 14 785 mm 1971 złom
WLs180-15 15 785 mm 1971 sprawny Rudy
WLs180-16 16 785 mm 1971 złom
WLs180-17 17 785 mm 1971 złom
Lyd1-251 18 750 mm 1971 sprawny Iłża
Lyd1-252 19 750 mm 1971 sprawny Starachowice Wsch. Wąsk.
WLs180-20 20 750 mm 1971 złom
Lyd1-253 21 750 mm 1971 sprawny Pleszew Wąsk.
Lyd1-254 22 750 mm 1971 złom
Lyd1-255 23 750 mm 1971 sprawny Pleszew Wąsk.
WLs180-24 24 750 mm 1971 złom
WLs180-25 25 900 mm 1971 złom
WLs180-26 26 900 mm 1971 złom
WLs180-27 27 900 mm 1971 złom
WLs180-28 28 785 mm 1971 złom
WLs180-29 29 785 mm 1971 odstawiony Strzybnica
WLs180-30 30 785 mm 1972 złom
WLs180-31 31 785 mm 1972 złom
WLs180-32 32 785 mm 1972 złom
WLs180-33 33 785 mm 1972 złom
WLs180-34 34 785 mm 1972 złom
WLs180-35 35 785 mm 1972 złom
WLs180-36 36 785 mm 1972 sprawny Rudy
WLs180-37 37 785 mm 1972 złom
WLs180-38 38 785 mm 1972 złom
WLs180-39 39 785 mm 1972 złom
WLs180-1 40 750 mm 1972 sprawny KWK Kazimierz-Juliusz
WLs180-41 41 785 mm 1972 złom
WLs180-42 42 785 mm 1972 odstawiony Firma TABOR
WLs180-43 43 785 mm 1972 złom
WLs180-44 44 785 mm 1972 złom
WLs180-45 45 750 mm 1972 złom
WLs180-46 46 750 mm 1972 sprawny BKL Cisna
Lyd1-256 47 750 mm 1972 złom