A20D-P: Różnice pomiędzy wersjami
(+ kategoria) |
m (dostosowanie infoboxu) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
|przewoźnik = [[PKP]] | |przewoźnik = [[PKP]] | ||
|oznaczenie_przewoźnika = Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi | |oznaczenie_przewoźnika = Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi | ||
− | |producent = [[FAUR]] | + | |producent = [[FAUR]], Rumunia |
|lata_budowy = 1983-1988 | |lata_budowy = 1983-1988 | ||
|układ_osi = B'2'+2'2'+2'2' | |układ_osi = B'2'+2'2'+2'2' | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
|wysokość = 3300 mm | |wysokość = 3300 mm | ||
|rozstaw_osi_skrajnych = | |rozstaw_osi_skrajnych = | ||
+ | |rozstaw_czopów_skrętu = | ||
+ | |rozstaw_osi_wózka = | ||
|średnica_kół = 750 mm | |średnica_kół = 750 mm | ||
|rozstaw_szyn = 750mm, 785mm*, 1000mm | |rozstaw_szyn = 750mm, 785mm*, 1000mm | ||
|zapas_paliwa = | |zapas_paliwa = | ||
|typ_silnika = D2516HMU | |typ_silnika = D2516HMU | ||
+ | |producent_silnika = RABA, Węgry | ||
|moc_silnika = 141 kW | |moc_silnika = 141 kW | ||
|rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | |rodzaj_przekładni = hydrokinetyczna | ||
+ | |typ_przekładni = 16HRS | ||
|prędkość_konstrukcyjna = 60 lub 40 km/h** | |prędkość_konstrukcyjna = 60 lub 40 km/h** | ||
|nacisk_osi = | |nacisk_osi = | ||
Linia 32: | Linia 36: | ||
== A20D-P == | == A20D-P == | ||
− | Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych<ref name=autonazwa1>[http://kolejrogowska.pl/?page_id=353 Opis wagonów A20D-P na stronie Kolei Rogowskiej]</ref>, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). | + | Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne [[Bxhpi]]. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych<ref name=autonazwa1>[http://kolejrogowska.pl/?page_id=353 Opis wagonów A20D-P na stronie Kolei Rogowskiej]</ref>, które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). |
W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów. | W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów. | ||
Linia 39: | Linia 43: | ||
== Zobacz też == | == Zobacz też == | ||
+ | * [[1Mw]] | ||
* [[L45H]] | * [[L45H]] | ||
* [[L30H]] | * [[L30H]] |
Wersja z 16:16, 2 lip 2011
A20D-P | |
Mbxd2+Bxhpi w Jantarze | |
Przewoźnik | PKP |
Oznaczenie przewoźnika | Mbxd2+Bxhpi+Bxhpi |
Producent | FAUR, Rumunia |
Lata budowy | 1983-1988 |
Układ osi | B'2'+2'2'+2'2' |
Układ członów | sr + d + d |
Masa służbowa | 62,4 t |
Długość ze zderzakami | 47760 mm |
Szerokość | 2400 mm |
Wysokość | 3300 mm
|
Średnica kół | 750 mm |
Rozstaw szyn | 750mm, 785mm*, 1000mm |
Typ silnika spalinowego | D2516HMU |
Producent silnika | RABA, Węgry |
Moc silnika | 141 kW |
Rodzaj przekładni | hydrokinetyczna |
Typ przekładni | 16HRS |
Prędkość konstrukcyjna | 60 lub 40 km/h** |
System hamulca | Powietrzny |
System ogrzewania | Piec węglowy CO, układ grawitacyjny, w każdym wagonie osobno |
Liczba miejsc siedzących | 129
|
* - tylko wagony doczepne,
** - 60 km/h dla toru 1000 mm, 40 km/h dla toru 750 mm |
A20D-P – Według założeń konstrukcyjnych jest to wąskotorowy spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon motorowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne produkowany w zakładach FAUR w Bukareszcie w latach 1983-1988.
A20D-P
Spalinowe zespoły trakcyjne A20D-P wyprodukowano tylko dla potrzeb PKP w liczbie 32 egzemplarzy. Poszczególne wagony nie są ze sobą trwale połączone, jak to bywa w przypadku normalnotorowych zespołów trakcyjnych – łączenie typowym dla polskich kolei wąskotorowych sprzęgiem orczykowym. PKP nadały każdemu wagonowi osobne oznaczenia traktując każdy jako oddzielną jednostkę taboru - wagony motorowe noszą oznaczenie Mbxd2, a wagony doczepne Bxhpi. PKP zamówiły także 38 sztuk dodatkowych wagonów doczepnych[1], które miały być używane jak normalne wagony w składach pociągów prowadzonych lokomotywami - 13 sztuk na tor 750 mm, 16 sztuk na tor 1000 mm oraz 9 sztuk na tor 785 mm (na tor 785mm nie został wyprodukowany żaden wagon motorowy tej serii). W związku z tym iż wagony nie są ze sobą trwale połączone istnieje możliwość dowolnego konfigurowania składów - można na przykład do wagonu motorowego doczepić innego typu wagony pasażerskie lub towarowe, a wagony doczepne włączyć w skład tradycyjnych pociągów.
Przypisy
Zobacz też
Linki zewnętrzne
Ta strona zawiera treści z Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą A20D-P. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.