Tabor:Lw-00227: Różnice pomiędzy wersjami
m (aktualizacja oznaczeń) |
m (zamienił w treści „<div style="position:relative; left:20%; text-align:center; width: 60%; border: 2px solid rgb(51, 153, 0); background-color: rgb(153, 255, 153); padding-top: 10px; padding-bottom: 5px; font-size: 150%;float:center;"> [[Specjalna:Re) |
||
Linia 75: | Linia 75: | ||
{{Clear}} | {{Clear}} | ||
<br><br><br> | <br><br><br> | ||
− | + | ||
==Przypisy== | ==Przypisy== | ||
<references/> | <references/> | ||
[[Kategoria:L45H]] | [[Kategoria:L45H]] |
Wersja z 04:23, 9 mar 2016
L45H 24327 | |
Rok produkcji | 1981 |
Stan | sprawny
|
Obecne oznaczenie | PKW-Lxd2-11 |
Miejsce obecnego stacjonowania | Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie |
Obecny (ostatni) typ silnika | Henschel |
Szerokość toru | |
Szerokość | Od roku |
785 mm | 1981
|
Stacjonowanie | |
Miejsce | Okres stacjonowania |
Huta Pokój | 1981-2012 [1] |
Rudy | 01.2012.01 - 17.06.2014 |
Kolej Torowa w Parku Śląskim w Chorzowie | od 17.06.2014[2]
|
Oznaczenia | |
Oznaczenie | Rok nadania |
HP-Lxd2-11 | 1981 |
PKW-Lxd2-11 | 2014
|
' |
Jest to jedna z trzech istniejących do dnia dzisiejszego lokomotyw tej serii eksploatowanych niegdyś na terenie Huty Pokój. Po wydzieleniu z huty wydziału będącego obecnie właścicielem wielkiego pieca, także i ta lokomotywa zmieniła właściciela - została nim firma Stalmag.
Ze względu na decyzję o likwidacji wielkiego pieca w Hucie Pokój oraz pozostałej części przemysłowej kolei wąskotorowej, w styczniu 2012 roku firma Stalmag sprzedała lokomotywę. 31 stycznia 2012 została ona przetransportowana na stację w Rudach Raciborskich.
W pierwszych latach XXI wieku lokomotywa przeszła naprawę główną w ZNTK Nowy Sącz i jest sprawna.
Dnia 17 czerwca 2014 lokomotywa została przetransportowana z Rud Raciborskich na Kolej Torową w Parku Śląskim w Chorzowie, gdzie jest eksploatowana przez firmę "Przewoźnik Kolejowy Eurolok Jarosław Łuszcz" (operatora w/w kolei) do prowadzenia pociągów pasażerskich.